بازی و سرگرمی

کارگردان Assassin’s Creed 3: یوبیسافت فشار زیادی به ما برای تغییر سری به ساختار RPG وارد کرد

هرگز به طور قطع نخواهیم فهمید که چرا Ubisoft سلسله Assassin’s Creed را از بازی Origins به یک سری نقش‌آفرینی تغییر داد، اما می‌توان این تغییر را از منظر توسعه‌دهندگانی که در آن زمان در استودیو حضور داشتند، تحلیلی جامع کرد.

در مصاحبه‌ای که با Gamesradar انجام شد، الکس هاچینسون، یکی از توسعه‌دهندگان پیشین یوبیسافت که کارگردانی Assassin’s Creed 3 و Far Cry 4 را بر عهده داشت، نظرات خود را به عنوان فردی که مدت چند ماه قبل از عرضه Origins در سال ۲۰۱۷ استودیو را ترک کرده بود، بیان کرد. هاچینسون گفت:

در آن زمان فشار فوق‌العاده‌ای در یوبیسافت وجود داشت تا «دیسک همچنان در دستگاه باقی بماند» و عملاً تلاش می‌شد تا از فروش مجدد بازی‌ها جلوگیری شود. تنها کسی که از این پروسه سود می‌برد، GameStop بود.

از طراحان خواسته می‌شد تا زمان بازی را افزایش دهند، که به نظر می‌رسید این رویکرد به عنوان یک راه‌حل مناسب برای بازیکنانی محسوب می‌شود که در یک فرنچایز با مد مولتی پلیر که هرگز واقعاً موفق نبوده است، مشغول به بازی هستند.

بازی‌های اکشن-ماجراجویی به شدت از نظر هزینه برای هر ساعت بازی صرفه‌جویی می‌کنند. بنابراین ارزان‌ترین و کارآمدترین روش برای افزایش محتوای بازی، افزودن عناصر نقش‌آفرینی به آن بود.

هاچینسون هرگز ادعا نکرد که این تنها دلیل تغییر رویکرد سری Assassin’s Creed توسط یوبیسافت بوده و در گذشته نیز به دیگرانی گفته بود که این تصمیم برایش غیرمعمول بوده است. او در ادامه افزود:

به نظرم این تنها فرنچایزی است که با تغییر در ژانر، توانسته مخاطبان خود را حفظ کند. بنابراین این تصمیم، ریسک بزرگی به شمار می‌رفت اما به نظر می‌رسد که به نتیجه مطلوبی منجر شده است. اما همیشه فکر می‌کردم که برای یک فرنچایزی که تقریباً هر سال نسخه‌ای از آن منتشر می‌شود، چنین تصمیمی کمی عجیبه است.

نگران بودم که آیا اگر کسی ۲۰۰ ساعت از Assassin’s Creed را تجربه کند، واقعاً یک سال بعد تمایل به بازی کردن نسخه دیگری از این فرنچایز خواهد داشت؟ خوشبختانه تغییرات بنیادین در فضای بازی و شخصیت‌های اصلی اغلب باعث شده‌اند که این مجموعه احساس تازگی بیشتری نسبت به سایر فرنچایزها داشته باشد و از این لحاظ موفق شده‌اند. ولی دلم در دنیای اکشن-ماجراجویی است، نه در حوزه مدیریت اعداد و آمار، بنابراین واقعاً دلم برای روزهای قدیم این فرنچایز تنگ شده است…

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا