بازی و سرگرمی

معرفی بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن

امروزه خرید پلی استیشن قسطی مانند دریافت وام دانشجویی رواج یافته که علت آن نیز می‌تواند گرانی بیش‌ از حد و تورم بالا باشد. پلی‌استیشن یکی از نام‌های برجسته در صنعت سرگرمی و بازی‌ محسوب می‌شود که بدون شک برای بسیاری از افراد خاطره‌انگیز و نوستالژیک است. یکی از عوامل موفقیت و محبوبیت پلی‌استیشن، بازی‌های انحصاری باکیفیت و روایت داستان‌هایی که در ذهن باقی می‌ماند. معمولا داستان‌سرایی منحصربه‌فرد، اعتبار و محبوبیت این بازی‌ها را تقویت می‌کند.

سونی و پلی‌استیشن با توجه به فعالیت طولانی‌مدت در دنیای ویدیو گیم، مجموعه‌ای از بازی‌های انحصاری فوق‌العاده و کامل را دارند. تاکنون پلی‌استیشن میلیون‌ها نسخه از بازی‌های انحصاری خود را در وبسایت‌های مختلف به فروش رسانده است. قصد ما در این مقاله بررسی و معرفی بهترین بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن است.

بازی The Last Of Us

  • استودیو سازنده: ناتی‌داگ
  • تاریخ عرضه بازی: سال ۲۰۱۳
  • امتیاز بازی: ۹۵/۰۹

مجموعه‌ بازی‌‌های The Last Of Us‌ یکی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط کمپانی سونی عرضه شد. The Last Of Us از دید سوم شخص بازی‌ می‌شود. بازیکن در طول بازی با سلاح‌های گرم و اسلحه می‌تواند در برابر انسان‌های خصمانه و آلوده به عفونت قارچی جهش یافته مبارزه کند.

بازی‌ The Last Of Us به دلیل گرافیک فنی و هنری حرفه‌ای، کارگردانی خلاقانه، انیمیشن‌ها و موسیقی به‌یاد‌ماندنی، به یکی از بهترین بازی‌های تاریخ تبدیل شده و منبع الهام آثار بسیار دیگری شده است.

بازی God of War

  • استودیو سازنده: سانتا مونیکا
  • تاریخ عرضه بازی: ۲۰ آوریل ۲۰۱۸
  • امتیاز بازی: ۹۴

مجموعه بازی‌های God of War جزو بهترین‌های تاریخ ویدیو گیم است که در سبک خود شاهکار محسوب می‌شوند. طرح بازی در سال ۲۰۱۸ به طرز عجیبی ارتقا پیدا کرد و باعث شد تا گیمرهای بیشتری طرفدار آن شوند. داستان بازی God of War به نحوی است که گیمر را به سفری هیجان‌انگیز می‌برد. به لطف کارگردانی حرفه‌ای و نبود کات در پلان‌ها، داستان به بهترین نحو روایت می‌شود. صداپیشگی فوق‌العاده، ماموریت‌های درگیرکننده و گرافیک بی‌نظیر، این بازی را به یک شاهکار تبدیل کرده که توصیه می‌شود هر گیمری آن را تجربه کند.

بازی Until Dawn

  • استودیو سازنده: سوپرمسیو گیمز
  • تاریخ عرضه بازی: ۲۵ آگوست ۲۰۱۵
  • امتیاز بازی: ۷۹

این بازی در سبک ترس و بقا ساخته شده است که مسیر بازی با توجه به‌ تصمیمات و انتخاب‌ گیمرها می‌تواند تغییر کرده و پایان‌های متفاوتی داشته باشد. داستان این بازی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است که از تسلط سازندگان بازی بر قواعد ژانر وحشت به شمار می‌آید. تصمیم‌گیری‌های گیمر در قالب سیستم اثر پروانه‌ای به‌صورت جزئی و پیچیده‌ای طراحی شده است و شامل گشت‌و‌گذار در محیط، دکمه‌زنی و تعامل با دیگر کاراکترها می‌شود.

بازی Marvel’s spider Man

  • استودیو سازنده: اینسامنیاک گیمز
  • تاریخ عرضه بازی: ۷ سپتامبر ۲۰۱۸
  • امتیاز بازی: ۸۷

اسپایدرمن از محبوب‌ترین کاراکترهای مارول و ابرقهرمانی است‌. فیلم‌ها و بازی‌های مختلفی بر اساس این شخصیت ساخته شده که به سبب حضور این کاراکتر فروش تمامی محصولات آن تضمین شده است.

استودیو اینسامنیاک گیمز در سال ۲۰۱۸ با دقت و وسواس بالا، اثری را بر اساس مرد عنکبوتی خلق کرد که به یکی از بهترین بازی‌ها تبدیل شد. این بازی توانست با داستانی جالب، دیالوگ‌هایی هوشمندانه و لحظاتی تاثیرگذار به بازی مهیج و جالبی برای گیمر‌ها تبدیل شود.

سیستم مبارزاتی این بازی که بسیار سریع و هیجان‌انگیز است از سری بازی‌های بتمن ارکام (Batman Arkham) الهام گرفته شده است تا هیجان در ترکیب گجت‌های مخصوص اسپایدرمن به اوج خود برسد. در سیستم تارزنی نیز انیمیشن‌های جالبی در زمان پرواز میان ساختمان‌ها ایجاد می‌شود. گرافیک فنی و بصری بازی دارای کیفیت خوبی است. موسیقی شنیدنی و نقش‌آفرینی‌های جالب جذابیت این بازی را دوچندان می‌کند.

بازی Bloodborne

  • استودیو سازنده: فرام سافتور
  • تاریخ عرضه بازی: ۲۴ مارس ۲۰۱۵
  • امتیاز بازی: ۹۲

بازی بلاد بورن یکی از بهترین و مهم‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ به صورت انحصاری عرضه شد. تیم سازنده، فضای این بازی را با الهام از دوره ویکتوریا در انگلستان طراحی کرده‌اند که این قضیه باعث غوطه‌ور شدن گیمرها در جهان بازی می‌شود.

داستان این بازی به سبک خاصی روایت می‌شود. شما باید برای پی بردن به اصل ماجرا، آيتم‌های مختلف بازی را پیدا کنید و به دیالوگ‌های دشمن خوب گوش دهید‌. در این بازی بارها کشته می‌شوید تا نقطه ضعف دشمن را پیدا کنید.

بازی Death Stranding

  • استودیو سازنده: کوجیما پروداکشنز
  • تاریخ عرضه بازی: ۸ نوامبر ۲۰۱۹
  • امتیاز بازی: ۸۲

بازی Death Stranding از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن محسوب می‌شود. این بازی در زمان عرضه‌اش حواشی بسیاری داشت؛ تا حدی که گیمرها به دو دسته مخالف و موافق این بازی تبدیل شدند.

داستان‌سرایی، کارگردانی، صداگذاری، گرافیک فنی و هنری از جمله مواردی هستند که این بازی را خاص و منحصربه‌فرد کرده‌اند. در داستان این بازی استعاره‌هایی نهفته است که می‌توان آن‌ها را به جهان واقعی نیز ربط داد. بخش عمده این بازی به جابه‌جایی بین مناطق مختلف محدود می‌شود که شاید این مورد برای گیمر‌ها خسته‌کننده باشد.

بازی Astro’s Playroom

  • استودیو سازنده: تیم آسوبی، ژاپن استودیو
  • تاریخ عرضه بازی: ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰
  • امتیاز بازی: ۸۳

هدف از ساخت این بازی آشنایی گیمرها با قابلیت‌های دوال سنس بود. ولی به دلیل کیفیت بالایی که داشت، توانست به یکی از بهترین بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن تبدیل شود. این بازی به نحوی طراحی شده است که قدرت Ps5 به نمایش گذاشته می‌شود. این بازی به صورت پیش‌فرض و رایگان روی کنسول PS5 نصب شده است.

بازی Returnal

  • استودیو سازنده: House market
  • تاریخ عرضه بازی: ۳۰ آوریل ۲۰۲۱
  • امتیاز بازی: ۸۶

این بازی محصول استودیوی فنلاندی house market است که با عملکرد فوق‌العاده‌‌اش گیمرها را مجذوب خود کرد. بازی Returnal در سبک روگ‌لایت با المان‌های اکشن ساخته شده‌ است. در این سبک بازی، بازیکن با هر بار مرگ به نقطه آغازین بازی برمی‌گردد و باید مسیر رفته را دوباره طی کند‌.

فضای بازی ریترنال متناسب با روایت قصه خفقان‌آور است و با داشتن المان‌های ترس، گیمر را در چالش قرار می‌دهد. داستان‌سرایی جذاب و گیرا تا لحظه آخر شما را به دنبال خود می‌کشاند.

لیست محبوب‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن بر اساس امتیاز

محبوب‌ترین‌های پلی‌استیشن نام بازی امتیاز
The Last Of Us ۹۵
God of War ۹۴
Bloodborne ۹۲
Marvel’s spiderMan ۸۷
Returnal ۸۶
Astro’s Playroom ۸۳
Death Stranding ۸۲
Until Dawn ۷۹

کلام پایانی

در این مقاله بررسی کاملی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن داشته باشیم تا اگر قصد خرید اقساطی پلی استیشن را دارید، با بازی‌های انحصاری این کنسول آشنا باشید. همانطور که متوجه شدید، بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن یک تجربه بالاتر از از حد معمول را در دنیای بازی به گیمر القا می‌کنند. این بازی‌ها با داستان‌های جالب و صداگذاری‌ قوی و المان‌های ویژه به شدت جذاب و هیجان‌انگیز هستند و می‌توانند تجربه‌ای متفاوت را برای گیمر‌ها فراهم کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا