بازی و سرگرمی

باید قیمت بازی‌ها با ورود هر نسل جدید بالا برود

شان لیدن (Shawn Layden)، که در گذشته ریاست برند پلی استیشن را بر عهده داشت، اذعان کرد که به منظور پوشش دادن هزینه‌های فزاینده توسعه، لازم است تا قیمت بازی‌های ویدیویی با هر نسل جدید افزایش یابد.

لیدن که تا زمان خروجش از سونی در سال ۲۰۱۹ مدیریت بخش استودیوهای جهانی پلی استیشن را به عهده داشت، نظرات خود را درباره قیمت‌گذاری بازی‌های ویدیویی در گفتگویی تازه با وبسایت GamesIndustry مطرح کرد.

او در بحث پیرامون افزایش قیمت بازی‌ها به ۸۰ دلار اشاره کرد که قیمت عناوین پریمیوم در دو دهه گذشته ثابت باقی مانده است. در حالی که هزینه‌های توسعه و نرخ تورم به طور قابل توجهی افزایش یافته‌اند.

او گفت:

به نظر می‌رسد که دلیل این موضوع ترس عمومی باشد. هیچ‌کس نمی‌خواهد اولین فردی باشد که قیمت‌ها را بالا می‌برد، زیرا نگران از دست دادن مشتریان خود هستند. بنابراین، در نهایت، آن‌ها از سود عملیاتی و حاشیه سود خود می‌کاهند.

لیدن ادامه داد که زمانی که قیمت بازی‌ها ثابت بماند و در عین حال هزینه تولید آن‌ها افزایش یابد، در نهایت، کاهش سود خالص شرکت‌ها اجتناب ناپذیر خواهد بود.

هزینه تولید بالاست. اگر بخواهید بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای توسعه یک بازی هزینه کنید، حاشیه سود شما به شدت محدود خواهد شد، مگر اینکه پیش‌بینی کنید که ۲۵ میلیون نسخه بفروشید. مگر اینکه شما Rockstar باشید.

او همچنین به این نکته اشاره کرد که شرکت‌ها حتی اگر قیمت پایه بازی‌ها افزایش نیافته باشد، در واقع قیمت متوسط بازار را افزایش داده‌اند. این وضعیت بیشتر ناشی از فروش محتوای اضافی و نسخه‌های ویژه بازی‌ها است که شامل پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای می‌شود.

در این نسل شاهد عرضه بازی‌های نسخه استاندارد با قیمت ۸۰ دلار بوده‌ایم. به عنوان مثال، نینتندو کنسول Switch 2 را با نخستین بازی ۸۰ دلاری خود، یعنی Mario Kart World، منتشر کرد. با این حال، همه این افزایش قیمت‌ها موفقیت‌آمیز نبوده‌اند. ژوئن گذشته، ایکس باکس اعلام کرد که The Outer Worlds 2 اولین بازی ۸۰ دلاری آن‌ها خواهد بود و این اقدام بخشی از روند کلی افزایش قیمت بازی‌ها بود، اما ماه بعد ناچار به لغو برنامه خود و بازگرداندن قیمت به ۷۰ دلار شد.

مقالات مرتبط

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا