تقریباً ۸۰٪ از طرفداران Death Stranding 2 پس از اتمام داستان همچنان به تجربه بازی پرداختند
پس از پایان داستان بازی Death Stranding 2، ۸۰٪ از بازیکنان به تجربهی ادامهی بازی پرداختهاند که نشاندهندهی محبوبیت بالای این دنباله است.
یک ماه از زمان عرضه بازی Death Stranding 2 میگذرد و این اثر موفق با بازخوردهای بسیار مثبتی روبرو شده است. آن به یکی از رقبای اصلی لقب بهترین بازی سال پیوسته، در کنار عناوینی مثل Clair Obscur: Expedition 33 و Donkey Kong Bananza. هیدئو کوجیما هم تأیید کرده است که تعداد زیادی از گیمرها بازی را به انتها رساندهاند و دستاوردهای خود را به پس از تیتراژ نیز ادامه دادهاند.
این کارگردان اخیراً در توییت خود بیان کرد که استودیو Kojima Productions دادههای فراوانی از بازیکنانی که با Death Stranding 2 تعامل داشتهاند، جمعآوری کرده است. بر اساس اطلاعات بهدستآمده، تقریبا ۸۰ درصد از بازیکنان پس از رسیدن به نقطهی پایانی داستان، همچنان به گیمپلی ادامه دادهاند. این آمار بهویژه در مورد عنوانی با حالتهای کند و تفکر برانگیز مانند Death Stranding 2 حائز اهمیت است.
نسخهی اول این فرنچایز به دلیل روش خاص و سرعت کم آن، از سوی برخی کاربران به عنوان «شبیهساز پیادهروی خستهکننده» شناخته میشد و عدهای آن را نیمهکاره رها کردند. اما به نظر میرسد دیدگاه کاربران نسبت به این مجموعه از سال ۲۰۱۹ تا کنون تغییرات زیادی داشته است. هیدئو کوجیما همچنین اقدام به انتشار آماری از ساختارها، حیوانات نجاتیافته و نشانهها در بازی کرده است. طبق توییت او، کانگوروها به عنوان محبوبترین موجودات در بازی شناخته شده و گیمرها بیشتر از هر چیزی، زیپلاینها را در دنیای بازی قرار دادهاند.
با توجه به اینکه شهرت نسخهی اول Death Stranding به تدریج و طی پنج سال شکل گرفت، به نظر میرسد نسخهی دوم آن از همان ابتدا با موفقیتی بیشتر مواجه شده است. حتی برخی از طرفداران از کوجیما پروداکشنز درخواست کردهاند که نسخههایی برای پلتفرمهای ایکس باکس و رایانههای شخصی نیز در نظر گرفته شود؛ موضوعی که نشان از فراتر رفتن اشتیاق برای این بازی از جامعهی پلیاستیشن دارد.