هوش مصنوعی

گوگل مدل‌های مولد جدید مثل Imagen را به Vertex AI می‌آورد

گوگل به‌تازگی در کنفرانس I/O 2023 اعلام کرده است که مدل‌های هوش مصنوعی جدیدی را به سرویس Vertex AI اضافه خواهد کرد. این سرویس به‌منظور مدیریت ابزارهای هوش مصنوعی در نظر گرفته شده و اکنون پذیرای مدل تبدیل متن به تصویر Imagen است.

سرویس Vertex AI چه امکاناتی را ارائه می‌کند؟

بدون‌شک ابزار Imagen، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اضافه‌شده به سرویس مدیریت هوش مصنوعی ابری گوگل است که می‌توان از آن به‌منظور ساخت یا ویرایش تصاویر، در کنار نوشتن خودکار توضیحات برای خروجی استفاده نمود. گوگل وعده داده است که امکان دسترسی آسان توسعه‌دهندگان به سرویس‌های خود را فراهم می‌سازد و پیچیدگی‌های چندانی را در این مسیر قرار نمی‌دهد.

کاربران می‌توانند از مدل‌های تعبیه‌شده در Vertex AI جهت انجام امور دیگری مثل افزایش وضوح تصاویر نیز بهره بگیرند. شایان ذکر است که به‌منظور پیروی از قوانین موجود در این زمینه مثل GDPR، خروجی‌های ذخیره‌نشده، پس از گذشت ۲۴ ساعت به‌شکل خودکار از روی سرور حذف می‌شوند.

گوگل اشاره کرده است که ابزار RLHF را نیز به‌منظور حفظ عملکرد و افزایش دقت مدل‌های هوش مصنوعی در طولان زمان، ارائه می‌کند که می‌توانند گزینه‌های کاربردی برای مشترکین Vertex AI باشند. Codey یکی دیگر از مدل‌های جدید در پلتفرم ابری گوگل است که پاسخی مستقیم به قابلیت Copilot گیت‌هاب محسوب می‌شود و می‌تواند به ۲۰ زبان برنامه‌نویسی، کد تولید کند. مدل مذکور قادر است با توجه به خطوط قبلی، کدهای جدید را پیشنهاد دهد یا مانند ChatGPT به‌منظور یافتن مشکلات کدهای نوشته‌شده، مورد استفاده قرار بگیرد.

مدل Chirp نیز با استفاده از میلیون ساعت فایل‌های صوتی به بیش از ۱۰۰ زبان دنیا، تمرین داده شده است و جهت تولید زیرنویس خودکار برای ویدیوها و امور مشابه کاربرد دارد. طبق اعلام گوگل، در ابتدا تنها تعدادی از تسترهای مورد اعتماد این شرکت امکان دسترسی به مدل‌های گفته‌شده را خواهند داشت.

اسپانسر این رویداد دیجیاتو، دیجی‌کالا است؛ «انتخاب از میان ۸ میلیون کالا در دیجی‌کالا»


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا