تمرکز Battlefield 6 بر تجربه سرگرمکننده و تعادل، نه واقعیتگرایی است
سری بازیهای Battlefield هرگز بهعنوان یک شبیهساز نظامی واقعی شناخته نشده، اما همواره سبک گیمپلی آن به نزدیکی واقعیت تمایل داشته است. بهنظر میرسد که نسخه جدید، یعنی Battlefield 6، نیز این روند را ادامه خواهد داد.
طراح اصلی بازی از استودیوی DICE بهتازگی به نگرانیهای طرفداران در رابطه با درخشش دوربین تکتیراندازان پاسخ داده است. برای درک بهتر این موضوع، باید اشاره کرد که در Battlefield 6، دوربینهای تکتیراندازان نور خاصی از خود ساطع میکنند که موقعیت آنها را از فاصلهای دور نمایان میسازد.
این توسعهدهنده تایید کرد که این درخشش کاهش خواهد یافت، هرچند بهطور کامل از بین نخواهد رفت. این موضوع واکنش یکی از کاربران توییتر با نام کاربری bighungry را برانگیخت که اظهار داشت Battlefield 6 در تلاش است تا احساسی واقعی را بهوجود آورد، اما این تصمیم تضاد معناداری با سایر عناصر واقعگرایانه بازی ایجاد میکند.
در جواب، تیم توسعهدهنده DICE تأکید کرد که سرگرمی و تعادل گیمپلی را بر واقعگرایی ارجح میداند. با این حال، بازی همچنان در دنیایی قابل باور و نسبتاً واقعگرایانه روایت میشود تا حس غوطهوری در تجربهای جنگی محفوظ بماند.
در مقایسه با عناوینی شبیهساز نظامی نظیر Arma یا Squad، این بازی همچنان حالتی آرکید گونه دارد. با این حال، پیادهسازی مکانیکهای واقعگرایانه در کنترل سلاحها، تخریب محیط و جلوههای بصری شبه واقعی، تجربهای از جنگ واقعی را برای بازیکنان شبیهسازی میکند.
Battlefield 6 در تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۴ برای کنسولهای PS5 و Xbox Series X/S و همچنین کامپیوترهای شخصی روانه بازار خواهد شد.