آمار تازهای از فروش بازیهای Halo 4 و Halo 5 انتشار یافت
بر اساس اطلاعات جدیدی که منتشر شده، هر یک از بازیهای Halo 4 و Halo 5: Guardians به مرز حدود ۱۰ میلیون نسخه فروش رسیدهاند.
این دادهها از پروفایل لینکدین کریس هالوک (Chris Haluke) استخراج شدهاند. وی در گذشته بهعنوان مدیر طراحی در استودیو 343Industries (که اینک به Halo Studios تغییر نام یافته) مشغول به کار بوده است. هالوک در توسعه این دو پروژه AAA نقشی کلیدی ایفا کرده و رهبری یک تیم متشکل از بیش از ۱۵۰ نفر را از مرحله ابتدایی تولید تا عرضه نهایی بر عهده داشته است.
با وجود فروش نزدیک به ۱۰ میلیون نسخه، به نظر میرسد که برنامههای محتوایی پس از عرضه بازی Halo 5: Guardians به دلیل بازخورد منفی طرفداران از سوی استودیوی توسعهدهنده ملغی شده است.
بر اساس گفتههای یک منبع داخلی معروف در دنیای Halo به نام Mr_Rebs_، او به تازگی فرصتی پیدا کرده تا با یکی از توسعهدهندگان ناشناس Halo 5: Guardians گفتگو کند. این منبع تأیید کرده که 343Industries در ابتدا قصد داشته داستان بازی را پس از کمپین اصلی ادامه دهد، اما این برنامهها به خاطر واکنش منفی طرفداران به سری لغو شدهاند.
این توسعهدهنده اذعان داشت که قرار بود شخصیتهای گاردینها (Guardians) پس از پایان داستان نقش چشمگیری ایفا کنند. اما بازخورد منفی شدید در مورد این گروه از شخصیتها باعث شده که تیم نویسندگی تصمیم بگیرد داستان آنها را هر چه سریعتر به اتمام برساند.
Mr_Rebs_ همچنین خاطرنشان ساخت که این اطلاعات به پرسش همیشگی طرفداران در مورد دلیل مسیر داستانی و مفهومی متفاوت در هر نسخه از Halo پاسخ میدهد. وی توضیح داد که این ها در واقع پاسخی به انتقادات و فیدبکهای منفی جامعه هواداران بوده است.
تایلر اوونز (Tyler Owens)، یکی از توسعهدهندگان پیشین 343Industries، به تازگی در پاسخ به سؤالی در مورد عدم انتشار نسخه PC بازی Halo 5: Guardians، اظهار داشت که او نیز آرزوی تحقق این پورت را داشته است، اما احتمال وقوع آن عملاً بسیار اندک به نظر میرسد.