بازی و سرگرمی

خلاصه نقد سریال The Last of Us از نگاه منتقدان منتشر شد

سریال The Last of Us که یک محصول اقتباسی از صنعت بازی‌های ویدیویی و البته یکی از محصولات انحصاری پرطرفدار سونی است، تا چند روز دیگر به صورت عمومی از شبکه HBO اکران خواهد شد و در کمتر از یک هفته زمان باقی مانده، منتقدان بازخوردهای بسیار مثبت خودشان را پیرامون این محصول ارائه کردند.

هیاهو و انتظارات پیرامون محصول اقتباسی کمپانی HBO یعنی سریال The Last of Us با گذشته هفته‌های متعدد حالا به اوج خودش رسیده و در کمتر از یک هفته زمان باقی مانده تا اکران آنلاین قسمت اول آن، نقدهای زیادی برای کل فصل اول منتشر شده که خبر از بازخورد بسیار مثبت منتقدان از رسانه‌های مختلف پیرامون این سریال سینمایی می‌دهد.

تاکنون فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی زیادی در دنیا تولید و منتشر شدند که از جهان بازی‌های ویدیویی اقتباس کردند و البته عملکرد قابل قبولی هم نداشتند، اما اینطور که به نظر می‌رسد، سریال The Last of Us یکی از بهترین آن‌ها است و بازخورد بسیار مثبت خیل عظیمی از منتقدان را دریافت کرده است. در زمان نگارش این مطلب، رکورد ۱۰۰٪ بازخورد مثبت سایت راتن تومیتوز و امتیاز ۸۲ از ۱۰۰ از سایت متاکریتیک برای این محصول به ثبت رسیده است.

نویسندگی سناریو و بازی بازیگران اصلی از جمله پدرو پاسکال در نقش جوئل میلر و بلا رمزی در نقش الی ویلیامز از نکات بسیار برجسته‌ای هستند که همه آن‌ها با بازخورد بسیار خوب منتقدان همراه شده بود. بررسی رسانه کالیدر که به سریال The Last of Us نمره A+ را داده، داستان‌سرایی فراموش نشدنی، غنی و تأثیرگذار آن را نشان می‌دهد و توضیح می‌دهد که این نوع روایت را حتی خود محصول ویدیو گیمی مجموعه هم نمی‌توانست روایت کند.

در همین حال، رسانه امپایر به فصل اول سریال The Last of Us نمره ۵ از ۵ را اعطاء کرده و در بررسی خود نوشته است:

به راحتی می‌توان گفت [ این سریال ] بهترین اقتباس از یک بازی ویدیویی است که تا کنون ساخته شده است. اقتباسی که داستان بازی را عمیق‌تر می‌کند و همچنان به آن وفادار می‌ماند؛ درست مانند خود بازی، این محصول نیز یک شاهکار است.

بررسی رسانه IGN نیز مثبت بوده و به آن امتیاز ۹ از ۱۰ را داده که در نقد آن آمده:

اقتباسی نفس‌گیر از یکی از تأثیرگذارترین داستان‌هایی که در بازی‌های ویدیویی روایت می‌شود.

در ادامه منتقد این رسانه می‌گوید:

این چیزی است که داستان اصلی را ماندگار کرده است و دنیای بازی را می‌سازد و در عین حال برخی از جنبه‌ها را به جلوه‌های تقریباً خیره‌کننده تغییر می‌دهد.

جالب اینجا است که بررسی مجله Slant به مراتب نمره کمتری به سریال The Last of Us داده که با توجه به بازخورد سایر منتقدان، موضوعی دور از ذهن بوده است. این مجله با اعطاء نمره ۲ از ۵ به آن محصول نوشته است:

در پایان، با حذف گیم‌پلی از یک بازی ژانر ترس و زنده که توسط فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی تجلی یافته است، این سریال عمدتاً‌فقط به مورد دومی یعنی تجلی بودن ختم می‌شود. [ اصطلاحاً ] گوشتی بدون استخوان.

سریال The Last of Us همانطور که گفته شد توسط کمپانی HBO ساخته شده که اولین قسمت از آن در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳ برابر با ۲۵ دی ۱۴۰۱ به صورت رسمی از پلتفرم‌ آن شرکت اکران خواهد شد و باید دید که نظر مخاطبان و به ویژه طرفداران سری بازی The Last of Us نسبت به روایت سینمایی این محصول چگونه است. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامه‌های بعدی کمپانی HBO یا ناتی داگ، وب سایت بازینامه را حتماً دنبال کنید.

بیشتر بخوانید ...   گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | چالش‌ها و پاداش‌های طراحی بازی‌های چندنفره محلی (Local)

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم یکی از بازی‌بازهایی هستید که مشتاقانه منتظر اکران سریال The Last of Us هستند؟ به نظر شما، این محصول می‌تواند تاریخ‌سازی کرده و یکی از بهترین فیلم / سریال‌های اقتباسی از یک بازی ویدیویی شود؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا