بازی و سرگرمی

بازینامه | بازی Monster Hunter Rise همراه با Persona 3 و Persona 4 Golden به زودی روی سرویس گیم پس منتشر خواهند شد

کمپانی مایکروسافت در پیامی تأیید کرد که موج تازه اضافه شدن بازی‌های جدید به سرویس گیم پس از ماه ژانویه با بازی Monster Hunter Rise همراه خواهد بود که البته شامل بازی‌های تازه منتشر شده نمی‌شود.

کمپانی مایکروسافت به تازگی از مجموعه جدید بازی‌هایی که در ماه‌ ژانویه به صورت پله‌ای برای سرویس گیم‌پس اضافه می‌شوند، رونمایی کرده است که به عنوان بخشی از اولین موج‌ اضافه شده، بازی‌های کمیاب و البته سرگرم‌کننده‌ای در اختیار هواداران قرار خواهد گرفت. بر اساس اطلاعات به دست آمده۷ تنها سه بازی برای مدّتی روی گیم‌پس حضور پیدا خواهند کرد که هر کدام نسخه‌های اصلی از مجموعه‌های خود محسوب می‌شوند.

در تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳ برابر با ۲۹ دی ۱۴۰۱، شاهد حضور دو بازی مهم از مجموعه Persona با نام‌های Persona 3 و Persona 4 Golden هستیم که همزمان با انتشار جهانیشان، روی این پلتفرم مجازی نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. روز بعد یعنی ۲۰ ژانویه ۲۰۲۳ برابر با ۳۰ دی ۱۴۰۱ نیز بازی Monster Hunter Rise منتشر می‌شود که در آن تاریخ نیز این محصول به صورت جهانی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن و ایکس باکس ( در هر دو نسل هشتم و نهم) در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مخاطبان این سرویس خیلی خوش‌شانس هستند که هر سه بازی یادشده یعنی بازی Monster Hunter Rise، Persona 3 و Persona 4 Golden را در روز اول انتشار به صورت رایگان روی پلتفرم‌های ایکس باکس و رایانه‌های شخصی دریافت می‌کنند.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که بازی‌ تیراندازی و اول شخص استودیوی بازی‌سازی Flying Wild Hog و کمپانی Devolver Digital یعنی بازی Shadow Warrior 3 نیز به زودی روی سرویس گیم پس حاضر خواهد شد؛ اما فعلاً خبر از انتشار آن در ماه ژانویه ۲۰۲۳ نیست. افشاگر‌ها ادعا کردند که کمپانی مایکروسافت یک نمایش بزرگ و متمرکز روی پلتفرم ایکس باکس برای اجراء تا پایان ماه جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده است که فعلاً اخبار رسمی‌ای در خصوص آن نداریم.

البته این احتمال نیز وجود دارد در صورت برگزاری چنین مراسمی، از بازی‌های جدید سرویس گیم پس مثل بازی Monster Hunter Rise و سایر عناوین رونمایی شود. برای آشنایی با بازی Monster Hunter Rise اطلاعاتی وجود دارد. داستان این محصول در دهکده کامورا روایت می‌شود که شخصیت اصلی بازی توسط دوقلوهای وایوری به نام‌های هینوآ و مینوتو توسط انجمنی مخفی به لقب «شکارچی» ارتقاء پیدا کرده است. آن دو، شکارچی جدید را به سمت رهبر دهکده فوگن همراهی می‌کنند و اگرچه در طول مسیر با اژدهایی ناشناخته روبه‌رو می‌شوند، اما خطر جدی‌ای آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

رهبر فوگن موفقیت آن‌ها را در شکار کردن این اژدها تبریک می‌گوید، ولی هشدار می‌دهد که به خاطر قتلی که آن‌ها انجام داده‌اند، ممکن است دوباره حادثه ۵۰ سال قبل یعنی حمله دیوانه‌وار هیولاها به دهکده از نو آغاز شود. در همین راه، رهبر فوگن به شخصیت اصلی مأموریت‌ می‌دهد تا با پیروی کردن از دستورات و انجام دادن‌ کارهای متفاوت ( در خط اصلی مسیر داستانی)، امنیت این دهکده تأمین شود و هیچ هیولایی نتواند آرامش مردم را به خطر بیاندازد.

درست مثل نسخه‌های قبلی مجموعه Monster Hunter، در بازی Monster Hunter Rise نیز بازی‌بازها وظیفه شکارچی هیولاها را برعهده خواهند گرفت که باید انواع و اقسام موجودات بزرگ را با استفاده از سلاح‌های مختلف شکار کرده و در عین حال وظیفه نگهداری از میراث انسان‌ها را برعهده بگیرد. به عنوان جایزه، هر مأموریت شامل آیتم‌های خاصی می‌شود که در صورت به دست آوردن آن‌ها، می‌توانید زره یا سلاح‌های منحصربه‌فردی را تولید کنید تا پروسه مقابله کردن شما با دشمنان راحت‌تر شود.

بیشتر بخوانید ...   گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | رابط کاربری (UI) بازی های ویدئویی (2): هنرمند یا مهندس؟ مسئله این است

تعدادی از هیولاهای قدیمی به دنیای این بازی برگشته‌اند، اما تیم سازنده برای بازی Monster Hunter Rise هم خلاقیت خودشان را نشان داده‌اند و دشمنان تازه‌ای را طراحی کرده‌اند تا بازی‌بازها با چالش‌های تکراری مواجه نشوند. نکته قابل توجه در آنجایی قرار دارد که تمام چهارده نوع سلاحی که پیش‌تر در بازی Monster Hunter Generations مشاهده و تجربه کرده‌ بوده‌اید هم در جهان این بازی وجود دارد که شامل شمشیرها، سپرها، چوب‌ها، کمان‌ها و تفنگ‌های مختلف خواهد شد.

 

 

در نتیجه واکنش‌ها به نسخه‌ بازسازی شده شماره سوم مجموعه Persona می‌تواند کاملاً متفاوت باشد؛ مخصوصاً آنکه بسیاری از طرفداران از این موضوع که انتشار بازی Persona 6 در آینده دور رقم می‌خورد هم تعجب خواهند کرد. برای آن دسته از مخاطبانی که با بازی Persona 3 آشنایی ندارند، اطلاعاتی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بازی Persona 3 که در سایر کشورها به غیر از ژاپن با نام Shin Megami Tensei: Persona 3 شناخته می‌شود، یک بازی ویدیویی در سبک نقش‌آفرینی است که در سال ۲۰۰۶ توسط استودیوی بازی‌سازی اطلاس تولید و منتشر شد که به نوعی چهارمین قسمت اصلی از مجموعه Persona تلقی می‌شود. استودیوی اطلاس ابتدا این محصول را در همان سال به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۲ منتشر کرد و نسخه غربی‌اش به دلیل وقوع مشکلاتی در انتشار کتاب هنری مجموعه در آمریکای شمالی،‌تا سال ۲۰۰۷ میلادی به تعویق افتاد.

در نهایت تیم سازنده بازی Persona 3 FES را معرفی کردند که یک نسخه توسعه یافته بود و چند پایان جدید و قابل تکرار به محتوای داستانی اضافه کردند که این بازی هم سال همان سال ۲۰۰۷ میلادی در ژاپن و سپس سراسر جهان منتشر شد. در بازی Persona 3، شما نقش یک دانش‌آموز دبیرستانی را برعهده می‌گیرد که به جوخه اعدام‌های فوق درسی تخصصی یا به اختصار SEES می‌پیوندد و در ساعت تاریکی، گروهی از این افراد روی موضوعات مختلفی تحقیق می‌کنند.

تحقیقات آن‌ها مربوط به دنیای حقیقی که در درونش زندگی می‌کنند نیست، بلکه همه داوطلبان وارد دنیای تارتاروس می‌شوند و در آنجا با برخی از موجوداتی که از ذهنشان ترواش شده است، با احضار برخی قابلیت‌های به نام پرسونا به مبارزه می‌پردازند. استقبال از بازی Persona 3 در همان سال‌ها عمدتاً مثبت بود و منتقدان از عناصر اجتماعی‌ که این بازی ارائه می‌کرد، به شدّت راضی بودند. با اینکه بازی Persona 3 FES پایان‌هایی مضاعف بر پایان اصلی بازی پایه به مخاطب نشان می‌داد، اما آن نسخه توسعه یافته مورد انتقاد مخاطبان قرار گرفت.

در نهایت نسخه خلاصه شده این بازی با نام Persona 3 Portable در نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی برای کنسول دستی PlayStation Portable یا همان PSP منتشر شد که شخصیت اصلی آن را یک زن قهرمان تشکیل می‌داد و برخی از عناصر داستانی و موسیقیایی‌اش هم تغییر کرده بود که این نسخه خلاصه شده به زودی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس وان،‌ ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این عناوین و برنامه‌های بعدی استودیوهای سازندشان، وب سایت بازینامه را حتماً دنبال کنید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم یکی از مخاطبانی هستید که از اضافه شدن بازی Monster Hunter Rise و بازی‌های مجموعه Persona به سرویس گیم پس راضی هستید؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا