بازی و سرگرمی

بازینامه | بازاریابی بازی Final Fantasy 16 در ژاپن آغاز شد

خرده‌فروشی‌های سراسر کشور ژاپن اکنون برای بازاریابی جدیدترین محصول نقش‌آفرینی استودیوی بازی‌سازی اسکوئر انیکس یعنی بازی Final Fantasy 16 کار خودشان را آغاز کردند که قرار است در ماه جاری منتشر شود.

استودیوی بازی‌سازی اسکوئر انیکس کارت‌های خاص خودش را تاکنون جلوی خودش قرار داده بود تا بعد از تکمیل روند توسعه بازی‌ Final Fantasy 16 ، آن را پیش روی مخاطبانش بگذارد. به همین دلیل است که نمایش‌ها، ویدیوهای رسمی گیم‌پلی و اطلاعات بزرگ به فاصله ۱-۲ ماه مانده به تاریخ انتشار جهانی به صورت مرتب در فضای مجازی پخش خواهند شد و این روند اکنون شتاب بیشتر و قابل توجه‌ای گرفته است.

البته این بازی نقش‌آفرینی مورد انتظار استودیوی بازی‌سازی اسکوئر انیکس، در اواخر سال میلادی جاری منتشر خواهد شد و با نزدیک شدن به پروسه انتشار آن، به نظر می‌رسد که تیم سازنده آماده است تا به خوبی و با ایده بازاریابی بزرگ خودش پا به میدان رقابت در بازارهای ژاپن و البته سراسر دنیا بگذارد.

خود بازی Final Fantasy 16 یکی از محصولات بزرگی است که در کشور یادشده طرفداران بی‌شماری دارد، اما رقیبان میدان او نیز کم نیستند و عناوینی چون The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom نیز به خوبی نشان داده که می‌تواند در این رقابت پیروز شود.

همانطور که توسط شخصی با نام کاربری Genki_JPN@ در توییتر گفته شد، به نظر می‌رسد که خرده‌فروشی‌های رسمی مستقر در کشور ژاپن نیز کارهای مربوط به بازاریابی‌ این محصول را آغاز کرده و بنرها و تبلیغات یکی از موردانتظارترین بازی‌های نقش‌آفرینی سال را در مغازه‌های خود نصب کردند و صورت دقیق روی تاریخ انتشار آن در ماه ژوئن ۲۰۲۳ اشاره می‌کنند.

ماه گذشته، بازی Final Fantasy 16 نیز توسط سازمان رده‌بندی سنی ESBR مورد نقد قرار گرفت و همین موضوع نشان داد که ما به تاریخ انتشار این محصول بزرگ نزدیک هستیم. مطمئناً طرفداران از الان تا شش ماه دیگر که بازه زمانی انتشار بازی Final Fantasy 16 است، امیدوارند که هر چه زودتر اطلاعات رسمی دیگری را به دست آورند تا با علم کامل به سراغ داستان نسخه شانزدهم فرانچایز Final Fantasy بروند.

برای آن دسته از مخاطبانی که اطلاعاتی پیرامون بازی Final Fantasy 16 ندارند، اطلاعات قابل توجه‌ای در ادامه وجود دارد که مطالعه کردن آن‌ها خالی از لطف نیست. این بازی یک محصول اکشن نقش‌آفرینی است که توسط استودیوی بازی‌سازی اسکوئر انیکس ساخته می‌شود و شانزدهمین قسمت اصلی از مجموعه اصلی با همین نام است که در ژوئن ۲۰۲۳ به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن ۵ منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید ...   Gameology | Game Development Analytical Media | Conversation with Linnea Harrison (World-Builder)

بازی Final Fantasy 16 محیطی جهان باز را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد که از انواع و اقسام رویدادهای مختلف مثل مبارزه با دشمنان و باس فایت‌ها پر شده است. همچنین ویژگی‌هایی برای شخصیت اصلی وجود دارد که هر بار استفاده از آن روش‌هایی دارد که یکی از آن‌ها احضار هیولاهایی به نام Eikons است تا در بطن مبارزات به کمک شما بیایند.

داستان این بازی در سرزمینی به اسم واستیا، سرزمینی که بین شش کشور ابرقدرت تقسیم شده، جریان دارد که هر کدام برای اداره کردن امورات حکمرانی خود به کریستال‌های جادویی به نام Dominants دسترسی دارند. این کشورها با یکدیگر در تنش هستند تا به واسطه نابود کردن دیگری، قدرت کریستال‌های طرف مقابل را به دست آورند و محدوده قلمرویی خودشان را بزرگ‌تر کنند. در این بین، شخصیت اصلی بازی به نام کلایو رازفیلد که به نوعی سرپرست برادر کوچکش یعنی جاشوا شناخته می‌شود، شاهد نابودی کشور پادشاهی خودش است و برای گرفتن انتقام این وقایع، به دنبال تعقیب چیزی به اسم ایکون ایفریت در دنیای تاریک واستیا می‌رود.

بازی Final Fantasy 16 در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳ برابر با ۱ تیر ۱۴۰۱ به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر خواهد شد و تیم سازنده هم به صورت رسمی عنوان کردند که برخلاف سایر بازی‌های انحصاری و اول شخص سونی که به مرور زمان برای پلتفرم‌ رایانه‌های شخصی منتشر شده‌اند، این بازی اصلاً به آن مرحله از توسعه نخواهد رسید. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامه‌های بعدی استودیوی بازی‌سازی اسکوئر انیکس، وب سایت بازینامه را حتماً دنبال کنید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا بازی Final Fantasy 16 یا مجموعه آن به طور کلی برای شما نام آشنا است؟ فکر می‌کنید این بازی ژاپنی چه وضعیت محبوبی در جهان‌ها و بازارهای غربی دارد؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا