رمزارزها

توانایی هوش مصنوعی در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ؛ هیچ محدودیتی برای AI وجود ندارد

یک استارت‌آپ‌ آمریکایی چت‌باتی به منظور ارائه خدمات تحلیل بازار ارزهای دیجیتال معرفی کرده که دارای هوش مصنوعی خاصی برای بررسی آدرس‌های پیچیده رمزارزی است.

استارت‌آپ بلاک‌تریس (Blocktrace) واقع در آستین تگزاس در ایالات متحده به یاری هوش مصنوعی در افزایش سرعت تحلیل بلاک‌چین خوش‌بینی فراوانی دارد و این استارتاپ با انجام بررسی‌های هوشمند و سریع خود روند‌ها و عجایب دنیای بازار کریپتو را با سرعت بیشتری تشخیص خواهد داد.

این استارت‌آپ در سال 2018 از سوی شاون ماگرادر، مهندس نرم‌افزاری که تجربه کار در شرکت‌ تحلیل بلاک‌چین Chainalysis را داشت، تاسیس شده تا خدمات کاوش و تحلیل بلاک‌چین را براساس هوش مصنوعی فراهم آورد. بلاک‌تریس درحال‌حاضر با بهره‌گیری از چت‌باتی به نام رابی د روبات (Roby the Robot)، هوش مصنوعی خود را برای انجام فرایند تحلیلی با داده‌های بلاک‌چین بیت‌کوین مجهز ساخته است.

بیشتر بخوانید: اضافه شدن تبلیغات به چت بات بینگ ؛ شرایط نمایش تبلیغات در بینگ جدید چیست؟

ساخت یک چت‌بات برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

بلاک‌تریس درواقع جدیدترین شرکت حوزه وب 3 بوده که تصمیم به استفاده از هوش مصنوعی در تحلیل بلاک‌چین را دارد. شرکت‌های دیگری نظیر الیپتیک (Elliptic)، چینالیسیز (Chainalysis)، سایفرتریس (CipherTrace) و نانسن (Nansen) نیز در این بخش کار می‌کنند.

ماگرادر، مدیرعامل بلاک‌تریس طی مصاحبه‌ای در همین راستا با رسانه دیکریپت اعلام کرد که به علت نمونه‌های گسترده و تاریخچه پربارتر بیت‌کوین، شرکتش پروژه تحلیل بازار ارزهای دیجیتال را با همین بلاک‌چین شروع خواهد کرد.

توانایی هوش مصنوعی در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ؛ هیچ محدودیتی برای AI وجود ندارد
تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

ماگرادر در همین باره اعلام داشت: «بیت‌کوین پروژه فوق‌العاده‌ای برای آغاز کار است و به احتمال زیاد ماندگار خواهد بود، درست همانند اتریوم. بیت‌کوین به دلیل اولین بودن و تعداد زیاد آدرس‌های کاربرانی که فعالیت زیادی هم دارند به عنوان بزرگ این حوزه شناخته می‌شود.»

وی همچنین در ادامه افزود: «کاربران می‌توانند خیلی سریع سوال خود درمورد اطلاعات خاصی مثل تراکنش‌های صورت گرفته در تاریخ‌های مشخص و با مقدار خاص را مطرح کنند. در این روش نسبت به حالت دستی زمان زیادی صرفه جویی می‌شود و در حالت دستی به یک تا دو ساعت کار با یک کاوشگر بلاک‌چین نیاز است.»

طبق اعلام ماگرادر نسخه‌ای از داده‌های بلاک‌چین بیت‌کوین در پایگاه داده‌ای بلاک‌تریس ذخیره شده است. اپلیکیشن این شرکت با توجه به لایه هوش مصنوعی خود به کاربران مجوز پرسش سوالات زبان طبیعی خود همچون یک دستیار مجازی از آن را خواهد داد.

لازم به ذکر است که یک مدل زبان طبیعی نوعی از هوش مصنوعی بوده که طراحی آن به‌منظور درک و پردازش زبان انسان انجام پذیرفته و در حقیقت اقدام به شبیه‌سازی عملکرد انسان‌ها خواهد کرد.

بیشتر بخوانید ...   بهترین توکن های NFT در سال 2024 ؛ معرفی NFTهای برتر برای سرمایه‌گذاری

مگرادر همچنین تصمیم دارد در بلاک‌تریس به محققان برای استفاده از تکنولوژی ساخت اوپن‌ای‌آی (OpenAI) به‌منظور پیدا کردن آدرس‌های بیت‌کوینی و شناسایی تراکنش‌هایی که در این شبکه اتفاق می‌افتند، مجوز بدهد تا دقت و جزئیات کار خود را افزایش دهند.

مگرادر ضمن اعلام کارآمدی این فرایند و بی‌نیاز کردن محققان داده از هر نوع ابزار دیگر بیان داشت: «به جای اینکه به یک مهندس داده یا محقق داده برای ترجمه سوالات زبان طبیعی به پرسش‌های SQL نیاز باشد، رابی به گونه‌ای با مدل اطلاعاتی آموزش دیده که سریعا نتایج را برای کاربر آماده کند.»

وی همچنین اضافه کرد: «ما می‌خواهیم از ثبات رابی اطمینان حاصل کنیم تا در زمان عرضه عمومی به مشکل جدی برنخوریم. می‌خواهیم مطمئن باشیم سوالاتی که مردم قرار است از رابی بپرسند را خودمان پیشتر پرسیده باشیم.»

او خاطرنشان کرد: «همانطور که انتظار می‌رود مردم رابی را با یک کاوشگر سنتی بلاک‌چین مقایسه کرده و درست و غلط بودن پاسخش را بررسی می‌کنند. به همین دلیل برای دریافت بازخورد ما یک دکمه لایک و دیس‌لایک را در نظر می‌گیریم. لایک به معنی عملکرد مثبت و دیس‌لایک هم نشان دهنده نقاطی که به بهبود نیاز دارند.»

با وجود اینکه رابی فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد بااین‌حال احتمالا در سال جاری میلادی به‌صورت عمومی عرضه خواهد شد. مگرادر در این رابطه اعلام کرده که چت‌بات این شرکت پیش از عرضه عمومی ابتدا برای آزمایش در دسترس یک گروه محدود قرار خواهد گرفت.

اندرو تورمن، از مهندسین شرکت نانسن نیز طی مصاحبه‌ای با دیکریپت اعلام داشت: «ما عمیقا این حوزه را بررسی می‌کنیم. شما می‌توانید از چیزهایی مثل هوش مصنوعی در بلاک‌چین استفاده کنید و ببینید که آیا [کیف‌پول‌ها] کار مشابهی را در یک زمان خاص انجا ممی‌دهند.» وی افزود که حتی در صورت نبود یک رابطه مشخص هم مشخص می‌شود که آیا کیف‌ پول‌ها به یک نهاد مشترک وابسته هستند.

تورمن در پایان خاطرنشان کرد: «به نظر من نشانه‌گذاری الگوریتمی و نشانه‌گذاری با هوش مصنوعی آینده روشنی در تحلیل بلاک‌چین دارد.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص ساخت یک چت‌بات با قابلیت تحلیل بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا