رمزارزها

گزارش سال 1401 تترلند منتشر شد

گزارش سال 1401 تترلند نشان می‌دهد حجم معامله‌های انجام‌شده در بازار تترلند طی شش ماه دوم سال 1401 بیش از 2.1 هزار میلیارد تومان بوده است. این صرافی رمزارزی همچنین سال گذشته با رشد 87 درصدی کاربران و 11 درصدی معاملات روبه‌رو بوده. بنابر اعلام واحد بازاریابی این مجموعه، معاملات ارز دیجیتال در ایران طی یک سال گذشته افزایش 40 درصدی داشته است.

صرافی رمزارزی تترلند در گزارش سالانه خود آمارهای جالبی را از بخش‌های مختلف و نیز تصویری از رفتار کاربرانش را ارائه کرده است.

تعداد کاربران این صرافی رمزارزی نیز در سالی که گذشت، بیش از 87.6 درصد رشد یافته و بیش از 28.8 میلیون بازدید از این پلتفرم به ثبت رسیده است. تعداد کل نصب اپلیکیشن اندرویدی تترلند از یک میلیون نصب عبور کرده و نسخه iOS آن نیز بیش از 301 هزار نصب فعال دارد.

تترلند یکی از مراجع اصلی نرخ تتر در ایران است. نرخ این استیبل‌کوین در سالی که گذشت، بیش از 3424 مرتبه تغییر کرده است که نشان از عدم ثبات قیمت ارز در ایران دارد.

تترلند در شهریورماه 1401 با هدف پاسخ‌گویی به تقاضای زیاد کاربران و معامله‌گرهای حرفه‌ای، از بازار تترلند رونمایی کرد. این بخش به‌نوعی بورس تتر ایران به‌حساب می‌آید که نمودار تغییرات قیمت این استیبل‌کوین را در بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه نمایش می‌دهد. افراد در بازار تترلند می‌توانند دست به سفارش عادی (limit order) یا سفارش آتی (Market order) بزنند.

براساس گزارش موجود طی شش ماه دوم سال 1401، بیش از 213 هزار معامله به حجم 2.1 هزار میلیارد تومان در بازار تترلند انجام شده است.

بورس تتر

وضعیت بازار رمزارزها در ایران

واحد بازاریابی تترلند مدعی است که در سال 1401 پلتفرم‌های تبادل رمزارز که در کشور فعال هستند، با رشد 40 درصدی معاملات روبه‌رو شده‌اند؛ درحالی‌که این رشد در سال 1400 چیزی در حدود 450 درصد بود.

همچنین تعداد پلتفرم‌های رمزارزی در سالی که گذشت، دو‌برابر شده است و اکنون بیش از 700 خدمات‌دهنده ایرانی در این حوزه فعال هستند. منظور از فعال‌بودن نیز داشتن وب‌سایت یا اپلیکیشن متصل به درگاه پرداخت فعال است.

تعداد صرافی های رمزارزی

بنابر اعلام این مجموعه، 23 درصد از حجم معامله‌های رمزارز ایران در سال گذشته به تتر اختصاص داشته؛ این درحالی است که سهم بازار این رمزارز در دنیا چیزی در حدود 8 درصد است. مشکلات کسب‌وکارها در نقل‌وانتقالات مالی و حفظ ارزش دارایی‌ها می‌تواند ازجمله دلایل سهم بالای معامله این ارز دیجیتال در ایران باشد.

بیشتر بخوانید ...   دستگیری مدیر پروژه رمزارزی ترا در مونته‌نگرو؛ مجازات دوکوان مشخص شد

بیت‌کوین، محبوب‌ترین رمزارز

آن‌طور که در گزارش سال 1401 تترلند آمده است، بیت‌کوین، اتریوم، شیبا، دوج‌کوین، بایننس‌کوین، سولانا و کاردانو بیشترین تراکنش را براساس تعداد بر بستر تترلند داشته‌اند.

گزارش سال 1401 تترلند

با وجود رشد قابل‌توجه تعداد کاربران تترلند، تعداد معاملات بر بستر این صرافی طی سال 1401 تنها رشد 11 درصدی داشته است.

حجم معامله هر کاربر تترلند در سالی که گذشت، به‌طور میانگین 2145 تتر گزارش شده که بهمن‌ماه سال گذشته این پلتفرم شاهد ثبت رکورد در تعداد و حجم معامله ماهانه بوده‌ است.

بد نیست بدانید پرمعامله‌ترین کاربر تترلند در سال 1401، بیش از 6 هزار معامله را به ثبت رسانده است؛ این بدان معناست که کاربر یادشده به‌طور میانگین هر روز 16 معامله کرده است.

در 7 اسفندماه 1401 نیز بیشترین نرخ تتر معادل 62 هزار تومان به ثبت رسیده و 93 کاربر این صرافی در این نرخ بیش از 2 میلیارد تومان تتر خریداری کرده‌اند.

سهم بیشتر جوانان در بازار ارز دیجیتال

بررسی کاربران تترلند نشان می‌دهد جوانان علاقه بیشتری به فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال دارند. بیش از 70 درصد از کاربران این پلتفرم در محدوده سنی 18 تا 35 سال قرار دارند. بد نیست بدانید در سال 1401 سهم زنان از تعداد کاربران تترلند حدود 4 درصد افزایش یافته و به 21 درصد رسیده است.

گزارش سال 1401 تترلند

جوان‌ترین و مسن‌ترین کاربران تترلند نیز به‌ترتیب 18 و 69 سال سن دارند.

کاربران این صرافی در روزهای جمعه کمترین تمایل برای خرید و فروش تتر داشته‌اند. احتمالاً دلیل آن نیز تعطیلی بازار ایران و دقیق‌نبودن قیمت دلار در این روز از هفته است.

دعوت از دوستان یکی از سیستم‌های درآمدزایی بر بستر تترلند است. بنابر اعلام این پلتفرم، در سال 1401 بیش از 4.8 میلیارد تومان به معرف‌های تترلند پرداخت شده. کاربرانی هم که از طریق لینک دعوت ثبت‌نام کرده‌اند، 1.6 میلیارد تومان کارمزد رایگان دریافت نموده‌اند.

جالب است بدانید یک کاربر تترلند در سالی که گذشت، بیش از 285 میلیون تومان پاداش بابت معرفی دوستان دریافت کرده است.

لازم به ذکر است نسخه جدید پلتفرم تترلند اواخر اردیبهشت‌ماه امسال رونمایی شد و قرار است امکانات متنوعی در اختیار مشتریان این صرافی رمزارزی قرار بگیرد.

گزارش سال 1401 تترلند را می‌توانید از اینجا دریافت و مشاهده کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا