کامپیوتر و سخت افزار

نرم افزار MSI Afterburner 4.6.5 با پشتیبانی از کارت‌های RTX 40 و RX 7900 منتشر شد

نرم افزار MSI Afterburner بدون شک محبوب‌ترین ابزار اورکلاک کارت گرافیک موجود در حال حاضر است. این نرم افزار به خاطر رابط کاربری دوستانه‌اش مورد علاقه کاربران عادی است و اورکلاکرهای حرفه‌ای نیز به خاطر ابزار دقیق و قدرتمندش برای اورکلاک کارت گرافیک، عاشق آن هستند. خوشبختانه پس از مدتی طولانی، بالاخره شاهد انتشار نسخه جدید این نرم افزار هستیم.

آپدیت MSI Afterburner 4.5.6

سال گذشته برای شرکت MSI و نرم افزار Afterburner سال سختی بود. MSI به خاطر حمله روسیه به اوکراین، نتوانسته بود برای به تعهدات پرداختی خود عمل کند و از آن‌جا که توسعه‌دهنده اصلی «افتربرنر» ساکن کشور روسیه است، پرداخت‌های وی برای چندین ماه انجام نشده بود. به همین خاطر، سرنوشت این پروژه در ابهام بود و علاقه‌مندان سخت افزار دیگر داشتند با این نرم افزار دوست داشتنی خداحافظی می‌کردند. اما خوشبختانه MSI توانسته راهی برای این مشکل پیدا کند و روند توسعه این نرم افزار اکنون در جریان است.

طی این یک سال، شاهد انتشار نسخه‌های بتا از افتربرنر بودیم، اما آپدیت 4.6.5 نرم افزار MSI Afterburner اولین آپدیت رسمی و پایدار این نرم افزار بعد از مدت‌هاست. در واقع آخرین نسخه رسمی این نرم افزار یعنی 4.6.4 در سال 2019 عرضه شده و تقریباً برای چهار سال، خبری از عرضه یک آپدیت پایدار از این نرم افزار نبود.

شرکت MSI در آپدیت جدید Afterburner، قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کرده است. برای مثال این نرم افزار اکنون از پردازنده‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake اینتل و همچنین پردازنده‌های Ryzen 7000 Zen 4 شرکت AMD پشتیبانی می‌کند، اما هنوز یک سری سخت افزار عرضه نشده نیز داخل این نرم افزار کدنویسی شده‌اند که هنوز خبری از آن‌ها نداریم. علاوه بر آن، امکان پایش وضعیت کارت گرافیک‌های Arc شرکت اینتل نیز در نسخه جدید افتربرنر وجود دارد، اما هنوز خبری از قابلیت اورکلاک این کارت‌ها نیست. اگر امکان اورکلاک کارت‌های Arc هم به این نرم افزار اضافه بشود، MSI Afterburner بار دیگر تبدیل به نرم افزاری خواهد شد که می‌تواند «تمام کارت گرافیک‌های بازار» را اورکلاک کند.

بیشتر بخوانید ...   شرکت‌های سازنده، مادربرد های H610 DDR5 بیشتری عرضه می‌کنند

مطالب مرتبط

بدون امتیاز