بازار خودرو

واردات BMW 116i به ایران تایید شد؛ آلمانی جذاب در راه ایران است؟

شاید واردات BMW 116i به ایران کمی عجیب به نظر برسد اما به نظر می‌رسد برچسب قیمتی این محصول با محدودیت‌های وارداتی کشور همخوانی دارد.

واردات BMW 116i به ایران تأیید شد و در صورت واردات این محصول به ایران، باید حقیقتا آنرا معتبرترین محصول وارداتی محسوب کرد. اما مشخصات و قیمت 116i چگونه است؟

طبق آخرین اخبار، ظاهراً واردات BMW 116i به ایران قطعی شده است. پیش‌تر عنوان شده بود که شرکت پرشیا خودرو عهده‌دار واردات این خودروی جذاب است، اما حالا با قطعی شدن واردات آن به کشور، هنوز مشخص نیست که این شرکت مسئول واردات 116i است یا خیر. به‌هر صورت حضور یک خودروی آلمانی باکیفیت در ایران آن هم از برند BMW می‌تواند بسیار جذاب باشد.

اما ماجرا به همین زیبایی گفتنش نخواهد بود. BMW 116i احتمالاً باتوجه به نرخ ارز و نوسانات بی‌شمار آن، قیمت بسیار بالایی خواهد داشت. البته هنوز از قیمت این خودرو اطلاعی در دسترس نیست اما 116i می‌تواند پرچمدار قیمت نجومی در بین تمامی خودروهای وارداتی باشد. همانطور که می‌دانید، اکثر خودروهای وارداتی به کشور از کشور چین و با برندهای متنوع است، ولی حضور یک BMW در این بین قطعاً می‌تواند در رتبه یک قیمت‌های نجومی خودروهای وارداتی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: واردات خودروهای MG به ایران توسط فردا موتورز قطعی شد؛ لیست خودروهای وارداتی درحال افزایش است

واردات BMW 116i به ایران قطعی شد

خبرها حاکی از آن است که شرکت‌های واردکننده، خودرو بی ام و 116i را ثبت سفارش کردند و این خودرو به زودی وارد بازار خواهد شد. البته مشخص نیست شرکت پرشیا خودرو کماکان مسئولیت واردات محصولات بی ام و به ایران را برعهده خواهد داشت یا شرکت دیگری واردات این خودروها را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید ...   طرح فروش FMC 511 دی 1402 ؛ جزئیات فروش اقساطی سدان 511 فردا موتورز [+قیمت]

واردات BMW 116i به ایران قطعی شد

مشخصات فنی و ظاهری BMW 116i

بی ام و 116i از موتور 3 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 136 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط دو نوع گیربکس 7 سرعته دو کلاچه و 8 سرعته اتوماتیک ZF به چرخ‌ها منتقل می‌شود. البته مشخص نیست این خودرو با کدام گیربکس روانه بازار ایران خواهد شد.

این خودرو آلمانی از امکانات متعددی چون نورپردازی کابین، آنتن کوسه‌ای، شیفترهای پشت فرمان، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه و گرمکن، آینه الکتروکرومیک، چراغ‌ها با فناوری LED، سنسورهای نور و باران، سنسورهای هشدار دهنده موانع در جلو و عقب خودرو و سیستم کروز کنترل هوشمند بهره می‌برد.

همچنین این خودرو به امکانات بیشتری چون رادار هشدار برخورد با عابر پیاده، رادار هشدار خروج از خط، سانروف، مولتی مدیا یا مانیتور لمسی همراه با دوربین عقب، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سامانه استارت/استاپ، شش کیسه هوای ایمنی، رینگ‌های آلومینیومی، سیستم صوتی با بلنگوهای هارمن کاردن و سامانه کنترل پایداری نیز مجهز شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات BMW 116i به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا