بازار خودرو

مشخصات فنی سایپا آریا رسما اعلام شد [+تصاویر، مشخصات و امکانات رفاهی]

مشخصات فنی سایپا آریا جدیدترین کراس‌اوور اقتصادی سایپا اعلام شده است. در این مطلب ضمن معرفی مشخصات این محصول به امکانات رفاهی آن می‌پردازیم.

گروه خودروسازی سایپا تصمیم دارد تا در سال 1402 آریا را با پیشرانه‌ای متفاوت نسبت به محصولات فعلی خود عرضه کند. گفته می‌شود که پیشرانه سایپا آریا اساسا وارداتی است و از همان ابتدا این خودرو با جعبه‌دنده اتوماتیک عرضه می‌شود. به همین دلیل، مشخصات فنی سایپا آریا به نمایندگی‌های این خودروساز اعلام شده است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: چانگان CS95 رسما معرفی شد؛ مشخصات فنی، قیمت و احتمال واردات به ایران

مشخصات فنی سایپا آریا

خودرو سایپا آریا قرار بود با قوای محرکه‌ای مشابه با شاهین G به بازار عرضه شود. اما مدیریت جدید سایپا به نظر با به تعویق انداهتن برنامه عرضه این کراس اوور ملی، نمونه متفاوتی از شاهین را در باطن آریا به مشتریان ارائه دهد.

مشخصات فنی سایپا آریا اعلام شد؛ کراس اوور اقتصادی سایپا با چه قیمتی عرضه می‌شود؟
مشخصات سایپا آریا

در نتیجه این موضوع، با وجود آماده بودن آریا، هنوز عرضه این کراس‌اوور آغاز نشده و گفته می‌شود که نهایتا تا بهمن ماه 1402 باید انتظار عرضه آریا توسط سایپا را داشته باشیم.

مشخصات فنی سایپا آریا اعلام شد؛ کراس اوور اقتصادی سایپا با چه قیمتی عرضه می‌شود؟
آپشن های سایپا آریا

برای متمایز کردن آریا نسبت به شاهین، مشخصات فنی این محصول به طور کامل متفاوت از سدان محبوب سایپا است و قوای محرکه به مراتب قابل اطمینان‌تری برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین برخی منابع آگاه می‌گویند که تجهیزات مورد نیاز جهت تولید داشبورد و اجزای کابین با روکش نرم توسط سایپا خریداری شده تا کابین آریا برخلاف شاهین با متریالی متفاوت و با داشبورد و رودری‌هایی احتمالا بهتر تولید شوند.

مشخصات فنی سایپا آریا اعلام شد؛ کراس اوور اقتصادی سایپا با چه قیمتی عرضه می‌شود؟
طراحی داخلی سایپا آریا

سایپا آریا قرار است به یک پیشرانه وارداتی دو لیتری تجهیز شود. این پیشرانه مهندسی میتسوبیشی را دارد و نمونه ارتقا یافته سری  ۴G94 میتسوبیشی است که در بازار چین توسط کمپانی DAE تولید می شود و ۴J20V نام دارد. این پیشرانه ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی، به فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ ها مجهز بوده و در نسخه MPi قدرت حدود ۱۴۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۸۸ نیوتن متر تولید می کند. اما گویا سایپا نسخه GDi و ارتقا یافته پیشرانه ۴J20V را انتخاب کرده است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۰۴ نیوتن متر تولید می کند.

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت محصولات مدیران خودرو 1 دی 1402 [قیمت روز خودروهای ام وی ام، چری و فونیکس]

جعه دنده این محصول نیز همان جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته با ساختار AT است. گفته می‌شود این جعبه‌دنده هم از کمپانی DAE تامین شده است. سیستم انتقال قدرت هم توان تولید شده را به چرخ‌های جلو می‌رساند.

مشخصات فنی سایپا آریا اعلام شد؛ کراس اوور اقتصادی سایپا با چه قیمتی عرضه می‌شود؟
قیمت سایپا آریا

بعید است که آریا در بحث امکانات رفاهی و آپشن‌ها تفاوت خاصی با شاهین داشته باشد. نسخه پایه سایپا آریا احتمالا به دو کیسه هوا، سانروف، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، سنسور فشار باد تایرها، آینه‌های تاشو برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی و غیره مجهز است.

نمونه‌های کامل‌تر آریا امکاناتی مانند کیسه هوای جانبی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه و غیره را نیز خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره مشخصات فنی سایپا آریا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا