لامبورگینی تمراریو GT3 پا به عرصه رقابتهای پیستی میگذارد
جدیدترین سوپراسپرت شرکت لامبورگینی، یعنی تمراریو GT3، آماده است تا رقبای خود را در پیستهای اتومبیلرانی به چالش بکشد. برخلاف مدلهای قبلی، این خودرو از پیشرانه پلاگین هیبریدی بینیاز شده و به یک موتور درونسوز مجهز گردیده است. لامبورگینی تمراریو GT3 بهعنوان جانشینی برای مدل موفق هوراکان GT3 شناخته میشود و انتظار میرود نخستین رقابت خود را در مسابقات ۱۲ ساعته سبرینگ در مارس ۲۰۲۶ انجام دهد.
بدنه تمراریو GT3 از کامپوزیت کربن تهیه شده و بهطور مشترک از سوی بخش مسابقهای و استودیو طراحی لامبورگینی توسعه یافته است. این خودرو شباهتهای معناداری با نسخه جادهای خود دارد، اما بهریختهای قابلتوجهی در زمینه آیرودینامیک، پایداری و سیستم خنککنندگی دست یافته است.
ساختار این خودرو بر پایه یک شاسی آلومینیومی اصلاحشده با طراحی قاب فضایی بنا شده است تا الزامات لازم برای شرکت در مسابقات جدی را تأمین کند. شاسی مورد نظر از فرآیندهای سبکسازی و سادهسازی کامل عبور کرده است و براکتهای هیبریدی غیرضروری بهطور کامل حذف شدهاند. همچنین تغییرات لازم برای تسریع در تعویض اجزای آسیبدیده در پیست نیز بر روی این شاسی صورت گرفته است.
سیستم تعلیق جدید تمراریو GT3 از کمک فنرهای شش جهته نوین بهرهبرداری میکند و عرض و فاصله محوری vehículo نسبت به نسخه قبلی خود، یعنی هوراکان GT3 Evo 2، افزایش یافته است.
مشخصات فنی لامبورگینی تمراریو GT3
لامبورگینی تمراریو GT3 به موتوری با ظرفیت چهار لیتر و هشت سیلندر V8 با توربوشارژرهای دوقلو مجهز است. این موتور از نظر ساختاری شبیه به نسخه جادهای است، اما در نسخه مسابقهای اجزای مربوط به پلاگین هیبریدی و موتور الکتریکی حذف شدهاند. همچنین تغییرات دیگری به منظور بهبود عملکرد خودرو مستقر شده است. توربوشارژرها کوچکتر شده و مخزن هواکش بهطور مجدد طراحی شده است، در حالی که سیستم اگزوز و واحد کالیبراسیون موتور نیز به طور عمده با نسخه جادهای تفاوت دارند.
این تغییرات به موتوری اجازه میدهد تا حداکثر کارایی خود را در دامنه وسیعتری ارائه کند. نتایج این تغییرات و همچنین قوانین جدید مسابقات سبب شدهاند که خروجی موتور V8 لامبورگینی تمراریو GT3 از ۷۸۹ اسببخار در مدل جادهای به ۵۴۲ اسببخار در نسخه GT3 کاهش پیدا کند.
لامبورگینی همچنان در حال بهبود و توسعه این خودرو است، خودرویی که باید جای خالی بزرگی را که هوراکان GT3 Evo 2 بهدلیل افتخاراتش ایجاد کرده، پر کند. «استفان وینکلمن»، مدیرعامل لامبورگینی، درباره مدل تمراریو GT3 از ارادت به مدل قبلی، هوراکان GT3 Evo 2، یاد کرده و از ۹۶ قهرمانی این خودرو در مسابقات نام برد. همچنین در این مدت، بیش از ۲۰۰ دستگاه از هوراکان GT3 Evo 2 به فروش رسیده است.