بازار خودرو

عدم اعلام قیمت 4 محصول سایپا و دردسرهای متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو

عدم اعلام قیمت 4 محصول سایپا جنجالی تازه بوجود آورد. باوجود اینکه این شرکت محصولات متنوعی در دست فروش دارد عدم اعلام قیمت محصولاتش عجیب به‌نظر می‌رسد.

عدم اعلام قیمت 4 محصول سایپا متقاضیان را با مشکلاتی عجیب همراه کرده است. شرکت سایپا به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروساز ایرانی حاضر در دور دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه وزارت صمت، محصولات متنوعی را ارائه کرده است که اگرچه محبوبیت بالایی دارند اما عدم اعلام قیمت این خودروها باعث شده که متقاضیان این خودروها دچار سردرگمی شوند. اما علت چیست و چرا سایپا در اعلام محصولاتش کوتاهی می‌کند؟

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: طرح فروش فوری ایرانخودرو خرداد 1402 [+شرایط و قیمت]

عدم اعلام قیمت 4 محصول سایپا خبرساز شد

سایپا تنها خودروساز بزرگ حاضر در دور دوم سامانه یکپارچه عرضه خودرو است. این شرکت با انواع محصولات خود شامل تیپ‌های مختلف شاهین، کوییک و ساینا در این مرحله حاضر شده. بااین‌حال قیمت محصولات سایپا برای تمامی این خودروها اعلام نشده است. نرخ رسمی چهار محصول این شرکت شامل کوییک GX، ساینا GX، شاهین اتوماتیک و اطلس هنوز اعلام نشده. همچنین موعد تحویل این خودروها در سامانه یکپارچه، نیمه دوم 1402 به‌بعد اعلام شده است.

عدم اعلام قیمت 4 محصول سایپا خبرساز شد

عدم اعلام قیمت محصولات سایپا شرایط پیچیده‌ای را برای مشتریان ایجاد می‌کند. آن‌ها اقدام به ثبت‌نام خودروهایی می‌کنند که قیمت فعلی آن‌ها مشخص نیست. علاوه‌براین، موعد تحویل این خودروها در بهترین حالت، نیمه دوم سال 1402 خواهد بود. با توجه به‌نوسانات لحظه‌ای بازارها، امکان پیش‌بینی میان‌مدت و حتی کوتاه‌مدت قیمت خودرو امکان‌پذیر نیست. به‌عبارت دیگر، پیش‌ثبت‌نام این خودروها برای مشتریان با ریسک همراه است.

عدم اعلام قیمت محصولات سایپا باعث شده تا بازار حدس و گمان‌ها بر سر قیمت این محصولات داغ شود. بنابراین متقاضیان ترغیب می‌شوند تا به‌جای انصراف، برای تحویل خودروها صبر کنند. بااین‌حال امکان دارد در زمان اعلام قیمت نهایی این خودروها، متقاضیان غافلگیر شوند و امکان تهیه وجه موردنیاز را نداشته باشند.

در پاسخ به انتقادات پیرامون مشخص‌نبودن قیمت محصولات سایپا، وزارت صمت هدف از راه‌اندازی سامانه یکپارچه را ایجاد لیست انتظار می‌داند.

به‌عبارت دیگر، سامانه یکپارچه عرضه خودرو نقش همان صف سنتی را برای مصرف‌کنندگان و متقاضیان خرید خودرو ایفا می‌کند. مشتریانی که نوبت آن‌ها زودتر از سایرین فرا برسد، خودرو را با قیمت کمتری تحویل می‌گیرند. سایر مشتریان که‌نوبت تحویل خودروها آن‌ها به نیمه‌دوم 1402 یا 1403 موکول می‌شود، اتومبیل خود را با قیمت بالاتری تحویل خواهند گرفت.

سایپا نیز از همین رویه برای جلب‌توجه مشتریان استفاده می‌کند. بنابراین مصرف‌کنندگان ناچارند در صف منتظر بمانند تا خودرویی را با قیمت نامشخص در زمان تقریبی تحویل بگیرند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عدم اعلام قیمت 4 محصول سایپا در مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا