بازار خودرو

شکایت فاطمی امین از نمایندگان مجلس / نماینده تبریز ادعای خود را تکرار کرد!

در پی اتهام پرداخت رشوه به‌صورت اعطای خودرو شاسی‌بلند به نمایندگان مجلس از سوی وزیر صمت، شاهد شکایت فاطمی امین از نمایندگان مجلس به دادستان هستیم.

به گزارش تکراتو و به نقل از همشهری آنلاین، «سید رضا فاطمی امین»، وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری، دادستان کل کشور، صراحتاً چنین اتهام فسادی را در شأن دولت مردمی و مجلس انقلابی ندانسته و از قوه قضاییه درخواست انجام اقدامات قانونی برای تعقیب قضایی خطاکاران را کرده است.

کریپتال گلوبال

بیشتر بخوانید: افشای رانت خودرویی وزارت صمت به مجلس ؛ 75 شاسی‌بلند به مجلس دادند تا وزیر استیضاح نشود!

شکایت فاطمی امین از نمایندگان مجلس به دادستانی کل کشور

متن کامل این نامه به این شرح است:

«حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای محمدجعفر منتظری

دادستان محترم کل کشور

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند روز گذشته خبر نادرستی مبنی بر واگذاری خودرو به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت منتشر شد.

چنین اتهام فسادی در شان دولت مردمی و مجلس انقلابی نیست؛ ‌با توجه به صدمه چنین اظهاراتی به اعتماد عمومی و تضعیف سرمایه اجتماعی کشور، خواهشمند است دستور فرمایید این موضوع در اسرع وقت بررسی شده و اقدامات قانونی جهت تعقیب قضایی خطاکاران انجام شود.»

شکایت فاطمی امین از نمایندگان مجلس

نماینده تبریز: فیدلیتی و دیگنیتی‌های آن ماجرا را هر روز در پارکینگ مجلس می‌بینیم!

نکته جالب اینکه با وجود تکذیب قاطع وزیر صمت و برخی دیگر از مسئولان کابینه رئیسی، نماینده‌ای که مسئله تخصیص خودرو به نمایندگان را مطرح کرده بود محکم بر سر اظهارات خود باقی مانده است. احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در واکنش به تکذیبیه‌های دولت و مسئولین گفت:

خوشبختانه در این مورد حراست مجلس وارد شده و بررسی کرده است اینکه چنین اتفاقی افتاده است و خودروسازان مبادرت به این کرده‌اند که به تعدادی از نمایندگان مجلس این خودرو را خارج از روال متعارف تحویل دهند مسجل است و در این مورد ابهامی وجود ندارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار کرد: «مسئله این است که کسانی که چنین ظلم بزرگی در حق مردم ایران می‌کنند و خودرو  ۲۰۷ را با قیمت بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان در بازار عرضه می‌کنند حتما در مناصب قدرت برای خودشان پایگاه‌هایی درست کرده‌اند. اگر پولی که بابت یک ۲۰۷ ملت ایران می‌دهند را با همین ارز آقای رئیسی به دلار تبدیل کنیم بیش از بیست هزار دلار می‌شود که در کشورهای منطقه به راحتی می‌توان با آن یک خودرو بی ام دبلیو ۲۰۱۸ تهیه کرد.»

بیشتر بخوانید ...   نمایندگی سایپا در روسیه با شاهین، کوییک و ساینا اس افتتاح شد
شکایت فاطمی امین از نمایندگان مجلس ؛ نماینده تبریز ادعای خود را تکرار کرد!
شکایت فاطمی امین از نمایندگان مجلس ؛ نماینده تبریز ادعای خود را تکرار کرد!

وی افزود: مردم ایران زیر چنین ستمی قرار گرفته اند و کسانی که چنین جنایتی را انجام می‌دهند حتما در مناصب قدرت برای خودشان پایگاه‌های را درست کرده‌اند و برخی را تطمیع کرده‌اند. این مناصب قدرت چنین اعتماد به نفسی را برای آنها ایجاد کرده‌اند که چنین ستمی بزرگی را در حق ملت ایران روا بدارند و چنین مصونیتی برای خودشان ایجاد کنند که بتوانند از تیغ نظارت به راحتی عبور کنند و از رسیدگی دستگاه‌های زیربط خودشان را مصون بدانند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها اظهار کرد: مجلس در معرض یک امتحان بزرگ قرار گرفته است. هیات رییسه مجلس از من سوال کردند که آیا مستنداتی دارم که گفتم گزارش حراست مجلس را که شما در اختیار دارید. او افزود:

خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی خودروهای بوده است که تحویل داده شده است و به این ترتیب خودروسازان در صدد ایجاد پایگاه‌هایی هستند که بتوانند به ستم خودشان علیه ملت ایران ادامه دهند. در هر منصبی از قدرت که برایشان متصور باشد تلاش کرده اند با تطمیع این ستم را به نحوی انجام دهند که صدای کسی درنیاید.

وی تاکید کرد: خودروسازها این خودروها را به این دلیل به نمایندگان دادند که حاشیه امنی برای خودشان درست کنند. مجلس باید ورود کند و بگوید کدامیک از نمایندگان این خودروها را گرفته است و از آبروی خودش دفاع کند. اگر مجلس ورود نکند و شفاف‌سازی نکند اعتبار نهاد قانون گذاری زیرسوال می‌رود.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: خوشبختانه دادستان کل هم به موضوع ورود پیدا کرده است و آنها هم به عنوان مدعی العموم در دفاع از حقوق مردم مسئله را پیگیری می‌کنند که بتوانیم گزارش روشنی به آگاهی ملت ایران در این مسئله برسانیم.

وی در مورد اینکه آیا پیشنهاد خودرو به وی هم شده است گفت:

پیشنهاد خودرو به خود بنده نشد ولی ماشین‌ها را در مجلس می‌بینم. این ماشین‌ها در پارکینگ مجلس بود و در اختیار نمایندگان قرار گرفت و مسئله کاملا روشن است.

بیگی تصریح کرد: مسئله استیضاح وزیر صمت نیست که نمایندگان برای رای اعتماد مجدد به وزیر صمت خودرو تحویل گرفته باشند بلکه مسئله نمایندگانی است که از جانب خودروسازان تطمیع شدند که به هنگام از وجود آنها در پشتیبانی از ستم خودروسازان علیه ملت ایران استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شکایت فاطمی امین از نمایندگان مجلس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا