بازار خودرو

طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت ویژه سامانه یکپارچه اردیبهشت 1402 [+جزئیات و زمان قرعه‌کشی]

طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت در سامانه یکپارچه فروش خودرو برای اردیبهشت 1402 آغاز شده است. البته شرکت ایرانخودرو در طرح جدید حضور نخواهد داشت. ما در این صفحه در تکراتو به تمام جزئیات طرح یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت می‌پردازیم.

طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت برای مرحله دوم در اردیبهشت ماه 1402 آغاز شده و به تدریج جزئیاتی از این طرح اعلام شده است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس [+امکانات رفاهی و قیمت]

طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت اردیبهشت 1402

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت امروز در گفتگویی با ایسنا با بیان اینکه مرحله دوم ثبت نام در طرح یکپارچه تخصیص خودرو از 16 اردیبهشت 1402 آغاز می‌شود گفت که فرایند این طرح شبیه به مرحله نخست است و متقاضیان ابتدا باید 100 میلیون تومان در حساب وکالتی سازمان حمایت قرار دهند.

قالیباف همچنین با اشاره به ثبت نام 930 هزار نفر در مرحله نخست طرح گفت:

این خودروها در حال تحویل است و در ماه اردیبهشت و خرداد مجموعا ۲۵۰ هزار خودرو تحویل داده می‌شود.

وی وعده داد که با ادامه فرآیند تحویل خودروها، قیمت در بازار آزاد شکسته شود و گفت: «طی روزهای اخیر نیز قیمت‌های بازار شیب نزولی داشته است.» سخنگوی وزارت صمت افزود:

در حال حاضر شاهین با قیمت حدود ۴۰۰ میلیون تومان تحویل داده می‌شود، اما در بازار ۷۰۰ میلیون تومان است. سوال من از متقاضیان خودرو این است که چرا بازار آزاد را انتخاب و پول اضافه پرداخت می‌کنند؟ تولید روزانه شاهین در سال قبل ۶۵ دستگاه بود، اما امسال به روزی ۲۲۰ دستگاه رسیده است. در مورد بقیه مدل‌های خودرو نیز همین وضعیت حاکم است.

قالیباف درباره مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو گفت: «ثبت نام در مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو از ۱۶ اردیبهشت شروع می‌شود که فرآیند آن شبیه مرحله اول است. بنابراین متقاضیان باید ۱۰۰ میلیون تومان در حساب خود، اما به وکالت سازمان حمایت دربیاورند. نداشتن پلاک فعال و سایر شرایط نیز همچنان حاکم است.»

همچنین به گفته این مقام مسئول بیشتر مدل‌های شرکت‌های خودروساز در مرحله دوم نیز عرضه خواهد شد. گفتنی است که جزئیات تکمیلی مربوط به مرحله دوم فروش بزرگ خودرو را می‌توانید از همین صفحه در تکراتو دنبال کنید.

انصراف ایرانخودرو از مرحله دوم طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت [بروزرسانی 5 اردیبهشت 1402]

طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت در سامانه یکپارچه فروش خودرو برای اردیبهشت 1402 تمدید شد [+شرایط و قیمت]
طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت در سامانه یکپارچه فروش خودرو برای اردیبهشت 1402

مدیرعامل جدید ایران‌خودرو در گفتگویی با تسنیم در خصوص زمان برگزاری مرحله دوم طرح فروش یکپارچه وزارت صمت گفت: «در طرح فروش بعدی سامانه یکپارچه که اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، ایران خودرو محصولی عرضه نخواهد کرد و بیشتر عرضه محصولات سایپا خواهد بود.» به نقل از تسنیم، علیمردان عظیمی، گفت:

متقاضیانی که در طرح قبلی موعد تحویلشان سال ۱۴۰۳ اعلام شده می‌توانند امروز (۵ اردیبهشت) برای اصلاح ثبت نام به سایت مراجعه و خودروهایی که ظرفیت خالی دارند، یعنی رانا، تارا، آریسان و هایما را انتخاب کنند. امکان تحویل این خودروها در سال ۱۴۰۲ وجود دارد.

وی افزود: «اگر باز هم نتوانستند در سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کنند یا به آن‌ها نوبت داده نشد، نوبت سال ۱۴۰۳ به قوت خود باقی است.»

عظیمی همچنین درباره مشارکت ایران خودرو در طرح بعدی فروش خودرو، گفت: «احتمالا با این میزان عرضه، امکان عرضه دیگری برای شرکت ایران خودرو وجود نداشته باشد. بنابراین احتمالا در طرح فروش بعدی سامانه یکپارچه که اواسط اردیبهشت ماه آغاز می شود، ایران خودرو محصولی عرضه نخواهد کرد و بیشتر عرضه محصولات سایپا انجام خواهد شد.»

وی افزود: «افرادی که پیامک تحویل خودرو برای آن‌ها ارسال شده تا ۱۴ اردیبهشت ماه مهلت دارند وجه خود را تکمیل کنند.»

بیشتر بخوانید: پیکاپ آمیگ توسط اهورا صنعت روانه بازار می‌شود

عرضه هایما در مرحله دوم طرح بزرگ فروش خودرو تایید شد [بروزرسانی 11 اردیبهشت 1402]

عرضه هایما در مرحله دوم طرح بزرگ فروش خودرو تایید شد [بروزرسانی 10 اردیبهشت 1402]
عرضه هایما در مرحله دوم طرح بزرگ فروش خودرو تایید شد

گروه صنعتی ایران خودرو که از حضور در مرحله دوم طرح یکپارچه انصراف داده بود، خبر از عرضه هایما در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو داده است.

طبق برنامه‌ریزی انجام پذیرفته توسط ایرانخودرو، عرضه هایما در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به همراه سایر خودروهایی که امکان عرضه آن‌ها وجود دارد، انجام خواهد شد.

با عنایت به استقبال چشمگیر مشتریان از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، این خودروساز خود را به اختصاص ظرفیت عرضه مطابق با برنامه تولید متعهد می‌داند تا ایفای کلیه تعهدات در زمان مقرر و سررسید امکان‌پذیر شود. قطعاً در صورت فراهم بودن ظرفیت در خطوط تولید ایران خودرو، در هر مرحله از فروش اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت عرضه و فراهم‌سازی شرایط خرید متقاضیان از طریق سامانه یکپارچه انجام می‌پذیرد.

در همین راستا، مشتریانی که قصد خرید این محصول را دارند، توانایی اقدام برای نام‌نویسی در مرحله دوم که در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو وزارت صمت اطلاع‌رسانی می‌شوند را خواهند داشت.

همچنین ایران خودرو بر اولویت‌بندی زمانی جهت تخصیص ظرفیت هایما و موعد تحویل از طریق سامانه یک پارچه تأکید دارد.

بیشتر بخوانید: طرح فروش کرمان موتور اردیبهشت 1402 [+شرایط و قیمت]

فعلا برای ثبت حساب وکالتی طرح بزرگ فروش خودرو اقدام نکنید [بروزرسانی 15 اردیبهشت 1402]

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، به دنبال موضوع مطرح شده در برخی سایت‌ها مبنی بر اینکه زمان ثبت‌نام مرحله دوم فروش خودروها در سامانه یکپارچه تغییر کرده است، مهدی تقدسی شفاف‌سازی کرد: با توجه به زمان در نظر گرفته شده برای ویرایش نوع خودرو برای متقاضیان با اولویت دریافت سال ۱۴۰۳ که بتوانند پنج اولویت دیگر برای تحویل در سال جاری انتخاب کنند، در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی را برای آغاز فرایند مرحله دوم اعلام کرد.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودروها تصریح کرد: ابتدا بایستی نوبت تحویل متقاضیانی که نوع خودروی خود را تغییر دادند، مشخص شود که احتمالا اواسط هفته آینده خواهد بود. ضمن اینکه پس از مشخص شدن اولویت این افراد و اعلام آن، بایستی فرصتی را در نظر گرفت تا متقاضیانی که همچنان تمایل به ادامه فرآیند دریافت خودرو ندارند، بتوانند انصراف دهند. پس از مشخص شدن نوبت‌ها، شاید برخی مشتریان همچنان تمایل نداشته باشند که در آن زمان خودرو دریافت کنند، بنابراین بایستی این اجازه و زمان را در اختیار آن‌ها قرار دهیم انصراف خود را ثبت کنند و بتوانند در مرحله دوم ثبت‌نام کنند.

وی افزود: چون از ابتدا قرار نبود که این فرصت ویرایش در نظر گرفته شود، این زمانبندی برای مرحله دوم تغییر کرد. اولویت ویرایشی‌ها که مشخص و زمان انصراف برای آن‌هایی که اولویت‌بندی مورد تاییدشان نیست، سپری شود، سپس اطلاع‌رسانی برای مرحله دوم و اعلام زمانبندی آن‌ صورت خواهد گرفت.

تقدسی در پاسخ به اینکه اکنون متقاضیان مرحله دوم برای تعریف حساب وکالتی اقدام کنند یا خیر؟ توصیه کرد: متقاضیان حتما تا زمان اطلاع‌رسانی از سوی وزارت صمت، صبر کنند؛ چرا که فرآیند بایستی به تصویب وزارت صمت برسد و مشخص شود که سازوکار به چه صورت خواهد بود. هنوز ابلاغیه‌ای برای ثبت‌نام مرحله دوم و حتی تعریف حساب وکالتی ارائه نشده است. اشتباه است که اکنون برخی بانک‌ها برای وکالتی کردن حساب مشتریان، اقدام می‌کنند. عملا این اقدام خلاف قانون است؛ چراکه هنوز هیچ بخشنامه‌ای صادر نشده و سازوکار مشخص نیست.

زمان و شرایط ثبت نام در مرحله دوم طرح بزرگ فروش خودرو اعلام شد [بروزرسانی 17 اردیبهشت 1402]

زمان و شرایط ثبت نام در مرحله دوم طرح بزرگ فروش خودرو اعلام شد [بروزرسانی 17 اردیبهشت 1402]
زمان و شرایط ثبت نام در مرحله دوم طرح بزرگ فروش خودرو اعلام شد [بروزرسانی 17 اردیبهشت 1402]

مطابق فرآیند اجرایی و جدول زمان‌بندی دومین دوره سامانه یکپارچه خودروهای داخلی، نخستین مرحله این طرح با وکالتی کردن حساب شخصی و مسدود کردن مبلغ موجودی مورد نیاز به نفع سازمان حمایت از تاریخ چهارشنبه ‌۲۰ اردیبهشت‌ آغاز خواهد شد و تا روز جمعه ‌۲۹ اردیبهشت‌ ادامه خواهد یافت.

پس از آن، از ۲۹ اردیبهشت تا ۳ خرداد بررسی اطلاعات واجدان شرایط از منظر داشتن حساب وکالتی با موجودی مسدود شده به عنوان پیش نیاز انجام ثبت‌نام و اعمال بلک لیست‌ها (‌اولین دوره فروش سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی) انجام خواهد شد.

در مرحله سوم، ثبت نام و انتخاب اولویت‌ها توسط متقاضیان واجد شرایط در مورخ سوم تا سیزدهم خرداد‌ به انجام خواهد رسید.

برپایه این گزارش، اولویت بندی با دستگاه‌های نظارتی با الگوریتم مورد تایید قبلی در روز هفدهم خرداد ماه به انجام خواهد رسید و از ۱۸ تا ۳۱ خرداد‌ اطلاعات متقاضیان و حذف افرادی که واجد شرایط تقاضا نیستند (مطابق پایش ثبت احوال، ناجی و ‌غیره) ‌انجام خواهد شد.

همچنین در روز دهم تیرماه ۱۴۰۲ پایش پنج اولویت متقاضیان انجام و در سامانه اعلام خواهد شد. بالاخره در روز پانزدهم تیرماه، امکان ثبت نام متقاضی بر اساس فراخوان خودروساز بر مبنای زمان بندی اعلامی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پیکاپ زاگرس توسط زامیاد روانه بازار شد [+مشخصات و قیمت]

شرایط ثبت‌نام، فهرست خودروهای طرح و قیمت محصولات خودروسازان اعلا شد [بروزرسانی 21 اردیبهشت 1402]

با توجه به عدم حضور ایرانخودرو در مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودرو،‌ فهرست خودروهای مرحله دوم بیشتر شامل محصولات سایپا است. البته در بین مونتاژکاران نیز عدم حضور بهمن موتور بسیار به چشم می‌آید. خبری از لاماری ایما هم نیست.

نکته مهم اما این که با وجود اعلام رسمی و تکرار چندباره مسئولین ایرانخودرو برای عرضه هایما در مرحله دوم طرح بزرگ فروش خودرو، با اعلام لیست محصولات مرحله دوم فروش بزرگ خودرو مشخص شده که حتی ایرانخودرو هایما را هم عرضه نمی‌کند. البته ممکن است طی روزهای آتی عرضه هایما در این طرح اعلام شود اما در حال حاضر ایرانخودرو به کل از قید حضور در مرحله دوم طرح گذشته است. در ادامه لیست خودروهای مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودرو و قیمت آن‌ها را می‌بینید. البته 4 خودرو هنوز قیمت نهایی ندارند:

بیشتر بخوانید ...   سایپا پاژ در حضور وزیر صمت رونمایی شد [+مشخصات و امکانات]

قیمت خودروهای مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو مشخص شد

قیمت خودروهای مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو مشخص شد

به‌منظور شرکت در این طرح حداقل موجودی لازم جهت قرارگیری در لیست نوبت‌دهی تمامی خودروهای داخلی مبلغ «صد میلیون تومان» بوده و موعد مسدودیت این وجه اعتبار در حساب شخصی وکالتی مشتریان تنها تا هنگام اعلام نتایج نوبت‌دهی خواهد بود، شایان توجه است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی برای همه متقاضیان طرح عادی، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی خواهد بود.

طی این مرحله متقاضیان دارای شرایط لازم که اقدام به مسدودسازی وجه اعتبار لازم در حساب وکالتی کرده‌اند، توانایی انتخاب 5 اولویت برای ثبت‌نام اولیه به‌منظور قرارگیری در لیست نوبت‌دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی براساس لیست انتظار را خواهند داشت.

بنابراین پیش‌نیاز ثبت‌نام متقاضیان جهت لیست نوبت‌دهی، وکالتی کردن حساب شخصی متقاضی به‌نام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مسدودسازی وجه اعتبار خواهد بود.

بدقولی ایرانخودرو و عدم عرضه هایما در مرحله دوم طرح بزرگ فروش خودرو [بروزرسانی 23 اردیبهشت 1402]

با اعلام فهرست خودروهای مرحله دوم طرح بزرگ فروش خودرو بسیاری منتظر عرضه هایما مطابق وعده ایرانخودرو بودند اما خبری از هایما و هیچ یک از محصولات این شرکت نبود. با پیگیری‌های انجام شده، ایرانخودرو نسبت به این موضوع رسما واکنش نشان داد و علت غیبت در مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودرو را اعلام کرد.

بنابر اعلام این شرکت، ایران‌خودرو استقبال بالای مشتریان برای تغییر زمان تحویل تعهدات سال ۱۴۰۳ به سال جاری و اضافه شدن حدود ۵۳هزار دستگاه به تعهدات امسال و پر شدن ظرفیت تولید سال جاری را عامل عدم‌حضور در مرحله دوم فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام کرد.

در پی ایجاد شرایط تغییر زمان تحویل خودرو‌های فروش‌رفته سال آتی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، بخش قابل‌توجهی از متقاضیان، از مشتریان ایران‌خودرو بوده و به انتخاب مجدد محصولات ایران‌خودرو شامل رانا، تارا و آریسان برای تحویل در سال جاری اقدام کرده‌اند.

بر همین اساس، گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور پاسخ‌گویی بهتر به مشتریان و ایفای تعهدات ایجاد‌شده در موعد مقرر، امکان حضور در مرحله دوم فروش یکپارچه را نداشته و ضمن قدردانی از مشتریان برای انتخاب محصولات این شرکت و پوزش بابت عدم‌عرضه خودرو در مرحله دوم، اطمینان داده که با برنامه‌ریزی انجام‌شده برای افزایش ظرفیت تولید، محصولات خود را در مراحل بعدی فروش سامانه یکپارچه عرضه خواهد کرد.

این خودروساز همچنین تاکید کرده، با توجه به اینکه شیوه فروش در سامانه یکپارچه به صورت اولویت‌بندی و بدون قرعه‌کشی است، تقاضا برای محصول پرطرفدار هایما بسیار بالاتر از ظرفیت تولید سال جاری بوده و به همین دلیل در صورت عرضه در مرحله دوم، بسیاری از متقاضیان برای مدت طولانی در صف انتظار می‌ماندند و قطعا تحویل خودروی آنان به سال آینده موکول می‌شد.

بیشتر بخوانید:‌ مشخصات فنی ساینا GX توسط سایپا اعلام شد [+جدول]

آغاز ثبت اولویت خودرویی متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو از سوم خرداد [بروزرسانی 2 خرداد 1402]

طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت ویژه سامانه یکپارچه اردیبهشت 1402
طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت ویژه سامانه یکپارچه اردیبهشت 1402

فرآیند مشارکت در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها برای سه گروه متقاضیان عادی، مادران و دارندگان خودروهای فرسوده با مرحله تعریف حساب وکالتی و واریز وجه ۱۰۰ میلیون تومان از ۲۰ اردیبهشت ماه تا ۲۹ اردیبهشت ماه صورت پذیرفت.

متفاضیان شرکت در این مرحله از فروش خودروها در موعد مقرر بایستی نزد یکی از ۲۶  بانک عامل، افتتاح حساب به نفع سازمان حمایت کرده و وجه ۱۰۰ میلیون تومانی را واریز و مسدود می‌کردند.

گفتنی است که متقاضیان طرح جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خوردوهای فرسوده نیز همچون متقاضیان عادی باید در موعد مقرر برای افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه اقدام می‌کردند.

بلافاصله پس از اتمام این مهلت، کار پایش اطلاعات افراد متقاضی و ارسال اطلاعات متقاضیان از بانک‌ها به سامانه آغاز شد؛ بر این اساس بایستی تاکنون بانک‌ها اسامی واجدان شرایط را برای سامانه ارسال کرده باشند تا از صبح فردا (چهارشنبه سوم خرداد ماه) مرحله ثبت‌نام خودرویی آغاز شود.

سایت سامانه از سوم تا ١٠ خرداد ماه برای ثبت‌نام و در حقیقت ثبت پنج درخواست اولویت خودرویی متقاضیان فعال می‌شود و مشتریان می‌توانند طی این هشت روز برای ثبت‌نام اولیه به منظور تشکیل فهرست نوبت‌دهی در سامانه به آدرس esalecar.ir اقدام کنند. گفتنی است که در این مرحله از فروش خودروها، ۲۳ محصول از چهار خودروساز کشور عرضه شده است.

ثبت نام یک میلیون نفر در طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت [بروزرسانی 8 خرداد 1402]

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در گفتگو با ایسنا درباره مشکل افرادی که همچنان نمی‌توانند وارد سامانه شوند، گفت: برخی از بانک‌ها هنوز بخشی از اطلاعات را ارسال نکرده‌اند، که این موضوع به آنها اعلام شده تا امروز دوباره اطلاعات باقی‌مانده را ارسال کنند و افرادی که هنوز اطلاعاتشان به سامانه نرسیده بتوانند امروز ثبت‌نام خود را انجام دهند.

مهدی تقدسی درباره برخی سوالات مطرح‌شده از سوی متقاضیان و اینکه برخی از آنها حساب خود را در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت وکالتی نکردند یا اطلاعات از بانک به سامانه نرسیده تا افراد اجازه ورود به سامانه را پیدا کنند، اظهار کرد:

بانک‌ها اجازه داشتند از ۲۰ تا ۲۹ اردیبهشت حساب‌ها را وکالتی و بلوکه کنند، اما برخی تخلف و خارج از این بازه زمانی حساب‌های متقاضیان را بلوکه کردند. در اصل برخی از بانک‌ها زودتر از تاریخ تعیین‌شده شروع به وکالتی و بلوکه کردن حساب‌ها کردند که این موضوع در سامانه بررسی می‌شود. به گفته وی در حال حاضر همه کسانی که ۲۹ اردیبهشت حساب‌های خود را وکالتی و بلوکه‌ کردند و اطلاعات آنها از بانک ارسال شده باشد، مجاز به ثبت‌نام در سامانه هستند.

تقدسی با بیان اینکه تاکنون یک‌میلیون نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بهتر است متقاضیان هر پنج انتخاب خود را براساس اولویت تعیین کنند. وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر سامانه اختلال ندارد، درباره مشکل ثبت‌نام افرادی که از طرح فروش قبلی انصراف دادند، تصریح کرد: بیشتر مشکل این افراد این است که حساب خود را در زمان تعیین‌شده بلوکه نکردند. برخی از افرادی که در طرح قبلی حضور داشتند، فکر می‌کردند بانک حساب قبلی آنها را ارسال می‌کند و برای وکالتی کردن اقدام نکردند.

بیشتر بخوانید: پیشفروش سایپا خرداد 1402 [+شرایط و قیمت]

زمان قرعه کشی مرحله دوم طرح بزرگ فروش خودرو [بروزرسانی 10 خرداد 1402]

زمان قرعه کشی مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو اعلام شد. امروز چهارشنبه، 10 خردادماه 1402 زمان انتخاب خودرو در مرحله دوم طرح یکپارچه به اتمام رسید و حالا زمان اولویت‌بندی مشخص شده است. حال واجدین شرایط خرید خودرو در دور دوم در تاریخ 24 خردادماه براساس ثبت‌نام اولیه مشخص خواهد شد.

طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت ویژه سامانه یکپارچه اردیبهشت 1402 [+جزئیات و زمان قرعه‌کشی]
طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت ویژه سامانه یکپارچه اردیبهشت 1402

فرآیند انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه امروز ۱۰ خردادماه به اتمام می‌رسد و لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت‌نام اولیه، براساس برنامه تولید اعلام‌شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه اعلام می‌گردد.

البته اعلام زمان‌بندی براساس لیست نوبت‌دهی (لیست انتظار هر محصول) در خردادماه ۱۴۰۲ و در سامانه انجام می‌گردد.

  • تبصره ۲ـ قرارگرفتن متقاضی در لیست انتظار براساس زمان‌بندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به‌منظور تحویل خودرو ایجاد نمی‌نماید و این تعهد صرفاً پس‌از انجام مرحله سوم و براساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و براساس مفاد قرارداد منعقده شکل می‌گیرد.
  • تبصره ۳ـ در این مرحله و پس‌از اعلام نتایج زمان‌بندی متقاضی می‌تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام نماید و در صورت تمایل متقاضی واجدشرایط برای تحویل خودرو مطابق با زمان‌بندی اعلامی در این مرحله، می‌تواند نسبت به قطعی نمودن ثبت‌نام براساس فراخوان خودروساز و با تکمیل وجه در حساب خودروساز و براساس قیمت روز، اقدام کند و یا آنکه با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج زمان‌بندی، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج گردد.

یکی از پرسش‌های پرتکرار متقاضیان، زمان آزاد شدن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان مسدودشده در حساب وکالتی است که باید گفت مبلغ یادشده در حساب وکالتی از ۲۴ خرداد آزاد می‌شود. به نوعی در زمان اعلام نتایج اولویت‌بندی‌های خودرو در چهارشنبه ۲۴ خردادماه مبالغ مسدود شده مردم در حساب‌های وکالتی نیز توسط سیستم بانکی آزاد خواهد شد.

در این مرحله و پس از اعلام زمان‌بندی به متقاضیان و شکل‌گیری لیست انتظار برای هرمحصول، خودروساز موظف است هرگونه فراخوان برای طرح‌های فروش خودرو را منطبق بر زمان‌بندی و نوبت‌دهی انجام‌شده، اعلام نماید، بنابراین خودروسازان به‌مرور زمان و صرفاً برمبنای لیست اولویت‌بندی مذکور برای هرمحصول، نسبت به فراخوان و قطعی نمودن ثبت‌نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند نمود.

  • تبصره ۱ـ قطعی نمودن ثبت‌نام توسط خودروسازان در این طرح براساس لیست نوبت‌دهی‌شده بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستورالعمل تنظیم بازار خودروی شورای رقابت می‌باشد.
  • تبصره ۲ـ در صورتی که در طول فراخوان مشتری در زمان تحویل و یا انجام ثبت‌نام قطعی، مشخص گردد که مشتری شرایط طرف تقاضای مندرج در اطلاعیه را نقض نموده است و یا در این مدت از خودروسازان داخلی دیگر خودرو خریداری نموده است، ثبت‌نام در این طرح کان‌لم‌یکن تلقی می‌گردد.

توجه به این نکته ضروری است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا