بازار خودرو

شورای رقابت و حمایت از واردات خودرو / جزئیات عجیب از واردات خودروهای کارکرده


شورای رقابت و حمایت از واردات خودرو به‌عنوان راهی برای تنظیم بازار خودرو و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا. واردات خودرو می‌تواند به شکستن انحصار موجود و کاهش قیمت‌ها کمک کند.

شورای رقابت و حمایت از واردات خودرو به‌منظور تأمین تعادل در بازار عرضه و تقاضا و شکستن انحصار موجود در صنعت خودروسازی، واردات خودرو را به‌عنوان یک راه‌حل مؤثر معرفی کرده است.

راهنمای خرید تکراتوراهنمای خرید تکراتو

بر اساس اظهارات سخنگوی این شورا، واردات خودرو می‌تواند بازار را متنوع‌تر کرده و شرایط رقابتی بهتری را فراهم آورد. همچنین، شورای رقابت بر این باور است که به‌کارگیری این سیاست‌ها می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ها و بهبود دسترسی مصرف‌کنندگان به خودروهای با کیفیت‌تر شود. برای اطلاع از جزئیات خبر جدید می‌توانید ادامه مطلب را دنبال کنید.

سیر تا پیاز مسئله شورای رقابت و حمایت از واردات خودرو

سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت، در اظهار نظری جدید اعلام کرد که این شورا همیشه به واردات خودرو تأکید داشته و به شدت پیگیر انجام این امر بوده است. به گفته توکلی، واردات خودرو ابزاری است که می‌تواند به ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا کمک کند. او افزود: «برخی مشکلات ممکن است بهانه‌ای برای کند شدن واردات شده باشد، اما شورای رقابت از طریق تصویب مصوبه‌ای تلاش دارد تا روند واردات و نرخ‌گذاری خودرو را تسهیل کند.»

توکلی در ادامه تأکید کرد که شورای رقابت برای متعادل کردن عرضه و تقاضا در بازار خودرو از واردات حمایت می‌کند. وی اضافه کرد:

«این تعادل در حال حاضر در بازار خودرو مشاهده نمی‌شود و به همین دلیل واردات خودرو می‌تواند به ایجاد تنوع در بازار کمک کرده و شرایط را به تعادل برساند.»

سیر تا پیاز مسئله شورای رقابت و حمایت از واردات خودروسیر تا پیاز مسئله شورای رقابت و حمایت از واردات خودرو

سخنگوی شورای رقابت همچنین اظهار داشت که هیچ تأخیری برای واردات وجود ندارد و باید از هر گونه بهانه‌ای برای تأخیر در این زمینه جلوگیری شود. حتی اگر واردات خودرو امروز صورت گیرد، این امر به فرایند عرضه و تقاضا و شکستن انحصار کمک خواهد کرد. توکلی تصریح کرد: «واردات باید به شکلی انجام شود که به تنظیم بازار کمک کند و تأکید کرد که این واردات به معنای ورود هر نوع خودرویی به کشور نیست. بلکه، واردات باید تحت تدابیر ویژه‌ای انجام گیرد تا مشکلی برای بازار و مصرف‌کنندگان ایجاد نشود.»

توکلی افزود:

«واردات باید با در نظر گرفتن شرایط ارزی، مصرفی و نوع کالای وارداتی صورت گیرد. بازار خودرو به تنوع و تعادل بیشتری نیاز دارد، به ویژه در زمینه خودروهایی که برای اقشار ضعیف جامعه مناسب باشند و آنها بتوانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند.»

در ادامه، سید محمد روح‌الامین، کارشناس صنعت خودرو، واردات خودروهای کارکرده را رد و اظهار داشت که واردات این دسته از خودروها مشکلات زیادی به همراه دارد. او توضیح داد: «در کشور ما زیرساخت‌ها و قطعات برخی برندها وجود ندارد که این مسئله مشکلات زیادی برای مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند.» روح‌الامین به مشکلاتی اشاره کرد که حتی در شناسایی شماره شاسی خودروهای داخلی نیز به وجود می‌آید و به همین دلیل تصور واردات خودروهایی که 5 سال کارکرده در خارج از کشور هستند، مشکل‌ساز خواهد بود.

این کارشناس همچنین به مشکلات مرتبط با زنجیره تأمین، خدمات پس از فروش و قطعات یدکی اشاره کرد و افزود:

«این خودروها گارانتی ندارند. به همین دلیل، واردات خودروهای کارکرده را به شدت مخالف است و آن را نادرست می‌داند. فاصله ما با صنعت خودرو در دنیا روز به روز بیشتر می‌شود و تغییرات سریع در خودروهای روز دنیا نشان می‌دهد که باید واردات خودرو به گونه‌ای صحیح و متناسب با نیاز بازار انجام شود.»

سیر تا پیاز مسئله شورای رقابت و حمایت از واردات خودروسیر تا پیاز مسئله شورای رقابت و حمایت از واردات خودرو

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص حمایت شورای رقابت از واردات خودرو و مخالفت آن با واردات خودروهای دست دوم چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا