بازار خودرو

پژو 207 تیپ 5 توسط ایرانخودرو رونمایی شد [+مشخصات فنی و امکانات رفاهی]

پژو 207 تیپ 5 توسط شرکت ایرانخودرو معرفی شده است. در این مطلب به بررسی اطلاعات منتشر شده توسط ایرانخودرو از تیپ جدید 207 می‌پردازیم.

چیزی در حدود دو دهه است که شرکت ایران خودرو به تولید و عرضه پژو 206 می‌پردازد و این خودروی هاچ بک همواره تحت عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات ایرانی نامش بر سر زبان‌ها است. در همین راستا طراحان پژو 206 در پی افزایش قدمت سازه این خودرو تصمیم به اجرای تغییراتی روی آن گرفته و سپس نسخه فیس لیفت آن را روانه بازار کردند.

هم‌اکنون سبد محصولات ایران خودرو نسبت به قبل تنوع بیشتری پیدا کرده و این شرکت در حال ارتقای کیفیت محصولاتش همراه با افزایش کمیت تولیدی آن‌ها است. به همین جهت، به‌تازگی ایران خودرویی‌ها از تیپ 5 پژو 207 آی رونمایی کرده‌اند.

محصول جدید از لحاظ ظاهری دارای تفاوت زیادی با 206 نیست، بااین‌حال از نظر امکانات رفاهی و مشخصات فنی، بهبودهایی در آن دیده می‌شود. تیپ 5 پژو 207i به یک پیشرانه tu5 مجهز بوده که نیروی محرکه را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید: واردات 5 مدل خودرو اشکودا توسط شرکت ایران روور تایید شد

مشخصات و امکانات پژو 207 تیپ 5

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی پژو 207 تیپ 5 باید به پیشرانه کم مصرف tu5، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، چراغ‌های جلو مجهز به چراغ روشنایی روز، ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای، آینه‌های جانبی برقی، کلیدهای کنترلی زیر غربیلک فرمان، شیشه بالابرهای برقی درهای جلو و عقب، رادیو پخش و رینگ 14 اینچی فولادی اشاره داشت.

پژو 207 تیپ 5

جوانان و حتی خانواده‌های ایرانی به دلایل گوناگون اقدام به خریداری پژو 206 و 207 می‌کنند؛ این علل شامل ظاهر جذاب و اسپرت، قابلیت‌های دینامیکی بالا، پیشرانه tu5 و مصرف سوخت بهینه و پایین می‌شوند. ایران خودرو به‌منظور تولید محصولی ارتقاء یافته، از سیستم برق‌رسانی و شبکه یا داشبورد 206 بهره برده و نمای بیرونی را براساس استانداردهای روز دنیا طراحی کرده است. به‌طور کلی تغییرات صورت گرفته در این خودرو باعث شده تا ایمنی و طول عمر خودرو افزایش و میزان استهلاک نیز کمتر شود.

پژو 207 تیپ 5

همچنین برخی امکانات دیگری همچون سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان هیدرولیکی، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، روشن شدن چراغ‌های عقب همزمان با دی‌لایت، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار، ایموبلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، روکش صندلی پارچه‌ای، صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم 4 جهت به‌صورت دستی، پشت سری جلو و عقب قابل تنظیم در مشخصات این خودرو مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مشخصات پژو 207 تیپ 5 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا