بازار خودرو

شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی تغییر کرد

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در نامه خود به خودروسازان بر لزوم اصلاح شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی تاکید داشته است.

«حسین فرهیدزاده»، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن اشاره بر تصمیمات اتخاذشده برای ساماندهی بازار خودرو و محدودسازی فعالیت اشخاصی که به‌منظور سفته‌بازی دست به خرید خودرو و دپوی آن جهت فروش با قیمت‌های بالاتر می‌زنند، بیان داشت: «با توجه به اختلاف زیاد قیمت رسمی فروش خودروهای سواری تحویلی شرکت‌های خودروساز با نرخ حاشیه بازار متاثر از تشدید فضای واسطه‌گری برخی از افراد سودجو و تاثیر قابل‌توجه آن در نابسامانی و التهاب بازار و در نهایت اجحاف در حق مصرف‌کنندگان واقعی و برای جلوگیری از انباشت و احتکار خودروی صفرکیلومتر، تا اطلاع ثانوی بخشنامه شماره /370 /401 38323 مصوب تاریخ 22 آذر 1401 این سازمان با موضوع فعالسازی گارانتی خودرو لغو و شرایط سرویس اولیه خودرو در دوره گارانتی تغییر خواهد کرد.»

بیشتر بخوانید: هشدار پلیس راهور: خودروهای گذر موقت پلاک ملی نمی‌گیرند، فریب نخورید!

تغییر شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی

طبق این تصمیم اگر مصرف‌کننده‌ای به نمایندگی‌های شرکت مراجعه و مالکیت خودروی مذکور از زمان تحویل خودرو از کارخانه با تغییر روبرو نشده باشد، اجرای محدودیت «مراجعه به نمایندگی شرکت‌های خودروساز حداکثر ظرف مدت 5 ماه از تاریخ تحویل و با حداقل 1000 کیلومتر کارکرد خودرو برای سرویس اولیه» مورد نیاز نخواهد بود.

بیشتر بخوانید ...   جرایم وسایل نقلیه فاقد بیمه بخشیده شد

شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی

بنابراین، شرط مذکور صرفاً در ارتباط با خودروهایی اعمال می‌شود که مالکیت خودرو از زمان تحویل تا زمان نخستین مراجعه به نمایندگی برای سرویس، تغییر پیدا نکرده باشد.

فرهیدزاده در پایان از شرکت‌های خودروسازی درخواست ارائه دستوری در اسرع وقت برای اطلاع‌رسانی شفاف و گسترده به مشتریان و نمایندگی‌های سراسر کشور در چارچوب آیین‌نامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان خودرو داشته و از آن‌ها خواست سازوکار اجرایی لازم در این مورد را تدوین و موضوع در اطلاعیه‌های فروش و قراردادهای تنظیمی نیز قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شرایط ارائه سرویس اولیه در دوران گارانتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا