بازار خودرو

سرمایه‌گذاری عظیم چین برای ساخت خودرو برقی در عربستان سعودی!

وزارت سرمایه‌گذاری عربستان با امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت چینی هیومن هورازونر در پی ساخت خودرو برقی در عربستان و تحقیق و توسعه در این زمینه است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، باتوجه به اینکه حجم مبادلات چین با عربستان در سال پیش یعنی 2022 چیزی در حدود 106 میلیارد دلار بوده است، این کشور با حجم مبادلات سالانه 430 میلیارد دلار، به عنوان بزرگ‌ترین شریک تجاری این کشور عربی محسوب می‌شود.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

اخیراً وزارت سرمایه‌گذاری عربستان با امضای یادداشت تفاهمی به ارزش 5.6 میلیارد دلار (21 میلیارد ریال عربستان) با شرکت چینی «هیومن هورایزونز» متخصص در توسعه فناوری‌‌‌های خودروهای هوشمند و تولید خودروهای برقی قصد اجرای پروژه مشترک تحقیق، توسعه، ساخت خودرو برقی در عربستان و فروش آن‌ها را در سر دارد.

در همین راستا «علی العمیر»، معاون اداره شهرهای صنعتی و مناطق فناوری عربستان اظهار کرده که سرمایه‌گذاری‌‌‌های متنوع چین در شهرهای صنعتی عربستان در راستای اهداف ملی ارائه‌شده در برنامه‌‌‌های چشم‌‌‌انداز 2030 عربستان عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: شهروندان عربستان رتبه دوم آگاهی اجتماعی از هوش مصنوعی در جهان را دارند!

برنامه ساخت خودرو برقی در عربستان با همکاری چینی‌ها

طبق اعلام سازمان شهرهای صنعتی و مناطق فناوری (مدن) عربستان به‌دنبال تحقق سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت‌های چینی به ارزش بیش از یک ‌میلیارد ریال سعودی (266 میلیون دلار) در سراسر این کشور است. این میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته از طرف شرکت‌های چینی در شهرهای صنعتی عربستان همزمان با پایان دهمین دوره کنفرانس تجاری اعراب و چین در ریاض که با حضور بیش از 2 ‌هزار تاجر و مقامات دولتی و تصمیم‌گیران 23 کشور جهان برگزار شد، اطلاع‌رسانی شده است.

ساخت خودرو برقی در عربستان

العمیر در ادامه اظهارات خود در رابطه با پروژه ساخت خودرو برقی در عربستان اضافه کرد: «سرمایه‌گذاری‌‌‌های چینی‌‌‌ها تا حد زیادی در شهرهای صنعتی «الخرج، سُدیر و ضرما» و همچنین «جده سوم»، «دمام اول» «دمام دوم» و «دمام سوم» در زمین‌‌‌های صنعتی که مساحت آنها به یک‌میلیون مترمربع می‌رسد انجام شده است که حدود 2500 فرصت شغلی برای سعودی‌‌‌ها و غیر‌سعودی‌‌‌ها ایجاد می‌کند.»

الخلیج آنلاین هم در مورد روابط عربستان و چین نوشته است: «در حالی که روابط بین عربستان، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان و چین همچنان بر بخش انرژی متمرکز است، فشارهایی برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌‌‌های غیرنفتی در چارچوب برنامه توسعه عربستان با طرف چینی وجود دارد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت خودرو برقی در عربستان با همکاری چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا