آغاز فرآیند تولید پیشرفتهترین موتور الکتریکی بی ام و
شرکت بی ام و بهطور رسمی فرآیند تولید نسل ششم موتور eDrive خود را آغاز نموده است. این موتور بهعنوان یکی از اجزای حیاتی در پلتفرم کاملاً الکتریکی نیو کلس این کمپانی آلمانی شناخته میشود. موتور برقی جدید بی ام و در کارخانه استیر واقع در اتریش ساخته خواهد شد و بهعنوان نیروبخش نسل جدید خودروهای برقی آینده این برند، به ویژه iX3 که نخستین نمونه خواهد بود، معرفی میگردد.
فرآورده جدید برای پلتفرم نوین
موتور برقی Gen6 بی ام و بخشی از یک پیشرانه الکتریکی نوین است که تمامی مدلهای نیو کلس به این سیستم مجهز خواهند شد. این فناوری جدید همراه با باتریهای نسل آینده بی ام و توسعه یافته است. این سیستم به معماری ۸۰۰ ولتی با کارایی بالا و طراحی جدید سلول استوانهای مجهز خواهد بود که ۲۰ درصد کاربرد انرژی بیشتری نسبت به نسل پیشین خود دارد. نتیجه این دستاوردها افزایش ۳۰ درصدی در برد و امکان دستیابی به مسافت ۳۵۰ کیلومتر تنها با ده دقیقه شارژ سریع است.
نرمافزار پیشرفتهتر و سختافزار تطبیقپذیرتر در موتور برقی بی ام و
نیو کلس بهجز موتورها و باتریهای جدید، یک تحول عمده در طراحی نرمافزار خودروهای بی ام و را نیز به ارمغان میآورد. طراحی سیمکشی منطقهای باعث کاهش چشمگیر پیچیدگی و وزن میشود، در حالی که چهار واحد کنترل مرکزی یا ابرمغز به بهبود عملکرد بخشهای مختلفی همچون دینامیک رانندگی، سیستم چندرسانهای و فناوریهای کمکراننده میپردازند. بنا به گزارشها، این سیستم جدید از نظر قدرت محاسباتی ۲۰ برابر بیشتر از سیستمهای فعلی توانایی دارد.
در نمایشگاه CES اوایل سال جاری، بی ام و پیش نمایشی از نمایشگر پانورامای iDrive نوین خود ارائه کرد. این سیستم دارای یک نمایشگر هدآپ در طیف وسیع شیشه جلو، کاورهای سهبعدی، نمایشگرهای میانی با قابلیت ارائه بازخورد و کنترلهای لمسی در فرمان است.
آیندهای ماژولار به منظور گسترش عرضه جهانی
بی ام و اعلام کرده است که نیو کلس در آینده شامل ۴۰ مدل مختلف خواهد بود که در بخشهای متعدد بازار، از جمله سری ۳ برقی و مدل پرفورمنس iM3 قرار خواهند گرفت. این مدل با پیشرانه چهارموتوره تمامچرخ محرک در سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه میشود. تصاویر درز کرده از M5 جدید نشان میدهد که حتی نسخه درونسوز این خودرو نیز از طراحی و تکنولوژیهای نیو کلس از جمله نمایشگر پانوراما و ویژگیهای طراحی ظاهری بهرهمند شده است.
موتور Gen6 به گونهای ماژولار، مقیاسپذیر و سازگار با انواع پلتفرمها تولید میشود. بی ام و عنوان کرده که این موتور قابلیت استفاده در پیکربندیهای دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب یا تمامچرخ محرک را دارد. ساختار فنی جدید بیامو از هر دو ترکیب پیشرانه تک و چهارموتوره پشتیبانی میکند. با آغاز تولید موتور نسل ششم در استیر و سپس در دبرتسن مجارستان، بی ام و به سرعت به سوی گسترش عرضه محصولات برقی خود در سطح جهانی پیش میرود.