بازار خودرو

زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402 آغاز شد [+شرایط ثبت نام]

شرایط و زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو اعلام شده است اما ایرانخودرو به عنوان پرمتقاضی‌ترین خودروساز مرحله اول، در مرحله دوم طرح حاضر نیست!

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت، زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو را اعلام کرد. بنابر اعلام وی، متقاضیان باید مبلغ 100 میلیون تومان به حساب وکالتی در یکی از بانک‌های عامل واریز کنند. این شرط درست همان شرط اولیه برای اولین طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو است. آنطور که قالیباف اعلام کرده بود، مرحله دوم ثبت‌نام خودرو در طرح یکپارچه وزارت صمت از 16 اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد. اما زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402 بعدها تغییر کرد و حالا 20 اردیبهشت اعلام شده است.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: پیشفروش 500 هزار خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت اردیبهشت 1402 [+زمان تحویل، قیمت‌خودروها و جزئیات دیگر]

زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو اعلام شد

امید قالیباف با بیان اینکه در مرحله اول طرح یکپارچه تخصیص خودرو ۹۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند، گفت:

این خودروها در حال تحویل است و در ماه اردیبهشت و خرداد مجموعاً ۲۵۰ هزار خودرو تحویل داده می‌شود.

وی وعده داد که با ادامه فرآیند تحویل خودروها، قیمت در بازار آزاد شکسته شود و گفت: «طی روزهای اخیر نیز قیمت‌های بازار شیب نزولی داشته است.»

زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو اعلام شد
زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402

سخنگوی وزارت صمت افزود:

در حال حاضر شاهین با قیمت حدود ۴۰۰ میلیون تومان تحویل داده می‌شود، اما در بازار ۷۰۰ میلیون تومان است. سوال من از متقاضیان خودرو این است که چرا بازار آزاد را انتخاب و پول اضافه پرداخت می‌کنند؟ تولید روزانه شاهین در سال قبل ۶۵ دستگاه بود، اما امسال به روزی ۲۲۰ دستگاه رسیده است. در مورد بقیه مدل‌های خودرو نیز همین وضعیت حاکم است.

قالیباف درباره مرحله دوم ثبت‌نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو گفت: «ثبت‌نام در مرحله دوم ثبت‌نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو از ۱۶ اردیبهشت شروع می‌شود که فرآیند آن شبیه مرحله اول است. بنابراین متقاضیان باید ۱۰۰ میلیون تومان در حساب خود، اما به وکالت سازمان حمایت دربیاورند. نداشتن پلاک فعال و سایر شرایط نیز همچنان حاکم است.»

همچنین به گفته این مقام مسئول بیشتر مدل‌های شرکت‌های خودروساز در مرحله دوم نیز عرضه خواهد شد.

انصراف ایرانخودرو از حضور در مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودرو [بروزرسانی 7 اردیبهشت 1402]

زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402 ؛ فعلا حساب وکالتی نسازید!
زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402 ؛ فعلا حساب وکالتی نسازید!

چندی بعد از اعلام زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402 مدیرعامل جدید ایران‌خودرو در گفتگویی با تسنیم در خصوص زمان برگزاری مرحله دوم طرح فروش یکپارچه وزارت صمت گفت: «در طرح فروش بعدی سامانه یکپارچه که اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، ایران خودرو محصولی عرضه نخواهد کرد و بیشتر عرضه محصولات سایپا خواهد بود.» به نقل از تسنیم، علیمردان عظیمی، گفت:

متقاضیانی که در طرح قبلی موعد تحویلشان سال ۱۴۰۳ اعلام شده می‌توانند امروز (۵ اردیبهشت) برای اصلاح ثبت نام به سایت مراجعه و خودروهایی که ظرفیت خالی دارند، یعنی رانا، تارا، آریسان و هایما را انتخاب کنند. امکان تحویل این خودروها در سال ۱۴۰۲ وجود دارد.

وی افزود: «اگر باز هم نتوانستند در سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کنند یا به آن‌ها نوبت داده نشد، نوبت سال ۱۴۰۳ به قوت خود باقی است.»

عظیمی همچنین درباره مشارکت ایران خودرو در طرح بعدی فروش خودرو، گفت: «احتمالا با این میزان عرضه، امکان عرضه دیگری برای شرکت ایران خودرو وجود نداشته باشد. بنابراین احتمالا در طرح فروش بعدی سامانه یکپارچه که اواسط اردیبهشت ماه آغاز می شود، ایران خودرو محصولی عرضه نخواهد کرد و بیشتر عرضه محصولات سایپا انجام خواهد شد.»

وی افزود: «افرادی که پیامک تحویل خودرو برای آن‌ها ارسال شده تا ۱۴ اردیبهشت ماه مهلت دارند وجه خود را تکمیل کنند.»

بیشتر بخوانید: شرایط واردات خودرو کارکرده به کشور توسط وزارت صمت اعلام شد [+جزئیات]

هایما در مرحله دوم فروش خودرو عرضه می‌شود [برورسانی 9 اردیبهشت 1402]

گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه محصول هایما در مرحله دوم فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر داد. با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، محصول هایما در مرحله دوم طرح فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به همراه سایر خودروهایی که امکان عرضه آن‌ها براساس برنامه تولید وجود دارد، عرضه خواهد شد.

بر همین اساس، مشتریانی که تمایل به خرید این محصول دارند، می‌توانند نسبت به نام نویسی در مرحله دوم که در سامانه یک پارچه تخصیص خودرو وزارت صمت اطلاع رسانی خواهد شد، اقدام کنند. ایران خودرو تاکید کرده اولویت‌بندی زمانی برای اختصاص ظرفیت هایما و موعد تحویل از طریق سامانه یک پارچه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

با توجه به استقبال بالای مشتریان از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، این خودروساز خود را متعهد می‌داند تا نسبت به اختصاص ظرفیت عرضه براساس برنامه تولید اقدام کند تا امکان ایفای تمامی تعهدات در موعد مقرر و سررسید فراهم شود. به طور حتم، در صورت وجود ظرفیت در خطوط تولید ایران خودرو، در هر مرحله از فروش نسبت به افزایش ظرفیت عرضه اقدام و ایجاد امکان خرید متقاضیان از طریق سامانه یک پارچه فراهم خواهد شد.

شرایط و زمان ثبت نام در مرحله دوم طرح فروش یکپارچه اعلام شد [بروزرسانی 13 اردیبهشت 1402]

زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402 ؛ فعلا حساب وکالتی نسازید!
زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در ارتباط با شرایط و زمان ثبت نام در مرحله دوم طرح فروش یکپارچه خودرو گفت:

از روز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ فرآیند ثبت‌نام متقاضیان در طرح یکپارچه عرضه خودرو آغاز می‌شود، متقاضیان خرید خودرو بعد از اعلام زمان‌ و شرایط ثبت نام، نسبت به افتتاح حساب وکالتی و ثبت نام در طرح مذکور اقدام کنند.

قالیباف تاکید کرد: قبل از اطلاع رسانی برای آغاز فرآیند ثبت نام طرح یکپارچه عرضه خودرو، متقاضیان نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام نکنند.

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 20 بهمن 1402

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ‌پیش از اطلاع رسانی برای ثبت نام مرحله دوم طرح یکپارچه افتتاح حساب وکالتی مجاز نیست، بنابراین متقاضیان مرحله دوم در بازه زمانی که اعلام می‌شود نسبت به ایجاد حساب وکالتی اقدام کنند.

متقاضیانی که در مرحله اول ثبت نام کردند و خواستار شرکت مجدد در دومین طرح یکپارچه خرید خودرو هستند می‌توانند به پروفایل خود مراجعه و انصراف خود را از طرح نخست فروش خودرو در سامانه اعلام کنند تا امکان ثبت نام در مرحله دوم ثبت نام خودرو را داشته باشند.

با این وجود ساعاتی بعد از این اظهارات قالیباف بود که مهدی تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: «زمان ثبت نام دوره دوم یکپارچه تخصیص خورو ۱۶ اردیبهشت نیست و قطعا اطلاع رسانی خواهد شد.» مهدی تقدسی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰۸ هزار نفر از متقاضیان ثبت‌نام کننده در مرحله اول طرح یکپارچه عرضه خودرو که نوبت تحویل خودروی آن‌ها به سال ۱۴۰۳ موکول شد، در مهلت تعیین شده برای تغییر نوع خودرو به سامانه easalcar.ir مراجعه کرده و نسبت به تغییر نوع خودرو برای تغییر اولویت بندی اقدام کردند.

او در خصوص دور دوم ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه بیان کرد: هنوز زمان دقیق نمی‌ توان اعلام کرد چرا که باید زمان‌بندی تحویل خودروهای ثبت‌نامی تعیین تکلیف شوند.

تقدسی ادامه داد: در این زمان تعیین شده برای ویرایش خودرو، برخی متقاضیان در استعلام گواهینامه مشکل داشتند یا در طرح جوانی جمعیت نمی‌توانستند درخواست خود را ثبت کنند که این مشکل نیز رفع شد و ۷۵۰ نفر حائز شرایط شناخته شدند و توانستند مجدد اطلاعات خود را ویرایش کنند.

مدیر سامانه یکپارچه خودرو این را هم گفت: زمان ثبت نام دوره دوم یکپارچه تخصیص خورو ۱۶ اردیبهشت نیست و قطعا اطلاع رسانی خواهد شد.

فعلا برای ثبت حساب وکالتی طرح بزرگ فروش خودرو اقدام نکنید [بروزرسانی 15 اردیبهشت 1402]

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، به دنبال موضوع مطرح شده در برخی سایت‌ها مبنی بر اینکه زمان ثبت‌نام مرحله دوم فروش خودروها در سامانه یکپارچه تغییر کرده است، مهدی تقدسی شفاف‌سازی کرد: با توجه به زمان در نظر گرفته شده برای ویرایش نوع خودرو برای متقاضیان با اولویت دریافت سال ۱۴۰۳ که بتوانند پنج اولویت دیگر برای تحویل در سال جاری انتخاب کنند، در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی را برای آغاز فرایند مرحله دوم اعلام کرد.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودروها تصریح کرد: ابتدا بایستی نوبت تحویل متقاضیانی که نوع خودروی خود را تغییر دادند، مشخص شود که احتمالا اواسط هفته آینده خواهد بود. ضمن اینکه پس از مشخص شدن اولویت این افراد و اعلام آن، بایستی فرصتی را در نظر گرفت تا متقاضیانی که همچنان تمایل به ادامه فرآیند دریافت خودرو ندارند، بتوانند انصراف دهند. پس از مشخص شدن نوبت‌ها، شاید برخی مشتریان همچنان تمایل نداشته باشند که در آن زمان خودرو دریافت کنند، بنابراین بایستی این اجازه و زمان را در اختیار آن‌ها قرار دهیم انصراف خود را ثبت کنند و بتوانند در مرحله دوم ثبت‌نام کنند.

وی افزود: چون از ابتدا قرار نبود که این فرصت ویرایش در نظر گرفته شود، این زمانبندی برای مرحله دوم تغییر کرد. اولویت ویرایشی‌ها که مشخص و زمان انصراف برای آن‌هایی که اولویت‌بندی مورد تاییدشان نیست، سپری شود، سپس اطلاع‌رسانی برای مرحله دوم و اعلام زمانبندی آن‌ صورت خواهد گرفت.

تقدسی در پاسخ به اینکه اکنون متقاضیان مرحله دوم برای تعریف حساب وکالتی اقدام کنند یا خیر؟ توصیه کرد: متقاضیان حتما تا زمان اطلاع‌رسانی از سوی وزارت صمت، صبر کنند؛ چرا که فرآیند بایستی به تصویب وزارت صمت برسد و مشخص شود که سازوکار به چه صورت خواهد بود. هنوز ابلاغیه‌ای برای ثبت‌نام مرحله دوم و حتی تعریف حساب وکالتی ارائه نشده است. اشتباه است که اکنون برخی بانک‌ها برای وکالتی کردن حساب مشتریان، اقدام می‌کنند. عملا این اقدام خلاف قانون است؛ چراکه هنوز هیچ بخشنامه‌ای صادر نشده و سازوکار مشخص نیست.

زمان و شرایط ثبت نام در مرحله دوم طرح بزرگ فروش خودرو اعلام شد [بروزرسانی 17 اردیبهشت 1402]

قیمت جدید خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت ابلاغ شد
زمان مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو اردیبهشت 1402

مطابق فرآیند اجرایی و جدول زمان‌بندی دومین دوره سامانه یکپارچه خودروهای داخلی، نخستین مرحله این طرح با وکالتی کردن حساب شخصی و مسدود کردن مبلغ موجودی مورد نیاز به نفع سازمان حمایت از تاریخ چهارشنبه ‌۲۰ اردیبهشت‌ آغاز خواهد شد و تا روز جمعه ‌۲۹ اردیبهشت‌ ادامه خواهد یافت.

پس از آن، از ۲۹ اردیبهشت تا ۳ خرداد بررسی اطلاعات واجدان شرایط از منظر داشتن حساب وکالتی با موجودی مسدود شده به عنوان پیش نیاز انجام ثبت‌نام و اعمال بلک لیست‌ها (‌اولین دوره فروش سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی) انجام خواهد شد.

در مرحله سوم، ثبت نام و انتخاب اولویت‌ها توسط متقاضیان واجد شرایط در مورخ سوم تا سیزدهم خرداد‌ به انجام خواهد رسید.

برپایه این گزارش، اولویت بندی با دستگاه‌های نظارتی با الگوریتم مورد تایید قبلی در روز هفدهم خرداد ماه به انجام خواهد رسید و از ۱۸ تا ۳۱ خرداد‌ اطلاعات متقاضیان و حذف افرادی که واجد شرایط تقاضا نیستند (مطابق پایش ثبت احوال، ناجی و ‌غیره) ‌انجام خواهد شد.

همچنین در روز دهم تیرماه ۱۴۰۲ پایش پنج اولویت متقاضیان انجام و در سامانه اعلام خواهد شد. بالاخره در روز پانزدهم تیرماه، امکان ثبت نام متقاضی بر اساس فراخوان خودروساز بر مبنای زمان بندی اعلامی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه فروش خودرو بدون حضور ایرانخودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا