بازار خودرو

زمان قرعه کشی مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو اعلام شد [+زمان آزادسازی ودیعه 100 میلیون تومانی]

زمان قرعه کشی مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو مشخص شد. بالاخره مرحله انتخاب خودرو به پایان رسید و حالا زمان قرعه‌کشی اعلام شده است.

زمان قرعه کشی مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو اعلام شد. امروز چهارشنبه، 10 خردادماه 1402 زمان انتخاب خودرو در مرحله دوم طرح یکپارچه به اتمام رسید و حالا زمان اولویت‌بندی مشخص شده است. حال واجدین شرایط خرید خودرو در دور دوم در تاریخ 24 خردادماه براساس ثبت‌نام اولیه مشخص خواهد شد.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: عرضه محصولات بهمن موتور با قیمت شورای رقابت تکذیب شد؛ بی‌تفاوتی به مصوبات شورای رقابت!

زمان قرعه کشی مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو اعلام شد

فرآیند انتخاب خودرو در سامانه یکپارچه امروز ۱۰ خردادماه به اتمام می‌رسد و لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت‌نام اولیه، براساس برنامه تولید اعلام‌شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه اعلام می‌گردد.

البته اعلام زمان‌بندی براساس لیست نوبت‌دهی (لیست انتظار هر محصول) در خردادماه ۱۴۰۲ و در سامانه انجام می‌گردد.

  • تبصره ۲ـ قرارگرفتن متقاضی در لیست انتظار براساس زمان‌بندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به‌منظور تحویل خودرو ایجاد نمی‌نماید و این تعهد صرفاً پس‌از انجام مرحله سوم و براساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و براساس مفاد قرارداد منعقده شکل می‌گیرد.
  • تبصره ۳ـ در این مرحله و پس‌از اعلام نتایج زمان‌بندی متقاضی می‌تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام نماید و در صورت تمایل متقاضی واجدشرایط برای تحویل خودرو مطابق با زمان‌بندی اعلامی در این مرحله، می‌تواند نسبت به قطعی نمودن ثبت‌نام براساس فراخوان خودروساز و با تکمیل وجه در حساب خودروساز و براساس قیمت روز، اقدام کند و یا آنکه با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج زمان‌بندی، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج گردد.
بیشتر بخوانید ...   واردات خودروهای لینک اند کو به ایران تایید شد؛ برند لوکس چینی در راه ایران!

زمان قرعه کشی مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو اعلام شد

یکی از پرسش‌های پرتکرار متقاضیان، زمان آزاد شدن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان مسدودشده در حساب وکالتی است که باید گفت مبلغ یادشده در حساب وکالتی از ۲۴ خرداد آزاد می‌شود. به نوعی در زمان اعلام نتایج اولویت‌بندی‌های خودرو در چهارشنبه ۲۴ خردادماه مبالغ مسدود شده مردم در حساب‌های وکالتی نیز توسط سیستم بانکی آزاد خواهد شد.

در این مرحله و پس از اعلام زمان‌بندی به متقاضیان و شکل‌گیری لیست انتظار برای هرمحصول، خودروساز موظف است هرگونه فراخوان برای طرح‌های فروش خودرو را منطبق بر زمان‌بندی و نوبت‌دهی انجام‌شده، اعلام نماید، بنابراین خودروسازان به‌مرور زمان و صرفاً برمبنای لیست اولویت‌بندی مذکور برای هرمحصول، نسبت به فراخوان و قطعی نمودن ثبت‌نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند نمود.

  • تبصره ۱ـ قطعی نمودن ثبت‌نام توسط خودروسازان در این طرح براساس لیست نوبت‌دهی‌شده بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستورالعمل تنظیم بازار خودروی شورای رقابت می‌باشد.
  • تبصره ۲ـ در صورتی که در طول فراخوان مشتری در زمان تحویل و یا انجام ثبت‌نام قطعی، مشخص گردد که مشتری شرایط طرف تقاضای مندرج در اطلاعیه را نقض نموده است و یا در این مدت از خودروسازان داخلی دیگر خودرو خریداری نموده است، ثبت‌نام در این طرح کان‌لم‌یکن تلقی می‌گردد.

توجه به این نکته ضروری است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص زمان قرعه کشی مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا