بازار خودرو

خودرو سهند سایپا رسما معرفی شد [+مشخصات، تصاویر و ویدیو]

گروه سایپا که روزهای شلوغی دارد، اخیرا از خودرو سهند نیز رونمایی کرده است. این خودرو از نظر مشخصات تفاوت خاصی با اطلس ندارد. اما از مشخصات فنی سایپا سهند چه می‌دانیم؟

خودرو سهند به‌عنوان جدیدترین خودرو سایپا معرفی شد. شرکت سایپا ابتدا درنظر داشت که کار مونتاژ این خودرو جدید را در کارخانه خود انجام دهد اما حالا خبر رسیده که مونتاژ این خودرو توسط شرکت پارس خودرو به‌عنوان سومین شرکت بزرگ تولیدکننده خودرو انجام خواهد شد. گفته شده که سهند از لحاظ مشخصات با خودرو اطلس تفاوتی ندارد.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید: سایپا پاژ به عنوان جایگزین اقتصادی پراید معرفی شد [+مشخصات و امکانات رفاهی]

خودرو سهند توسط سایپا معرفی شد

به گزارش تکراتو و به نقل از چرخان، سال ۱۴۰۰ بود که مطلع شدیم دومین خودروساز بزرگ کشور قصد دارد یک سدان جدید با نام سهند سایپا را به بازار ارائه دهد. در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۱ فرصتی پیش آمد تا نمونه‌ اولیه این خودرو به همراه مشخصات کلی آن به نمایش درآید.

خودرو سهند ابتدا قرار بود توسط سایپا عرضه شود ولی در نهایت قرار است تا در سال ۱۴۰۲ در کارخانه پارس خودرو مونتاژ شود و به بازار بیاید. در ادامه می‌توانید ویدئو سهند را ببینید:

مشخصات فنی خودرو سایپا سهند

ماشین سهند سایپا از همان موتور m15 موجود در تیبا و ساینا استفاده می‌کند، با این تفاوت که دریچه گاز آن به طور استاندارد به صورت برقی درآمده و بیشینه قدرت و گشتاور این موتور نیز به حدود بالاتری رسیده است. گفته شده حداکثر قدرت موتور سهند سایپا معادل 90 اسب‌بخار است و بیشینه گشتاور آن نیز به ۱۳۷ نیوتن‌متر می‌رسد.

بیشتر بخوانید ...   ثبت سفارش سوزوکی جیمنی ؛ ژاپنی جذاب به ایران می‌آید

نکته مهم در مورد سهند سایپا ارتقاء وزن قابل توجه آن است که در مقایسه با ساینا حدود ۱۷۰ کیلوگرم سنگین‌تر شده و به 1220 کیلوگرم رسیده است. باید بدانید این رقم حتی از وزن خودرویی مثل سورن پلاس نیز بیشتر است. گنجایش باک سوخت سهند سایپا تغییری نکرده و 41 لیتر بنزین را درون خود جا می‌دهد.

گفته شده که مصرف سوخت ترکیبی سهند سایپا حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر است؛ این رقم معادل مصرف سوخت ترکیبی تیبا و ساینا است که البته با توجه به افزایش وزن قابل توجه سهند، این عدد نمی‌تواند در عمل چندان صحیح باشد.

خودرو سهند توسط سایپا معرفی شد

آپشن های خودرو سهند سایپا

گرچه هنوز اطلاعات دقیق و مشخصی در مورد نوع تجهیزات به کار رفته در خودرو سهند و تیپ‌های آن از لحاظ سطح امکانات به دست نرسیده است، اما گفته می‌شود امکاناتی مثل کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مالتی‌مدیا همراه با دوربین و نویگیشن و نمایشگر لمسی، کامپیوتر سفری، سیستم پایش فشار باد تایرها، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمزهای ضد قفل ABS و EBD، سنسور پارک عقب و…، در نسخه فول آپشن سهند به کار خواهند رفت.

خودرو سهند توسط سایپا معرفی شد

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خودرو سهند چیست؟ با توجه به مشخصات، سهند ارزش خرید دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: چرخان


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا