هوش مصنوعی

آمریکا استراتژی‌هایی را برای توسعه هوش مصنوعی «مسئولانه» اعلام کرد

دولت ایالات‌متحده ماه گذشته از برنامه‌های جدیدی ازجمله سرمایه‌گذاری 140 میلیون دلاری برای تأسیس هفت آکادمی ملی جدید خبر داد که در آن‌ها هوش مصنوعی و کاهش خطرات آن را در کانون توجه خود قرار داده است. اکنون برنامه‌های جدیدی برای رسیدن به این هدف اعلام شده که شامل به‌روزرسانی برنامه استراتژیک ملی تحقیق و توسعه هو‌ش مصنو‌عی برای اولین‌بار از سال 2019 و همچنین صدور یک درخواست برای مشارکت عمومی در مورد مسائل حیاتی هوش مصنوعی می‌شود. وزارت آموزش و پرورش نیز گزارش موردانتظار خود در مورد تأثیرات و خطرات هوش‌مصنوعی برای دانش‌آموزان را منتشر کرده است.

به گزارش انگجت، برنامه استراتژیک تحقیق و توسعه هوش مصنوعی ملی دفتر سیاست علم و فناوری آمریکا (OSTP) که سرمایه‌گذاری‌های دولت فدرال در‌زمینه تحقیقات هوش مصنوعی را انجام می‌دهد، از زمان دولت ترامپ به‌روز نشده بود و تاکنون شامل هشت استراتژی اصلی می‌شود.

اکنون نهمین استراتژی به آن اضافه شده است که به گفته کاخ سفید، «رویکردی اصولی و هماهنگ برای همکاری بین‌المللی درزمینه تحقیقات هوش مصنوعی» ایجاد می‌کند.

OSTP در توضیح این استراتژی می‌گوید:

«دولت فدرال در اطمینان از توسعه مسئولانه فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و خدمت به مردم آمریکا نقش مهمی را ایفا می‌کند. سرمایه‌گذاری‌هایی که دولت فدرال در چند دهه گذشته انجام داده، بسیاری از اکتشافات کلیدی درزمینه نوآوری‌های هوش مصنوعی را ممکن کرده است که صنعت و جامعه امروزی را تقویت می‌کنند و تحقیقات با بودجه فدرال باعث پیشرفت هوش مصنوعی در سراسر تکامل این رشته شده است.»

دفتر سیاست علم و فناوری آمریکا همچنین خواستار دریافت نظرات عموم مردم در مورد استراتژی‌های جدید خود و به‌طور کلی توسعه این فناوری است. ازاین‌رو، از «افراد و سازمان‌های علاقه‌مند» دعوت شده تا نظرات خود در مورد مسائلی ازجمله اینکه «هوش مصنوعی چگونه می‌تواند آسیب‌پذیری‌های سایبری را در زیرساخت‌های حیاتی موجود شناسایی کند و باعث افزایش سرعت برطرف‌کردن آن‌ها شود؟» را تا 7 جولای 2023 ارسال کنند.

حمایت وزارت آموزش و پرورش از هوش مصنوعی

وزارت آموزش و پرورش نیز گزارش خود در مورد پتانسیل‌ها و مشکلات هو‌ش مصنوعی در مدارس را منتشر کرد که در آن روی تأثیر این فناوری بر یادگیری، تدریس، ارزیابی و تحقیق تمرکز شده است.

با وجود ترس عمومی که اخیراً توسط رسانه‌ها در مورد مدل‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT مبنی بر کمک آن‌ها به دانش‌آموزان در نوشتن مقالات و تخریب نظام آموزش عالی فعلی ایجاد شده است، وزارت آموزش و پرورش آمریکا اعلام کرد که هو‌ش مصنو‌عی «می‌تواند روش‌های جدیدی از تعامل بین مربیان و دانش‌آموزان را ایجاد کند، به مربیان کمک کند مشکل تنوع در یادگیری را رفع کنند، بازخوردها را افزایش دهد و از معلمان حمایت کند».


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا