بازار خودرو

برنامه وزارت صمت برای فروش اقساطی خودرو در نیمه دوم 1402 ؛ تقلای فاطمی امین برای بقا در وزارت!

ظاهراً وزارت صمت قصد دارد فروش اقساطی خودرو در نیمه دوم 1402 را آغاز کند. این تصمیم درست در زمانی گرفته شده که وزیر صمت استیضاح در آستانه استیضاح است.

فاطمی امین وزیر صمت، در جمع خبرنگاران از برنامه‌های این وزارتخانه برای فروش اقساطی خودرو در نیمه دوم 1402 خبر داد. وی همچنین اعلام کرد که از روز 27 فروردین‌ماه 1402 بنابر فراخوان 6 شرکت خودروسازی حاضر در طرح یکپارچه وزارت صمت، شروع به تحویل خودروها به مشتریان خواهند کرد.

حال با توجه به اینکه فاطمی امین در مجلس استیضاح خواهد شد، باید دید برنامه‌های او برای طرح‌های فروش خودرو در سال جدید چقدر به بقای وی در سمت وزیر صمت کمک خواهد کرد. جزئیات را در ادامه مطلب مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: طرح بزرگ فروش خودرو وزارت صمت در سامانه یکپارچه فروش خودرو [+زمان تحویل و قیمت خودروها]

فروش اقساطی خودرو در نیمه دوم 1402 آغاز خواهد شد

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، فاطمی امین روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته ثبت‌نام خرید خودرو در طرح یکپارچه انجام و بیش از ۹۰۰ هزار نفر در این طرح شرکت کردند، گفت:

روز گذشته ۶ شرکت از جمله شرکت سایپا مدیران و کرمان موتور فراخوان تحویل خودروها را اعلام کردند و از امروز عملاَ فرایند تحویل خودرو آغاز شده است.

وی افزود: «باید متقاضیانی که ثبت‌نام کردند طبق نوبت خودشان به شرکت‌های خودروساز مراجعه و قرارداد منعقد کنند. البته حتی ممکن است این هفته نیز تحویل خودروها انجام شود زیرا فرآیند اداری آغاز شده است و امیدواریم از همین هفته جاری تحویل خودرو صورت گیرد.»

وزیر صنعت در خصوص تحویل خودروهای ایران خودرو نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت:

دو شرکت از جمله ایران خودرو طی چند روز آینده فراخوان تحویل محصولات را اعلام خواهد کرد.

فروش اقساطی خودرو در نیمه دوم 1402 آغاز خواهد شد

به گفته فاطمی امین: «در این دوره تمامی کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند خودرو دریافت می‌کنند. مرحله دوم ثبت‌نام خودرو هم از ۱۶ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد. البته خوشبختانه شرکت سایپا و مدیران خودرو تا 3 ماه آینده تمامی تقاضاها را پاسخ خواهند داد و تمام کسانی که در این دو شرکت ثبت‌نام کردند تا 3 ماه آینده طبق اعلام خود شرکتها محصولات را تحویل خواهند گرفت.»

بیشتر بخوانید ...   لیست قیمت محصولات کرمان موتور امروز 1 آذر 1402 [قیمت روز خودروهای جک و کی‌ام سی]

وزیر صنعت تصریح کرد:

شرکت‌های دیگر مثل کرمان موتور 6 ماه فرصت خواستند تا تحویل دهند اما مجدد در ۱۵ اردیبهشت‌ماه مرحله دوم ثبت‌نام را خواهیم داشت دقیقاً مثل مرحله اول به صورت نوبت‌دهی خواهد بود و تمامی متقاضیان طبق نوبت‌دهی که انجام می‌شود خودرو دریافت می شوند.

وی با اعلام اینکه فعلاً زمان تحویل محصولات شرکت ایران خودرو مشخص نشده و طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: «شرکت بهمن نیز در روزهای آینده فراخوان تحویل محصولات را اعلام می‌کند.»

وزیر صنعت با اعلام اینکه قیمت‌ها در بازار خودرو کاذب شده است، گفت:

فضای تورمی در کشور باعث شده که برخی از شهروندان برای حفظ ارزش پول به دنبال این هستند که یک خودرو خریداری کنند تا از تورم در امان باشند. که همین امر تقاضای کاذب در بازار ایجاد کرده است.

فاطمی امین اضافه کرد: «متأسفانه در هفته‌های گذشته عده‌ای که می‌توان اسم مافیا را گذاشت خواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند و بر افزایش قیمت‌ها دامن بزنند. برای رفع این موضوع رشد تولید می‌تواند بازار را آرام کند. علاوه‌بر این موضوع واردات خودرو هم عملیاتی شده است. البته ما برای اجرای این برنامه 3 ماه چالش حقوقی داشتیم و نیازمند مصوباتی از مراجع مختلف بودیم که این موضوع هم نهایی شده و هفته گذشته آخرین مصوباتی که برای واردات نیاز داشتیم اخذ و منتظر ابلاغ آن هستیم.»

فروش اقساطی خودرو در نیمه دوم 1402 آغاز خواهد شد

وی اضافه کرد:

حدود ۱۰۰ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده است و با عرضه خودرو وارداتی که به زودی انجام خواهد شد امیدواریم آرامش در بازار شاهد حاکم شود.

وزیر صنعت در خصوص فروش لیزینگی و قسطی خودرو در سال 1402 نیز گفت: «در نیمه دوم سال برنامه فروش قسطی را خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم برای بخشی از متقاضیان که برای وجه کامل خودرو به یک باره آمادگی نداشته باشند این سیاست اجرایی شود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص طرح فروش اقساطی خودرو در نیمه دوم 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا