بازار خودرو

ابهام در عرضه هایما در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه ؛ ایرانخودرو باز هم بدقولی کرد؟

عرضه هایما در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو توسط ایرانخودرو تایید شده بود اما با اعلام فهرست خودروهای مرحله دوم طرح یکپارچه، خبری از هایما و هیچ یک از محصولات ایرانخودرو نیست.

بنابر اعلام ایرانخودرو، عرضه هایما در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به همراه سایر خودروهایی که امکان عرضه آن‌ها وجود دارد، برنامه‌ریزی شده بود.

سرمایه گذاری پرسود و تضمینی دلاری

بیشتر بخوانید:‌ افزایش 500 میلیونی قیمت هایما 8S [+جدول مقایسه قیمت]

عرضه هایما در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه

با عنایت به استقبال چشمگیر مشتریان از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، این خودروساز خود را به اختصاص ظرفیت عرضه مطابق با برنامه تولید متعهد می‌داند تا ایفای کلیه تعهدات در زمان مقرر و سررسید امکان‌پذیر شود. قطعاً در صورت فراهم بودن ظرفیت در خطوط تولید ایران خودرو، در هر مرحله از فروش اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت عرضه و فراهم‌سازی شرایط خرید متقاضیان از طریق سامانه یکپارچه انجام می‌پذیرد.

عرضه هایما در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه

در همین راستا، مشتریانی که قصد خرید این محصول را دارند، توانایی اقدام برای نام‌نویسی در مرحله دوم که در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو وزارت صمت اطلاع‌رسانی می‌شوند را خواهند داشت. همچنین ایران خودرو بر اولویت‌بندی زمانی جهت تخصیص ظرفیت هایما و موعد تحویل از طریق سامانه یک پارچه تأکید دارد.

عدم عرضه هایما در مرحله دوم طرح یکپارچه فروش خودرو [بروزرسانی 21 اردیبهشت 1402]

خودروها و شرکت های حاضر در دومین فروش سامانه یکپارچه مشخص شدند، اما برخلاف انتظاری که می رفت، ایران خودرو زیر قولش زد و هیچ کدام از هایماها را برای فروش آماده نکرد.

بیشتر بخوانید ...   طرح فروش بهمن موتور مهر 1402 [+شرایط، قیمت و موعد تحویل]

با مشخص شدن خودروها و شرکت‌هایی که در دور دوم شرایط فروش سامانه یکپارچه شرکت کردند، شاهد غیبت محصولات هایما از گروه ایران خودرو بودیم. این در حالی هست که دو هفته پیش و دقیقاً قبل از استیضاح وزیر صمت، ایران خودرو قول داده بود هایماهای خود را در دومین طرح فروش سامانه یکپارچه به فروش برساند.

بنابر پیگیری‌های انجام شده به نظر می‌رسد ظرفیت تولید هایماهای ایران خودرو برای سال ۱۴۰۲ تکمیل شده و همه هایماهایی که قرار است امسال تولید شوند، پیش تر در بورس کالا به فروش رسیده‌اند. به همین دلیل ایران خودرو تصمیم گرفت محصولات هایما را در دور دوم سامانه یکپارچه پیش فروش نکند، زیرا می‌داند که از پس تولید آن در طی امسال برنمی‌آید، از این رو، نخواسته مانند سری قبل، زمان تحویل را برای ۱۴۰۳ اعلام کند.

اکنون پرسش این است که چرا حدوداً دو هفته پیش و دقیقاً قبل از استیضاح وزیر صمت، خبری توسط این شرکت، مبنی بر عرضه هایما در دومین فروش سامانه یکپارچه منتشر شده بود و حالا شاهد چیز دیگری هستیم؟

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عرضه هایما در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا