بازار خودرو

واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران تایید شد؛‌ واردات خودرو فرانسوی آزاد شد؟

گرچه به نظر می‌رسید در برنامه واردات خودرو بر ممنوعیت واردات خودرو فرانسوی تاکید خاصی شده، حالا واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران تائید شده است.

در شرایطی واردات رنو مگان و رنو کولیوس به ایران تایید شده که به نظر می‌رسد مطابق بندهای آیین‌نامه واردات خودرو، واردات خودرو فرانسوی ممنوع اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات فنی اشکودا اسلاویا [+امکانات رفاهی و قیمت]

واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران تأییدیه گرفت

با وجود این‌که وزارت صمت مدتی قبل اعلام کرد واردات خودروهای فرانسوی به کشور ممنوع است، اما برخی از واردکنندگان برای دور زدن این ممنوعیت، واردات خودروهای زیرمجموعه خودروسازان فرانسوی نظیر داچیا رومانی را در دستور کار خود قرار دادند.

علاوه بر این، به‌تازگی تعدادی از واردکنندگان رنو کولیوس و رنو مگان جدید را از منبع کره جنوبی و ترکیه برای واردات به ایران ثبت سفارش کردند که نشان می‌دهد مشکل ممنوعیت فقط برای محل مونتاژ خودروهای فرانسوی بوده و امکان ورود آنها از سایر کشورها وجود دارد.

واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران تأییدیه گرفت

مشخصات فنی رنو کولیوس

رنو کولیوس با یک موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی روانه بازار خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با 170 اسب بخار و گشتاور 233 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس ایکس ترونیک CVT به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

از امکانات این خودرو می‌توان به تهویه مطبوع الکتریکی دو کاناله، ترمزهای ABS، EBD و BA، جک برقی صندوق عقب همراه با سنسور پایی، کلاستر دیجیتالی، سنسورهای نور و باران، ترمز پارک برقی، تریم چرمی صندلی‌ها، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تنظیم حالت رانندگی Multi-Sense، مولتی مدیا همراه با دوربین عقب، آینه الکتروکرومیک، سامانه کنترل پایداری، سیستم‌های کروز کنترل و لیمیت کنترل، سقف پانورامیک، 6 کیسه هوای ایمنی، سیستم چهار چرخ محرک و سیستم اتوپارک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید ...   تیگو 7 پرو مکس توسط مدیران خودرو وارد ایران شد [+مشخصات و تصاویر]

واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران تأییدیه گرفت

مشخصات فنی رنو مگان جدید

رنو مگان جدید با یک موتور ۱۳۳۲ سی‌سی توربوشارژ وارد بازار ایران خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران تأییدیه گرفت

از امکانات نسخه فول این خودرو می‌توان به تهویه مطبوع الکتریکی، ترمزهای ABS، EBD و BA، سنسور پایی برای باز کردن صندوق عقب، کلاستر دیجیتالی، سنسورهای نور و باران، ترمز پارک برقی، تریم چرمی صندلی‌ها، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تنظیم حالت رانندگی Multi-Sense، مولتی مدیا همراه با دوربین عقب، آینه الکتروکرومیک، سامانه کنترل پایداری، سیستم‌های کروز کنترل و لیمیت کنترل، سقف شیشه‌ای و سیستم اتوپارک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات رنو کولیوس و رنو مگان به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا