بازار خودرو

تعرفه واردات خودرو توسط وزارت صمت اعلام شد [+جدول]

تعرفه واردات خودرو توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دسته‌های گوناگون خودرویی محاسبه و اعلام شده است.

تعرفه واردات خودرو توسط وزارت صمت اعلام شد. براساس اطلاعات منتشر شده از این وزارتخانه، این تعرفه‌ها نسبت‌ به روال قبل هیچ‌گونه تغییراتی نخواهد داشت. همچنین در گزارش سالانه وزارت صمت آمده است که تعرفه جدید واردات خودرو نیز همان تعرفه‌ای است که در فصل ۸۷ کتاب واردات خودرو آمده و همان رویه قبل نیز تکرار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: واردات خودروهای اپل (Opel) به ایران تایید شد

تعرفه واردات خودرو اعلام شد

با گذشت ممنوعیت چندساله واردات سرانجام قرار است دوباره واردات خودرو را در کشور شاهد باشیم. پیش از عید و در اواخر سال ۱۴۰۱ اخبار مختلفی در مورد برندهای وارداتی و مدل‌ها منتشر شد اما تعرفه واردات همچنان مبهم بود و مشخص نبود خودروهای نهایتا با چه تعرفه‌ای به ایران خواهند آمد. پیشتر اعداد و ارقام مختلفی در مورد تعرفه وارداتی‌ها مطرح شد اما حالا جدولی در گزارش سالانه وزارت صمت نشان می‌دهد واردات خودروها همان تعرفه‌ای را دارند که در دور قبلی واردات لحاظ شده بود و همچنان به همان اعداد ارقام طرف خواهیم بود.

تعرفه واردات خودرو اعلام شد

بر اساس آنچه در گزارش سالانه وزارت صمت آمده، تعرفه واردات خودرو CBU بر اساس آنچه در فصل ۸۷ کتاب واردات خودرو آمده اعمال خواهد شد. در این بخش برای نمونه‌های مختلف خودروهای بنزینی، هیبرید، پلاگین هیبرید و برقی تعرفه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که در جداول زیر بصورت تفکیک شده قابل مطالعه است:

تعرفه واردات خودرو اعلام شد

همچنین تعرفه واردات خودروهای برقی در این گزارش ۴ درصد در نظر گرفته شده است. دقت کنید آنچه در گزارش سالانه وزارت صمت آمده تعرفه‌های مربوط به سال ۱۴۰۱ است. اما از آنجا که همچنان دستورالعمل جدیدی برای واردات خودرو اعلام نشده، حداقل در ابتدای مسیر واردات همین تعرفه‌ها را خواهیم داشت. این تعرفه‌های با ادامه روند واردات ممکن است اصلاح شوند و با در نظر گرفتن مصرف سوخت اعداد می‌توانند تغییر داشته باشند اما آنچه فعلا بصورت رسمی برای تعرفه واردات خودرو باید در نظر گرفت همین اعداد فوق است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تعرفه واردات خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا