هوش مصنوعی

خلق مدل‌های سه‌بعدی از ویدیوهای دوبعدی با هوش مصنوعی انویدیا + ویدیو

انویدیا از مدل هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کرده است که می‌تواند از اشیای موجود در ویدیوهای دوبعدی، مدل‌های سه‌بعدی بسازد. فرقی نمی‌کند که در ویدیو یک مجسمه مشهور وجود داشته باشد یا یک وانت معمولی؛ مدل Neuralangelo قادر است با استفاده از زوایای مختلف یک شیء در ویدیو، از آن مدلی سه‌بعدی با حفظ اندازه، شکل و عمق سوژه بسازد.

مدل هوش مصنوعی Neuralangelo می‌تواند فریم‌های مختلفی را که از یک شیء در زوایای گوناگون وجود دارد، آنالیز کند و با کمک آن‌ها مدل سه‌بعدی آن شیء را بسازد. انویدیا می‌گوید این مدل را با الگوگیری از مدل قدیمی‌تر Instant NeRF ساخته است.

مدل «نورال‌آنجلو» قادر است به‌طور دقیق جزئیات اشیا را دریافت کند و آن‌ها را با حفظ بافت، رنگ و الگوها به فضای سه‌بعدی ببرد. انویدیا می‌گوید توانایی این مدل در دریافت اطلاعات بافت‌های پیچیده نظیر سختی شیروانی پشت‌بام‌ها یا نرمی تیله‌ها به نورال‌آنجلو اجازه می‌دهد تا نسبت به مدل‌های قبلی بسیار پیشرفته‌تر باشد.

در ویدیوی بالا می‌توانید ببینید که این فناوری توانایی انجام چه کارهایی را دارد. انویدیا می‌گوید Neuralangelo حتی می‌تواند از فیلم‌برداری با پهپاد دست به خلق مدل‌های سه‌بعدی عظیم بزند و بازسازی مکان‌های واقعی در بازی‌ها را آسان‌تر کند. این مدل همچنین می‌تواند در حوزه‌های دیگری ازجمله رباتیک، واقعیت مجازی، معماری و البته هنر کاربرد داشته باشد.

بیشتر بخوانید ...   اپل به دنبال استعدادهای هوش مصنوعی است

Neuralangelo انویدیا می‌تواند از ویدیوهای موبایل هم استفاده کند

مدل هوش مصنوعی جدید انویدیا ظاهراً حتی از روی ویدیوهایی که با موبایل ضبط شده باشند هم قادر به ساخت اشیای سه‌بعدی است؛ با این کار، کاربران می‌توانند به‌راحتی برای پروژه‌های خود مدل‌های سه‌بعدی داشته باشند.

«مینگ-یو لیو»، از نویسندگان مقاله‌ای که درباره فناوری‌های Neuralangelo منتشر شده است، می‌گوید این هوش مصنوعی درنهایت به توسعه‌دهندگان اجازه خواهد داد تا اشیای پرجزئیات مدنظر خود را در محیط‌های مجازی ایمپورت کنند.

واحد تحقیقات انویدیا قرار است در کنفرانس Computer Vision and Pattern Recognition توضیحات بیشتری درباره نورال‌آنجلو ارائه کند. این کنفرانس در تاریخ 18 تا 22 ژوئن (28 خرداد تا 1 تیرماه) در ونکوور کانادا برگزار می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا