هوش مصنوعی

ایتالیا اقدامات لازم برای لغو ممنوعیت ChatGPT را به OpenAI اعلام کرد

سازمان حفاظت از داده‌های ایتالیا (گارانته)، در ماه جاری اعلام کرد که استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT در داخل کشور اروپایی به دلیل نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی کاربران ممنوع شده است. اکنون، گارانته فهرستی از اقدامات لازم را منتشر کرده که OpenAI باید تا پایان ماه آوریل آن‌ها را انجام دهد و در این صورت ایتالیا محدودیت موقت خود را متوقف خواهد کرد.

براساس گزارش انگجت، Garante اعلام کرد:

«OpenAI باید به‌صورت پیش‌نویس و در وب‌سایت خود یک اطلاعیه را در دسترس کاربران قرار دهد که ترتیبات و منطق پردازش داده‌های مورد نیاز برای عملیات ChatGPT را توضیح می‌دهد.»

تایید سن کاربران ChatGPT

علاوه بر این، اخطار مذکور باید به کاربران ایتالیایی نشان داده شود و همچنین آن‌ها قبل از تکمیل ثبت نام خود اعلام کنند که بالای 18 سال سن دارند. علاوه بر این، این شرکت موظف است تا پایان ماه سپتامبر، سایت خود را برای فیلتر کردن کاربران زیر 18 سال تغییر دهد.

Garante همچنین از این شرکت می‌خواهد تا «ابزارهایی را که به راحتی در دسترس هستند را راه‌اندازی کند تا به غیرکاربران اجازه دهد که از حق خود برای اعتراض به پردازش داده‌های شخصی خود استفاده کنند».

در نهایت، OpenAI باید تا 31 ماه مه یک کمپین تبلیغاتی را «از رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها و اینترنت» اجرا کند تا مردم را در مورد روش‌های جمع‌آوری داده‌ها و نحوه استفاده از اطلاعات شخصی کاربران ایتالیایی برای آموزش الگوریتم‌های شرکت آگاه کند. در مجموع، این شرکت فقط 18 روز فرصت دارد تا قبل از اعمال جریمه‌های اضافی، برای برنامه‌های خود آماده شود.

علاوه بر ایتالیا، کشورهای دیگری مانند آلمان، ایرلند و فرانسه نیز تصمیم ایتالیا برای مسدودسازی ChatGPT را دنبال کرده بودند و قصد داشتند تصمیم مشابهی را بگیرند.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا