کارگردان Rematch بر این باور است که FIFA و Rocket League نمیتوانند با این عنوان رقابت کنند
عنوان Rematch به یکی از آن عناوینی تبدیل شده است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده، اگرچه برخی از کاربران آن را رقیب FIFA و Rocket League تصور میکنند، کارگردان این بازی نظر دیگری دارد.
شاید شما هم آگاه باشید که بسیاری از بازیها در زمان انتشار با استقبال گستردهای از سوی گیمرها روبهرو میشوند و پس از مدتی با افت قابل توجهی در تعداد بازیکنان مواجه میشوند، اما عنوان Rematch این روند معمول را تغییر داده و به لطف طرفداران خود، تجربهای متعادل و آرام را فراهم آورده است. کارگردان این بازی بر این باور است که این ثبات به دلیل وجود نداشتن بازی دیگری با ویژگیهای مشابه توسط طرفداران Rematch است.
پیر تارنو (Pierre Tarno)، مدیر نوآوری بازی Rematch، اظهار میدارد که این بازی با کمک سیستم Matchmaking سریع و موثر، توانسته است بازیکنان را برای زمان بیشتری به تجربه خود جذب کند. او بیان میکند:
بر اساس بازخوردهای دریافتی از کاربران، بخش قابل توجهی از ماندگاری بازیکنان به این خاطر است که آنان از این عنوان رضایت دارند و گزینه دیگری برای جایگزینی آن ندارند.
اگرچه عناوین ورزشی متعددی مانند PES، FIFA، EA Sports FC و Football Manager وجود دارند، اما هیچ یک از این عناوین نمیتوانند مانند Rematch تمرکز خاصی بر روی شبیهسازی بازیکنان ارائه دهند. پیشتر، پیر تارنو تصریح کرده بود که تفاوت اصلی میان Rematch و FIFA در این است که FIFA یک شبیهسازی فوتبالی مبتنی بر تاکتیک است، در حالی که Rematch بیشتر بر شبیهسازی شخصیتهای فوتبالی و ویژگیهای فیزیکی آواتارهای خاص خود تکیه دارد.
او همچنین بر این باور است که یکی از دلایل جذب گیمرها به Rematch، این است که این بازی تنها عنوانی است که به علایق آنها در طولانیمدت پاسخ میدهد. البته طبیعی است که برخی افراد پس از مدتی آن را کنار بگذارند، اما آنهایی که به ویژگیهای خاص بازی علاقهمند هستند، برای زمان بیشتری به آن ادامه میدهند. تارنو با اشاره به ۱۱۰۰ ساعت تجربهی شخصی خود از این بازی بیان میکند:
من هرگز از این بازی خسته نمیشوم، زیرا به عقیده من این عنوان از لحاظ مکانیکی و تاکتیکی عمق کافی دارد و به شکل مناسبی برای حفظ علاقهی بازیکنان عمل میکند.
اگرچه تارنو ادعا میکند که بین Rematch و دیگر بازیهای مشابه هیچ تشابه قابل توجهی وجود ندارد، اما بدیهی است که Rocket League ابعاد معناداری دارد. با این حال، او نسبت به این موضوع اهمیت چندانی قائل نیست و میگوید انتقال مهارتهایی که در Rocket League به دست آمده به Rematch کار آسانی نیست.
گیمپلی پیشرفته Rocket League بیشتر به تواناییهای فنی مربوط میشود تا به تصمیمگیریهای تاکتیکی در Rematch. او در پاسخ به این مقایسه میگوید شباهت اصلی بین این دو بازی تنها در جابجایی یک توپ فوتبال به یک دروازه محدود میشود و مقایسه به همین موضوع ختم خواهد شد.