شاسیبلند نیسان پاترول نیسمو جدید با جزئیات قرمز رنگ رونمایی شد
نیسان پاترول که در ایالات متحده با نام آرمادا شناخته میشود، بهزودی نسخه جدید نیسمو خود را با بهبودهایی در عملکرد معرفی خواهد کرد. اولین نمونههای نیسان پاترول نیسمو بدون پوشش استتاری در حال حاضر به نمایندگیهای نیسان در منطقه خاورمیانه منتقل شدهاند، که این خبر نشاندهنده رونمایی رسمی قریبالوقوع آن است.
چگونه طراحی ظاهری مدل جدید است؟
نیسان پاترول نیسمو ۲۰۲۶ با طراحی بدنه اسپرت و تغییرات ویژهای که در آن اعمال شده، قابلیت تمایز از نسخه استاندارد را دارد. در نمای جلویی، یک جلوپنجره با طرح لانهزنبوری بزرگ به همراه ورودیهای هوای کرومی و اسپلیتری با اجزای قرمز، به زیبایی و جذابیت این خودرو افزوده است.
در دوطرف بدنه، پوششهای محافظ چرخهای آلیاژی در حال حاضر پنهان شدهاند، اما نشانههای طراحی دیگری به وضوح دیده میشوند. گلگیرهای برجسته، خروجیهای هوای جانبی با برند نیسمو و رکابهای کناری که با حاشیههای قرمز تزئین شدهاند و زیر پلههای یکپارچه قرار گرفتهاند، همگی به شدت و تهاجمیتر شدن ظاهر این مدل میافزایند.
در بخش عقب، یک اسپویلر سقفی بزرگتر، سپر جدید با دیفیوزر مصنوعی و چراغ ترمز مرکزی با طراحی الهامگرفته از فرمول ۱، جلوه خاصی به این خودرو میبخشند. همچون پاترول استاندارد، به احتمال زیاد لولههای اگزوز در زیر سپر پنهان شدهاند.
ظاهر جدید نیسان پاترول نیسمو بهطرز قابلتوجهی تهاجمیتر از نسخه ۲۰۲۱ است و در آن خطوط تیز و جزییات بیشتری به کار رفته که به بالنطقات پرفورمنس اشاره دارند. ممکن است برخی از عناصر طراحی به ذائقه همه خوش نیاید، اما بهنظر میرسد هدف نیسان دقیقاً جلب توجه بوده است.
علاوه بر تغییرات ظاهری، پاترول نیسمو جدید بهاحتمال قوی به ارتقاهای مکانیکی برای بهبود عملکرد در جاده تجهیز خواهد شد. سیستم تعلیق و اجزای فرمان که تحت تنظیم نیسمو قرار میگیرند، میتوانند به این شاسی نردبانی کمک کنند تا در پیچها عملکرد بهتری داشته باشد؛ همچنین به نظر میرسد ترمزهای بهبود یافتهای برای کنترل قدرت بیشتر به این خودرو اضافه شدهاند.
مشخصات فنی نیسان پاترول نیسمو جدید
نشانهای موجود بر روی گلگیرهای جلو بیانگر این است که این مدل بهجای پیشرانه موتور V8 تنفس طبیعی نسخه پیشین، از موتور V6 توربوشارژ بهرهمند خواهد شد. نیسان هنوز بهطور رسمی جزئیات فنی این مدل را اعلام نکرده، اما به احتمال زیاد همان موتور ۳.۵ لیتری توئین توربو موجود در نسخه استاندارد را دریافت خواهد کرد. این پیشرانه قادر به تولید ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتنمتر گشتاور است که از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخها منتقل میشود.
نیسان هنوز تاریخ رسمی معرفی پاترول نیسمو جدید را اعلام نکرده است؛ اما با توجه به مشاهده نمونههای اولیه آماده تولید در نمایندگیها، بهنظر میرسد رونمایی کامل از آن بهزودی انجام خواهد شد. سوال بزرگتر این است که آیا این نسل از محدودیتهای منطقهای خود فراتر خواهد رفت یا خیر. نسخه قبلی پاترول نیسمو تنها برای بازار خاورمیانه عرضه شد و نیسان هنوز توضیحی درباره تغییر استراتژی خود در این زمینه ارائه نداده است.