بازی و سرگرمی

گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | بازتاب گسترده گفتگوی جنجالی گیمولوژی با پاتریس دزیلی در رسانه‌های بزرگ بین‌المللی

گیمولوژی به عنوان یک رسانه مستقل از ابتدای کار خود با رویکردی منحصر به فرد و دستور کار حضور در صحنه بین‌الملل پا به عرصه رسانه‌های تخصصی حوزه بازی و بازی سازی گذاشته بود. اولین قدم در این مسیر مصاحبه‌ی صوتی و اختصاصی با کارگردان لهستانی بهترین عنوان سال یعنی The Witcher 3: Wild Hunt بود و این روند در ادامه با حضور چهره‌های افسانه‌ای و بزرگی همچون کن لوین (Ken Levine) خالق BioShock و تروی بیکر (Troy Baker) صدا پیشه The Last of Us در رسانه‌های بین المللی مطرح شد.
مصاحبه‌های بین‌المللی گیمولوژی در دهمین ایستگاه خود به پاتریس دزیلی (Patrice Desilets) خالق سری بی نظیر Assassin’s Creed رسید که خبر و محتوای جنجالی این مصاحبه داغ در کمتر از چند ساعت تبدیل به تیتر بزرگترین رسانه‌های فعال صنعت بازی در دنیا شد. در ادامه به بخشی از بازتاب وسیع این مصاحبه در رسانه‌های خارجی می پردازیم:

 GameSpot
اولین جرقه این انفجار توسط بزرگترین رسانه موجود در این صنعت یعنی Gamespot زده شد که در مطلب جامع و مفصلی مصاحبه گیمولوژی را در قالب یک گزارش داغ منتشر و دلایل ترک یوبی سافت توسط دزیلی را بررسی کرد.

Speaking to Gameology, Desilets talked about why it was difficult for him to be in a major company, explaining that he had to come up with “political” lies to tell to media during interviews.

VG247
VG247 که یکی از معتبرترین رسانه‌های خبری موجود در حوزه بازی هست نیز به درگیری میان Ubisoft و دزیلی پرداخت و فضای ناخوشایند موجود در Ubisoft را تیتر کرد.

Assassin’s Creed creator paints an unpleasant picture of life at Ubisoft in new interview. Speaking to Gameology, as transcribed by Gamespot, Désilets describes a situation in which he stuck being the public face of a franchise he’d lost control of, having to talk up decisions he didn’t agree with.

PCGamer
PCGamer که یکی از قدیمی ترین رسانه های مکتوب و دیجیتال در این حوزه هست نیز به بررسی مشکلات ساخت عناوین بزرگ و چالش‌های موجود در این مسیر پرداخت.

 GameRant
این رسانه در گزارش خود با اشاره به درگیری بین Ubisoft و دزیلی ماجرای مجبور کردن پاتریس به دروغگویی توسط کمپانی را مطرح می‌کند و از زبان پاتریس می‌نویسد که “من واقعا دروغگوی خوبی نیستم”.

 TweakTown
سایت قدیمی و جامع Tweaktown از ساخت بازی Amesterdam 1666 توسط دزیلی می نویسد و به قول ساخت این بازی توسط پاتریس اشاره می کند.

Doope.jp
این رسانه بزرگ ژاپنی نیز با بررسی انتشار عنوان 1666 Amsterdam در رابطه با آینده استدیو Panache و Ancestors کنجکاو است.

IGN
بخش مجارستان سایت IGN بعد از اشاره به نکات جنجالی این مصاحبه در رابطه با درگیری دزیلی با Ubisoft به اطلاعات مطرح شده در رابطه با عنوان Ancestors: The Humankind Odyssey می‌پردازد.

Speaking to the Gameology website, the creator of Assassin’s Creed, Patrice Désilets, explained why 7 years ago he abandoned not only the project, but Ubisoft itself.

 VideoGamer
سرویس ایتالیای سایت ویدئوگیمر با اشاره به ماجرای درگیری دزیلی از کلمات دروغ سیاسی در تیتر خود استفاده می‌کند.

Patrice Desilets (Ancestors) is back on his departure from Ubisoft: “Tired of the political lie”

 GameBlog
سایت گیم بلاگ فرانسه با اشاره به مصاحبه پاتریس دزیلی با یک سایت ایرانی، در رابطه با درد دل‌های او در این مصاحبه می‌نو‌یسند.

In an interview with the Iranian website Gameology, the creator of the series “Assassin’s Creed” Patrice Desiléts explained why he left Ubisoft in 2010

Jogos.uol.com
وبسایت برزیلی Jogos نیز با اشاره به فاش شدن حقایقی در رابطه با Ubisoft به افشاگری های دزیلی در این رابطه می پردازد.

Now, the Canadian creator has spoken of those years in Ubisoft in an interview with Gameology.

Meristation
رسانه اسپانیایی Meristation خبر قطعی ساخت Amesterdam 1666 را از زبان دزیلی تایید می کند.

 “Eventually I will make 1666: Amsterdam,” Patrice Desilets said in a recent interview with Gameology

Gamestar
وبسایت دانمارکی Gamestar نیز با مطرح کردن بحث اعتماد به یوبی سافت به ماجرای دروغ گفتن و جمله پاتریس در این رابطه اشاره می کند.

با توجه به تعداد بالای رسانه‌هایی که بازتاب این مصاحبه داغ و جنجالی را منتشر نمودند به اشاره به همین تعداد و استفاده بزرگترین های این حوزه از گیمولوژی به عنوان مبنع محتوایی این مصاحبه بسنده می کنیم.
اما آخرین نکته! بد نیست در اینجا توصیه‌ای دوستانه به همکاران و رسانه‌های داخلی که در این حوزه فعال هستند؛ داشته باشیم. این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که رسانه‌های داخلی باید بدانند برای حضور و فعالیت در سطوح حرفه‌ای (و بین‌المللی) می‌بایست قواعد و اخلاق رسانه‌ای را شناخته و (لااقل) برای حفظ سلامت و اعتبار خود به آن‌ها پایبند باشند. در حالی که تمام رسانه‌های خارجی در کنار بازتاب خبر و گزارش این مصاحبه به منبع آن به عنوان یک رسانه ایرانی اشاره کردند؛ اما همکاران داخلی ما با وجود استفاده از متن مصاحبه برای بالا بردن حرارت خروجی رسانه‌های خود، مخاطبانشان را لایق دانستن صدای بلند ایران و ایرانی در عرصه‌های تخصصی و نوینی همچون بازی و بازی‌سازی ندانستند. پر واضح است در شرایطی که نام گیمولوژی به عنوان یک رسانه ایرانی در سایت‌هایی همچون Gamespot و VG247 مطرح می‌شود؛ سواستفاده محتوایی از خروجی این رسانه توسط همکاران داخلی کمترین اهمیت و ارزش پیگیری ندارد اما در چنین فضای رقابتی غیرمنصفانه‌ای رفتار حرفه‌ای رسانه‌هایی همچون پردیس‌گیم و پازمگ به دلیل داشتن حسن خلق رسانه‌ای شایسته تقدیر است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا