نرم افزار و برنامه ها

اینستاگرام برای تشویق محتواسازان به جذب کاربران، تا 20 هزار دلار پاداش ارائه می‌کند

اینستاگرام با هدف ایجاد رقابت جدی‌تر با تیک‌تاک و یوتوب، اقدام به راه‌اندازی برنامه‌ای آزمایشی به نام «Referrals» کرده است که به خالقان محتوا، بابت جذب ترافیک یا کاربر جدید به این پلتفرم، پاداش مالی تا سقف 20 هزار دلار را ارائه می‌دهد. این طرح ویژه کاربران آمریکایی بوده و تنها از طریق دعوت‌نامه قابل دسترسی است.

طبق گزارش «Businessinsider»، شرکت متا (شرکت مادر اینستاگرام) تأیید کرده است که این طرح به‌عنوان یک راه‌حل جدید برای پرداخت به سازندگان در ازای جذب کاربران به این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است.

طرح Referrals به چه صورت به سازندگان پاداش می‌دهد؟

برنامه‌ی «Referrals» یک آزمایش محدود و مبتنی بر دعوت‌نامه است که در آن سازندگان محتوای آمریکایی می‌توانند از طریق لینک‌های مخصوص خود، درآمد کسب کنند به شرط آنکه کاربران جدید از طریق این لینک‌ها وارد اینستاگرام شوند و برای خود حساب کاربری ایجاد کنند.

به منظور کسب درآمد از این طرح، دو روش مختلف وجود دارد:

  1. برخی از سازندگان به ازای هر کاربر واجد شرایط که از طریق لینک آن‌ها ثبت‌نام نماید، 100 دلار پاداش دریافت خواهند کرد.
  2. دسته‌ای دیگر می‌توانند به ازای هر 1000 بازدید واجد شرایط از اپلیکیشن، 100 دلار کسب کنند.

به عنوان مثال، برای «کورتنی کنفیلد» که صفحه اینستاگرامی مختص به سگش با نام «Rambo» دارد، گزینه دوم در نظر گرفته شده است.

هدف اینستاگرام از راه‌اندازی برنامه Referrals چیست؟

برنامه Referrals اینستاگرام قرار است به مدت ۶ هفته، از ماه مه تا ژوئن (اوایل اردیبهشت تا اواسط تیر) اجرا گردد. توزیع پاداش‌ها نیز از طریق همکاری با شرکتی به نام «Glimmer» انجام خواهد شد که جزئیات آن در مرکز راهنمای رسمی اینستاگرام آورده شده است.

اینستاگرام از خالقان محتوا خواسته تا لینک‌های پروفایل، ریلز، پست‌ها، استوری‌ها یا کانال‌های خود را در پلتفرم‌های غیر از اینستاگرام، نظیر تیک‌تاک، یوتوب، دیسکورد، ساب‌استک و دیگر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به اشتراک بگذارند.

این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که اینستاگرام با رقابت سختی با برنامه‌هایی مانند تیک‌تاک و یوتوب مواجه است. این تست جدید به عنوان یک شیوه کسب درآمد به‌موقع صورت می‌گیرد، در حالی که متا درگیر پرونده ضد انحصار مهمی با کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) است و رقابت آن با سایر شبکه‌های اجتماعی تحت scrutiny قرار دارد.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا