نرم افزار و برنامه ها

اپل به شبکه تردز وارد شد؛ ۴.۸ میلیون کاربر در ساعات ابتدایی به آن پیوستند

سرانجام و پس از مدت دو سال از شروع به کار تردز (Threads)، اپل به‌طور رسمی به این شبکه اجتماعی وابسته به متا ملحق شد. این حساب کاربری که به واسطه‌ی یکپارچگی آن با اینستاگرام در زمان راه‌اندازی به‌سرعت نزدیک به ۵ میلیون دنبال‌کننده جذب کرد، به حال حاضر هیچ فعالیتی از خود نشان نداده است.

حساب کاربری رسمی و تأییدشده apple در پلتفرم تردز به‌طور فعال آغاز به کار کرد. این رویداد در شرایطی به وقوع پیوست که بسیاری از حساب‌های فرعی اپل نظیر اپل موزیک، اپل نیوز و بیتس از روزهای نخست راه‌اندازی تردز در میانه‌ی سال ۲۰۲۳، فعالیت‌های خود را آغاز کرده بودند، در حالی که تا کنون حساب اصلی شرکت در این شبکه غیبت داشت.

اکانت اپل در تردز

یکی از جالب‌ترین نکات در خصوص ورود اپل، تعدد دنبال‌کنندگان این حساب است. به لطف ویژگی «دنبال‌کردن خودکار» تردز که امکان همگام‌سازی حساب‌های اینستاگرام را فراهم می‌آورد، حساب @apple به محض شروع فعالیت خود، موفق به کسب بیش از ۴.۸ میلیون دنبال‌کننده شد. با توجه به دامنه‌ فعالیت قوی اپل در اینستاگرام که بیش از ۳۴ میلیون دنبال‌کننده دارد، این عدد چندان تعجب‌آور نیست.

به‌طور کلی، اپل در پلتفرم‌های مختلف سیاست‌های گوناگونی را اتخاذ کرده است؛ در ایکس (توییتر سابق) با وجود نزدیک به ۱۰ میلیون دنبال‌کننده، حساب اصلی اپل صرفاً به‌عنوان یک ابزار برای تبلیغ رویدادها و محصولات به کار گرفته می‌شود و هیچ محتوا یا تعامل معناداری در آن منتشر نمی‌شود. در حالی که حساب رسمی اپل در فیسبوک تقریباً به‌طور کامل غیر فعال شده است.

در مقابل، اپل در اینستاگرام و تیک‌تاک فعالیت بسیار فعالی دارد و به‌طور مرتب ویدیوهای مرتبط با کمپین «Shot on iPhone» و نکات آموزشی مربوط به محصولات خود را منتشر می‌کند.

برخی بر این باورند که ورود اپل به تردز، هر چند به‌طور خاموش، اقدامی قابل تأمل است. این اقدام مؤید این است که اپل حداقل تمایل دارد در رقابت شبکه‌های اجتماعی، به‌خصوص در میدان رقابت تردز و ایکس، حضور داشته باشد؛ به ویژه اکنون که تردز در صدد است تا خود را به‌عنوان یک جایگزین پایدارتر برای ایکس معرفی کند.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا