نرم افزار و برنامه ها

10 قانون طلایی برای افزایش فروش آنلاین در سه سوت!

 

برای افزایش فروش آنلاین دنبال راهکار می‌گردید؟ بله، می‌دانیم که شبانه‌روز برای استراتژی تجارت الکترونیک‌تان زحمت می‌کشید. اما همیشه جا برای بهینه‌سازی و افزایش سود وجود دارد. با پیاده سازی تکنیکهای فروش اینترنتی، می‌توانید درآمدتان را به چندبرابر حالت فعلی برسانید.

اگر سایت فروشگاهی یا آنلاین شاپ دارید، لیوان چای‌تان را بردارید و بنشینید پای این مقاله تا برترین راهکارهای افزایش فروش آنلاین در سال 2024 را فرا بگیرید. اجرای آنها زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، اما می‌توانیم تضمین کنیم که به سرعت به نتایجی پایدار خواهید رسید.

10 تکنیک برای افزایش فروش آنلاین

ترفندهای افزایش فروش آنلاین که در لیست امروز خواهیم دید یک فرق اساسی با تمام تکنیک‌های فروش اینترنتی که تا به حال دیده‌اید دارند: در زمانی کوتاه، نتایجی مطلوب برای شما به همراه خواهند داشت که یک شبه محو نمی‌شوند بلکه آثارشان تا مدت‌ها باقی می‌ماند و سایت یا آنلاین شاپ شما را به ماشین پولسازی تبدیل می‌کند!

1. بهبود سئو، بهترین روش افزایش فروش آنلاین شاپ

اگر از قبل اقدام به طراحیسایتفروشگاهی کرده اید و اکنون به دنبال افزایش فروش آنلاین هستید، بهبود سئوی وب سایتتان یکی از حرکات ضروری است که باید بزنید. سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) به فرآیندی گفته می‌شود که سایت شما را به بالاترین لینک‌ها در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو (SERP) هل می‌دهد.

هرچه سئوی بهتری داشته باشید، شانس اینکه در نتایج جستجوی کسانی که کلمات و عبارات مرتبط را سرچ می‌کنند پدیدار شوید بیشتر خواهد بود. اکثر کاربران مایلند روی وبسایت‌هایی کلیک کنند که بین نتایج اول تا پنجم باشند. بالا بودن سایت، به مخاطب می‌گوید که با یک سایت متخصص و کاردرست طرف است؛ بنابراین به نوعی وی را تشویق می‌کند که برای خرید سراغ شما بیاید. به عبارت دیگر:

سئو سایت بهتر مساوی ترافیک بالاتر برابر با فروش بیشتر

البته این را نیز باید بدانید که فرمول بالا همیشه عمل نمی‌کند. رابط کاربری سایت، رضایت مشتریان و فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که در افزایش فروش آنلاین سایت شما تاثیرگذارند.

2. شواهد رضایت مشتریان، راحت ترین روش برای افزایش فروش آنلاین

رضایت مشتریان مهمترین کار برای افزایش فروش آنلاین

خودتان را جای مشتری بگذارید. اگر زیباترین و خفن‌ترین تبلیغات دنیا را ببینید اما مطمئن نباشید که آیا در ازای پرداخت مبلغ دقیقاً همان محصول یا خدمت را دریافت کنید، چه می‌کنید؟ احتمالاً پیش از هرچیزی سراغ کامنت‎‌ها می‌روید تا ببینید نظر خریداران قبلی چه بوده است. حال اگر نظر مثبت و سازنده‌ای پیدا نکنید، قطعاً بی‌خیال خرید خواهید شد.

به همین دلیل است که مشاهده رضایت مشتریان، تأثیری شگرف روی افزایش فروش آنلاین دارد! زمانی که بازدیدکنندگان شاهد نظرات مثبت باشند، اعتماد و اطمینان بیشتری نسبت به شما پیدا خواهند کرد و سراغ نهایی کردن سبد خریدشان می‌روند. مشتریان را تشویق کنید تا در صورت رضایت‌شان از شما، کامنت‌های مفید بگذارند و امتیاز بدهند.

3. مدیریت شبکه‌های اجتماعی، یکی از چالش‌های افزایش فروش آنلاین

از هر پنج نفر، دست‌کم چهارنفر کاربر اینستاگرام و یا سایر شبکه‌های اجتماعی هستند. این فرصت خوبی برای شماست که پیج‌تان را حسابی تقویت کنید، پیشنهادات ویژه و تخفیف برای فالوورها درنظر بگیرید، چالش و مسابقه برگزار کنید، با مخاطبان در ارتباط باشید و پرسونای خودتان را بسازید. تمام این تکنیکهای فروش اینترنتی، گام‌های کوچکی برای گسترش حوزه فعالیت شما هستند و باعث می‌شوند بیشتر و بهتر دیده شوید.

هرچه تعامل کاربران با پیج‌تان بیشتر باشد، خطر اینکه الگوریتم شبکه‌های اجتماعی شما را زیر انبوه محتوای دیگران دفن کند کمتر خواهد بود. از ابزارهای مدیریت استفاده کنید، دانش مخاطب شناسی را فرابگیرید، بدانید چه زمان و چه محتوایی پست کنید و از تصاویر، ویدیوها و reelهای جذاب غافل نشوید.

4. استفاده از چت بات برای رونق دادن به فروش آنلاین

ربات‌های پشتیبانی که در سایت‌های مختلف می‌بینید، دستیار 24 ساعته شما خواهند بود. کاربران با کمک این ربات‌ها، سریعتر اطلاعات موردنظرشان را درباره سایت شما به دست خواهند آورد. به علاوه، یک اپراتور هوش مصنوعی می‌تواند درست مانند یک انسان و بدون حقوق کار کند و به مشتری بالقوه این حس را بدهد که با یک مسئول فروش خوش برخورد و مسلط به تمامی محصولات و خدمات سایت طرف است.

5. بهینه سازی تجربه کاربری، روش قطعی افزایش فروش

اگر کاربری وارد سایت شما شود و مشکلاتی مانند بارگذاری، نازیبا بودن ساختار، گُنگ و مبهم بودن و سردرنیاوردن از فرآیند خرید وجود داشته باشند، شک نکنید که بی‎‌خیال شما می‎شود و سراغ رقبا می‌رود. به همین دلیل است که باید از کاربرپسند، استاندارد و سرراست بودن ساختار سایت‌تان اطمینان حاصل کنید. مدام هر مشکلی که در UI/UX و دیزاین وجود دارد را رفع کنید، روی محتوای سایت‌ کار کنید، از سئو بودن آن مطمن شوید و تست سرعت بگیرید.

6. ارائه تخفیف و پیشنهادهای وسوسه کننده جهت جذب مشتری بیشتر برای فروشگاه آنلاین

ارائه تخفیف و پیشنهادهای وسوسه کننده جهت جذب مشتری بیشتر برای فروشگاه آنلاین

یک راه عالی برای افزایش فروش آنلاین شما، ارائه تخفیفات، تبلیغات ویژه و پکیج‌های جذاب است. با ارائه تخفیف، می‌توانید مشتریانی را که برای خرید مردد هستند را تشویق کنید تا تصمیم نهایی‌شان را بگیرند. استفاده از پاپ آپ‌، تخفیف‌های زمان دار، کد مخصوص خرید اولی‌ها یا ترفندهای مشابه، این حس را در کاربران ایجاد می‎‌کنند که اگر خرید نکنند چیز بزرگی از دست خواهند داد.

7. ارسال آسان کالاهای برگشتی

برگشت خوردن کالاها، کابوس هر فروشنده‌ای است. کاری است که شده، نمی‌توانید بابتش مشتری را مقصر بدانید. اما می‌دانید که از همین نقطه تاریک می‌توانید به عنوان یک استراتژی فروش آنلاین به نفع خودتان استفاده کنید؟!

یکی از راهکارهای افزایش فروش آنلاین این است که شرایط بازگشت کالا و عودت وجه را تا حد ممکن آسان کنید. هزینه پست را تقبل کنید و حتماً یک عذرخواهی برای مشتریان (زبانی یا به صورت ارائه یک کد تخفیف) درنظر بگیرید. به این ترتیب نه تنها رضایتشان را جلب خواهید کرد، بلکه به سایر کاربران نیز نشان می‌دهید که فروشنده‌ای مسلط به اخلاق حرفه‌ای و مشتری مدار هستید و سیاست‌های فروش‌تان را طبق اصول بازار چیده‌اید.

8. محدود کردن دامنه انتخاب‌ها

آدمی زمانی که با گزینه‌های بیش از حد روبرو شود، در انتخاب آنچه که می‌خواهد گیر می‌کند. اگر به اطمینان نرسد ممکن است تایم زیادی را به مقایسه و سبک سنگین‌ کردن گزینه‌های مختلفش بگذراند. این برای کسب‌وکار شما بد است و می‌تواند منجر به از دست رفتن فروش شود.

کاربران را با لیست طویل محصولات بمباران نکنید. ساختار سایت‌تان باید طوری باشد که بازدیدکنندگان در هر اسکرول، تنها چند محصول ببینند. این باعث می‌شود هنگام بررسی عمیق‌تر تمام برندها، احساس سردرگمی نکنند. با داشتن چند گزینه، می‌توانند بهتر و واضح‌تر فکر کنند و در نهایت سریعتر تصمیم بگیرند.

9. به داد سبدهای خرید رها شده برسید!

خیلی از مشتریان تا لحظه خرید پیش می‌روند، اما به هر دلیلی منصرف می‌شوند و سبد خریدشان را رها می‌کنند می‌روند. نگاهی به نمودار زیر بیندازید تا به عمق فاجعه پی ببرید!

آنالیز خریدهای به اتمام نرسیده برای تعیین استراتژی افزایش فروش اینترنتی

دلایل زیادی برای نهایی نشدن خرید وجود دارد؛ شاید کمبود موجودی، مشکل فنی سایت شما، تجدیدنظر و یا مشاهده یک پیشنهاد بهتر در سایتی دیگر. یک تکنیک برای افزایش سفارش فروشگاه اینترنتی این است که به داد سبدهای خرید رها شده برسید و تا جایی که می‌توانید، مشتری را ترغیب کنید تا خریدش را نهایی کند.

پیش از هرچیزی مطمئن شوید مسیر پرداخت تا حد امکان سرراست و ساده است و در اتصال به درگاه مشکلی وجود ندارد. بعد می‌توانید ترفندهای خلاقانه‌ای مانند پیشنهاد تخفیف، ارسال رایگان با رسیدن سبد به سقفی خاص و اعطای امتیاز به ازای هر خرید پیشنهاد بدهید. اگر بازهم مشتری سبدش را رها کرد، از طریق سیستم اتوماتیک ایمیلی برای او ارسال کنید و جملات تشویق کننده به کار ببرید؛ مثلا «اگه خریدت رو ثبت کرده بودی تا الان به دستت رسیده بود!». حتی می‌توانید کدهای زمان‌دار تخفیف ارائه بدهید تا احساس کند برای سبد خریدش مبلغ کمتری پرداخت خواهد کرد.

10. تولید محتوای باکیفیت، کلید تقویت فروش آنلاین

کاربر با مطالعه توضیحات محصول، تصاویر و ویدیوهایی که می‌بیند، برای خرید به شما اعتماد خواهد کرد. این اعتماد، نتیجه‌ی تلاش شما در ارائه‌ی محتوایی است که نه تنها اطلاعات دقیق و جامعی از محصول را به اشتراک می‌گذارد، بلکه تجربه‌ای بصری و هیجان‌انگیز را نیز فراهم می‌آورد. تولید محتوای باکیفیت، مانند ساخت یک پل ارتباطی است که مشتریان را به سمت تصمیم‌گیری آگاهانه و خرید هدایت می‌کند. این محتوا، صدای برند شماست و باید به گونه‌ای طراحی شود که بازتاب‌دهنده‌ی ارزش‌ها، ویژگی‌ها و تعهدات شما به مشتری باشد.

اما اگر تولید محتوای باکیفیت برای شما چالش‌برانگیز است، نگران نباشید. مجموعه نجوانت آماده است تا با تیمی از متخصصان خلاق و با تجربه، این مسئولیت را بر عهده بگیرد. با سپردن سفارش تولید محتوا به نجوانت، شما نه تنها از کیفیت بالای محتوای تولیدی اطمینان خواهید داشت، بلکه می‌توانید وقت و منابع خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.

نجوانت با درک عمیق از بازار و نیازهای مشتریان، محتوایی متناسب با هویت برند شما و جذاب برای مخاطبانتان خلق می‌کند. پس بیایید امروزه قدم در مسیر موفقیت آنلاین بگذارید و با نجوانت، تجربه‌ای نو در تولید محتوا را آغاز کنید.

استراتژی، بهینه سازی، حرکت!

سایت فروشگاهی که کلی برای آن زحمت کشیده‎‌اید، حرصش را خورده‎اید و تلاش کرده‌اید، واقعاً حیف می‌شود اگر به افزایش فروش آنلاین نرسد و درجا بزند. شاید با دیدن هریک از راهکارهای افزایش فروش آنلاین که امروز صحبتش را کردیم با خودتان فکر کرده باشید: «اینا که کلی تخصص و تجربه می‌خوان؛ من چطوری این کارها رو انجام بدم؟!»

تجربه بهینه سازی ندارید؟ تا الان از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کردید؟ نمی‌دانید چطور باید در شبکه‌های اجتماعی بازاریابی آنلاین برای فروشگاه اینترنتی انجام بدهید؟ آژانس دیجیتال مارکتینگ نجوانت برای همین وجود دارد که شما نگران این مسائل نباشید.

تیم نجوانت با تجربه و تخصص اعضای کاربلدش در عرصه طراحی سایت پرسرعت، بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)، تولید محتوا و بازاریابی، درست مثل دستمال قدرت داداش کایکو به کمک شما خواهد آمد! با یک نگاه عمیق و آنالیز دقیق از سایت‌تان، به شما خواهد گفت که در کدام بخش‌ها نیازمند بهینه‌سازی هستید و چه کارهایی باید انجام بدهید تا شاهد بهبود نرخ تبدیل در فروشگاه آنلاین باشید.

می‌پرسید نجوانت چطور به افزایش فروش آنلاین شما کمک می‌کند؟ با تکنیک‎‌های زیر!

  • بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو (که به رتبه 1 گوگل برسید و در رتبه 1 بمانید)؛
  • تحقیق دقیق کلمات و عبارات کلیدی مرتبط؛
  • تولید منظم محتوای اوریجینال، سئو شده، یونیک و باکیفیت؛
  • اطمینان از پیمایش آسان، سرعت بالا و رابط کاربری درجه یک سایت در صفحات لندینگ و فروش؛
  • ریسپانسیوسازی و سازگاری سایت با دیوایس‌های مختلف (به ویژه گوشی موبایل)؛
  • بهینه سازی تایتل‌ها، دیسکریپشن‌ها و متاتگ‌ها در سایت شما؛
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی، سئوی اینستاگرام، لینکدین و…
  • و صدها تکنیک دیگر!

جمع بندی

با تکنیکهای فروش اینترنتی آشنا شدید؟ دانستید کجای کار وبسایت‌تان نیاز به بهسازی دارد؟ خیلی هم عالی. البته این آگاهی زمانی به دردتان می‌خورد که حرکتی برای افزایش فروش آنلاین بزنید و اقدامی انجام بدهید که نرخ تبدیل‌تان را بالا ببرد، مشتریان بیشتری را به سمت فروشگاه آنلاین‌تان بکشاند و تعداد بیشتری از سبدهای خرید پر شده را به مرحله نهایی برساند.

نگرانید که چطور راهکارهای افزایش فروش آنلاین و بهینه سازی را روی سایت خود پیاده کنید؟ کار را به کاردان بسپارید تا خیال‌تان راحت باشد که بهترین نتیجه را می‌گیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ نجوانت بیش از 10 سال را در بحر اصول بازاریابی و فروش اینترنتی سپری کرده و با کمال میل راهنمای شما در این مسیر پررقابت و هیجان‌انگیز خواهد بود.

هرچه زودتر به فکر بهینه سازی سایت‌تان باشید، سریع‌تر می‌توانید از استراتژی‌های افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی نتیجه بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم فهرست تکنیک‌هایی که بررسی کردیم را جایی ذخیره کنید و تک به تک همه ترفندهای آن را برای آنلاین شاپ خود پیاده کنید. تلاش شبانه روزی شما، لیاقتش را دارد که به بهترین درآمدزایی برسد و برند محبوب مشتریان شود!

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا