یوتیوب بار دیگر اقدام به تقویت تدابیر خود در برابر ابزارهای مسدودکننده تبلیغات کرده است
یوتیوب به تازگی مرحله جدیدی در جنگ با نرمافزارهای مسدودکننده تبلیغات را راهاندازی کرده است و این بار حتی برخی از راهحلهای دور زدن این سیاست در مرورگر فایرفاکس نیز مسدود شدهاند؛ اقدامی که با واکنشهای منفی از جانب کاربران روبرو بوده است.
بر اساس گزارش «9to5google»، یوتیوب در سال گذشته بهطور صریح بیان کرد که برای تماشای ویدیوها، کاربران باید یا تبلیغات را مشاهده کنند یا اشتراک پریمیوم را تهیه نمایند؛ به این ترتیب، کاربرانی که از نرمافزارهای مسدودکننده تبلیغات استفاده میکنند، دیگر قادر نخواهند بود ویدیوها را مشاهده کنند، الا این که این نرمافزار را غیرفعال نمایند؛ تصمیمی که بسیاری از ابزارهای محبوب مسدودکننده را به چالش کشیده است.
محدودیت جدید یوتیوب برای نرمافزارهای مسدودکننده تبلیغات
یوتیوب به تازگی محدودیتهای تازهای برای کاربرانی که از سرویسهای مسدودکننده تبلیغات استفاده میکنند، وضع کرده است. این محدودیتها بهگونهای طراحی شدهاند که کاربران تنها میتوانند سه ویدیو را تماشا کنند و پس از آن پیامهای مربوط به غیرفعالسازی مسدودکننده تبلیغات یا خرید اشتراک پریمیوم را دریافت میکنند، اما برخی کاربران همچنان با استفاده از روشهای مختلف به دنبال دور زدن این محدودیتها هستند.
در 24 ساعت گذشته، یوتیوب به نظر میرسد که اقدامات دفاعی خود را تقویت کرده و اکنون تعداد بیشتری از کاربران در حال بهرهبرداری از نرمافزارهای مسدودکننده با پیامهایی مواجه میشوند مانند اینکه “استفاده از مسدودکننده تبلیغات در یوتیوب ممنوع است” یا “استفاده از مسدودکننده تبلیغات نقض قوانین یوتیوب است”.
با وجود شیوههای مشخص یوتیوب، این اقدامات با واکنشهای اعتراضی زیادی از سوی کاربران در پلتفرمهایی مانند ردیت مواجه شده است. برخی از این کاربران خواهان بازنگری یوتیوب در این سیاستها هستند و برخی دیگر نیز به انتقاد از سیاستهای گوگل پرداختهاند؛ سیاستهایی که در اصل با هدف تأمین درآمد برای تولیدکنندگان محتوا طراحی شدهاند.
همچنین در یک بهروزرسانی دیگر، یوتیوب تایمری به پنجرههای هشدار اضافه کرده است تا فشار بیشتری بر کاربران وارد کند. این تایمر مشخص میکند که کاربران چه مدت زمانی دارند تا قبل از نمایش تبلیغات، نرمافزار مسدودکننده خود را غیرفعال کنند.
این تقابل مداوم میان یوتیوب و کاربرانی که از مسدودکنندههای تبلیغات استفاده میکنند، به نوعی شبیه به یک بازی موش و گربه است که به نظر میرسد یوتیوب به این زودیها قصد کنار گذاشتن آن را ندارد.