نرم افزار و برنامه ها

گوگل به‌اشتباه به حساب برخی کاربران تا 1000 دلار پول واریز کرد!

بارها این اتفاق افتاده است که شرکت‌ها به‌اشتباه ‌برای کاربران خود پول واریز کنند و حالا این مشکل گریبان‌گیر گوگل شده است. برخی کاربران گوگل پی می‌گویند که بدون دلیل خاصی، حداکثر 1000 دلار به حسابشان واریز شده است! ظاهراً این اتفاق اشتباهاً از سمت گوگل رخ داده.

کاربران مختلف در ساب‌ردیت r/GooglePixel گزارش داده‌اند که مبالغ مختلفی پول را در سرویس گوگل پی دریافت کرده‌اند. ظاهراً پیامی هم در کنار این پرداخت‌ها به دست کاربران رسیده است که نشان می‌دهد این مبالغ برای آزمایش سرویس حواله پول گوگل پی به کاربران پرداخت شده است. البته نکته اینجاست که کاربران درعمل واقعاً در آزمایش خاصی شرکت نکرده بودند.

به عبارت دیگر، این مبالغ صرفاً باید به دست افرادی می‌رسید که معمولاً توسعه‌دهنده هستند و می‌خواستند اپلیکیشن Google Pay را آزمایش کنند. بااین‌حال، عده دیگری از کاربران هم اشتباهاً این مبالغ را دریافت کرده‌اند.

اگر پول ارسالی گوگل را خرج کرده‌اید، نوش جانتان!

«میشال رحمان» توسعه‌دهنده در پستی در صفحه شخصی خود در توییتر توضیح داده که گوگل ظاهراً در یک ایمیل این اشتباه را به اطلاع کاربران رسانده است. این غول فناوری می‌گوید ارسال این مبالغ غیرعمدی بوده است. اگر امکان بازگشت پول وجود داشته باشد، گوگل این کار را انجام داده است، ولی اگر کاربران مبلغ دریافتی را خرج کرده باشند، مشکلی برای حساب آن‌ها به‌وجود نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید ...   نیمی از کاربران Threads آن را ترک کرده‌اند

این قبیل خطاها قبلاً هم در سرویس‌های مختلف شرکت‌های گوناگون رخ داده بود. برای مثال، برگر کینگ تابستان پارسال برای کاربران رسید ارسال کرد، درحالی‌که آن‌ها اصلاً چیزی سفارش نداده بودند. این شرکت هم همان موقع گفته بود که خطایی در سیستم پردازش باعث بروز این مشکل شده است.

اما این مورد کمی جالب‌تر بوده، چون پای پول واقعی به میان آمده است و برخی کاربران به‌معنای واقعی کلمه بدون هیچ زحمتی پول رایگان دریافت کرده‌اند. این جمله را به هر شکلی که بنویسیم باز هم عجیب به‌نظر می‌رسد!




Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا