نرم افزار و برنامه ها

نقد و بررسی اندروید باکس پادباکس

دنیای امروز، دنیاییست که در آن می‌توانید خود را به انواع و اقسام روش‌ها سرگرم کنید. یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های مردم در عصر حاضر، تماشای فیلم و سریال است. اندروید باکس‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای دنبال کردن فیلم و سریال‌های روز هستند. شرکت ایرانی پادباکس با ارائه اندروید باکسی جدید وارد عرصه شده تا گوی رقابت را از همتایان داخلی و خارجی خود برباید. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های پادباکس، سرویس پخش محتوای کاملا رایگان آن است که برای استفاده از آن نیازی به تهیه اشتراک ندارید. در ادامه بررسی روی قابلیت‌ها و ویژگی‌های اندروید باکس Podbox داریم تا ببینیم که این همراه ۲.۴ میلیون تومانی می‌تواند در حد انتظارات ظاهر شود یا خیر.

سرویس‌های آنلاین پخش ویدیو بیش از پیش طرفدار پیدا کرده‌اند و به لطف همین موضوع، اندروید باکس‌ها به عنوان گزینه‌‌ای اقتصادی در بین کاربران مورد استقبال قرار گرفته‌اند. در این بین شرکت‌های داخلی نیز دست به کار شده‌اند تا نیاز کاربران ایرانی را برطرف کنند. شرکت پادباکس هم با عرضه اندروید باکس جدیدش به این قافله پیوسته است. این اندروید باکس برچسب قیمتی حدود ۲.۴ میلیون تومانی را با خود یدک می‌کشد.

بررسی ویدیویی اندروید باکس پادباکس

فهرست مشخصات فنی اندروید باکس پادباکس

  • سیستم‌عامل اندروید ۹
  • پردازنده ۴ هسته‌ای Amlogic S905x3 با حداکثر فرکانس ١.۹ گیگاهرتز
  • ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۴ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3
  • مجهز به دو عدد پورت USB
  • پشتیبانی از شبکه وای‌فای دو بانده و بلوتوث
  • وزن ۱۵۰ گرم
  • مجهز به نمایشگر دیجیتال
  • گارانتی ۱۲ ماهه فناپ تک
  • قیمت حدود ۲.۴ میلیون تومان

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی پادباکس

اندروید باکس پادباکس طراحی استانداردی دارد و ظاهر آن مانند برخی از اندروید باکس‌های موجود در بازار نامتعارف یا عجیب نیست. این محصول فقط در رنگ مشکی روانه بازار می‌شود و تنوع رنگی برای آن در نظر گرفته نشده است. اولین چیزی که در طراحی این محصول توجه کاربر را به خود جلب می‌کند، لوگوی شرکت پادباکس بوده که چهار رنگ آبی، قرمز، سبز و زرد روی آن نقش بسته‌اند. بریدگی‌های روی گوشه‌های این اندروید باکس نیز ظاهر دوست‌داشتنی‌تری را به آن می‌بخشند.

بررسی پادباکس

یکی دیگر از فاکتورهای پادباکس، نمایشگر دیجیتال آن است که تنها قابلیت نمایش ساعت را دارد و کار دیگری از آن ساخته نیست. ابعاد این اندروید باکس ایرانی کاملا کوچک است و به‌سادگی می‌توانید آن را در یکی از دستان خود نگه دارید. بنابراین می‌توانید آن را در هر جایی قرار دهید. وزن پادباکس تنها ۱۵۰ گرم بوده و در جابه‌جایی آن دردسری برایتان ایجاد نخواهد شد.

همان‌طور که انتظار داشتیم، بدنه پادباکس از پلاستیک مات ساخته شده اما کیفیت آن نسبتا خوب است و به همین سادگی‌ها آسیب نمی‌بیند. یکی از فاکتورهای جالب این محصول، به جعبه آن مربوط می‌شود که شاهد ارائه محصول در چهار بسته‌بندی با رنگ‌های قرمز، آبی، سبز و زرد (الهام گرفته از رنگ‌های لوگوی پادباکس) هستیم؛ هرچند محتویات جعبه در تمام این بسته‌بندی‌ها یکسان بوده و تغییری نمی‌کند.

بررسی پادباکس

ریموت کنترل در نظر گرفته شده برای پادباکس بلوثوتی نیست و برای استفاده از آن می‌بایست دانگل USB مخصوصی را به این اندروید باکس متصل کنید که عملا یکی از پورت‌های USB را برای همیشه اشغال خواهد کرد. در هر صورت عملکرد این ریموت کنترل مناسب است و به لطف طراحی ساده و برخورداری از قابلیت ایر ماوس می‌تواند تجربه خوبی را برایتان رقم بزند.

بررسی پادباکس

اگر علاقه‌ای به استفاده از ریموت کنترل ندارید، می‌توانید از گوشی هوشمندتان برای کنترل اندروید باکس استفاده کنید. برای این کار تنها کافیست که اپ اختصاصی ریموت کنترل پادباکس را روی دستگاه خود نصب نمایید. برای جستجوی عناوین در این اندروید باکس می‌توانید ویژگی جستجوی صوتی را به کار بگیرید.

درگاه‌‌ها و قابلیت‌های ارتباطی

بررسی پادباکس

این اندروید باکس تازه‌وارد از قابلیت‌های ارتباطی خوبی برخوردار است و می‌تواند نیاز بسیاری از نیازهای کاربران را پوشش دهد. از حضور دو عدد پورت USB-A از نسل‌های ۲ و ۳ به همراه کارت‌خوان، درگاه LAN، پورت HDMI و خروجی صدای اپتیکال در پادباکس توانایی ارائه تجربه‌ای غنی به کاربر را دارند. به لطف استفاده از نسل سوم پورت USB-A می‌توانید فلش یا هارد اکسترنال نیز ویدیوی 4K را با بیت‌ریت بالا پخش کنید.

بررسی پادباکس

در بخش ارتباطات بی‌سیم نیز پادباکس با قابلیت اتصال به شبکه‌های وای‌فای ۵.۰ گیگاهرتزی عملکرد خوبی دارد؛ اما بلوتوث نسخه ۴.۰ در آن کمی قدیمی بوده و انتظار استفاده از نسل جدیدتر بلوتوث را داشتیم.

عملکرد سخت‌افزاری

بررسی پادباکس

پادباکس از قدرت سخت‌افزاری بالایی برخوردار است و عملکرد آن رضایت کاربران را به خود جلب می‌کند. قلب تپنده این اندروید باکس، Amlogic S905x3 نام دارد. این چیپست از پردازنده ۴ هسته‌ای با حداکثر فرکانس ۱.۹ گیگاهرتزی بهره می‌برد. ۴ گیگابایت رم DDR3 و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز این مجموعه را تکمیل کرده‌اند. بنابراین می‌توانید اپ‌ها و بازی‌های اختصاصی Android TV را به سادگی اجرا کنید.

بیشتر بخوانید ...   نیمی از کاربران Threads آن را ترک کرده‌اند

سیستم عامل و نرم‌افزار

بررسی پادباکس

اندروید باکس پادباکس تجربه‌ای غنی و شخصی‌سازی شده را به طرفداران سرویس‌های آنلاین پخش ویدیو ارائه می‌دهد. البته باید از ترکیب نرم‌افزاری در نظر گرفته شده گله کنیم، زیرا اندروید ۹ در این اندروید باکس منسوخ شده و قدمت آن به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد. آخرین پچ امنیتی منتشر شده برای پادباکس نیز به حدود ۴ سال پیش بر می‌گردد و نباید انتظار خاصی در بخش پشتیبانی نرم‌افزاری این اندروید باکس داشته باشید. البته پادباکس به دیجیاتو می‌گوید که تمام تست‌های امنیتی روی این دستگاه انجام شده و کاربران از نظر امنیت پادباکس می‌توانند اطمینان کامل داشته باشند.

بررسی پادباکس

پادباکس با به‌کارگیری رابط کاربری غنی از امکانات توانسته تا حدی جبران مافات کند. این رابط کاربری، «سرزمین هوشمند پاد» نامیده می‌شود. در هر گوشه و کنار این سرزمین هوشمند با قابلیت‌های مختلفی روبه‌رو هستیم. پادباکس با دسته‌بندی‌های متنوعی که در اختیارتان می‌گذارد، امکان دسترسی سریع به تمام برنامه‌ها را فراهم کرده است.

با رفتن به منوی سمت راست صفحه اصلی موضوعات کاربردی مانند محتوای صوتی و تصویری، بازی‌ها و اخبار به شما نمایش داده می‌شوند. با کلیک روی هر کدام از این گزینه‌ها، به صفحه مرتبط با آن منتقل خواهید شد. به لطف بهره‌مندی این رابط کاربری از اپ استور اختصاصی به نام «پاد استور» امکان دسترسی به طیف گسترده‌ای از اپ‌ها فراهم شده است. اگر هم اپ مورد نظر خود را پیدا نمی‌کنید، می‌توانید سراغ استفاده از پلی استور روی اندروید باکس بروید.

پادباکس سرویس اختصاصی پخش فیلم و سریال خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سرویس کاملا رایگان است و در زمان نگارش این مطلب نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده از آن ندارید. این می‌تواند مزیتی بزرگ برای کاربرانی باشد که مایل به پرداخت هزینه برای خرید اشتراک سایر سرویس‌ها نیستند. البته در نظر داشته باشید که با توجه به رایگان بودن سرویس پخش فیلم و سریال این اندروید باکس، آرشیو آن کامل نیست و برخی عناوین در آن حضور ندارند؛ اما تجربه‌ای که این سرویس ارائه می‌دهد همچنان رضایت بخش است. برای تماشای پخش زنده هم می‌توانید از پلتفرم آیو استفاده کنید. اگر هم علاقه‌ای به سرویس‌های پادباکس ندارید، امکان استفاده از سایر سرویس‌ها مانند فیلیمو، نماوا و سرویس‌های خارجی وجود دارد.

بررسی پادباکس

سرویس پخش موزیک رابط کاربری پادباکس یکی دیگر از سرویس‌های کاربردی آن است که شامل مجموعه بزرگی از موزیک‌های محبوب داخلی و خارجی، پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی می‌شود که سبب شده با آرشیو متفاوتی روبه‌رو باشیم. یکی از قابلیت‌های جذاب این سرویس، ادامه یافتن پخش موزیک حتی بعد از رفتن به صفحه اصلی است.

پادباکس اولین اندروید باکس ایرانیست که سرویسی اختصاصی و متمرکز پیرامون کتاب‌های صوتی و پادکست‌ها را به کاربران خود ارائه می‌دهد. مجموعه گسترده این محتواهای صوتی می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند و موضوعات مورد علاقه خود را در بین آن‌ها پیدا کنید. بنابراین اگر علاقه وافری به این نوع محتوای صوتی دارید، پادباکس می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار کشورمان باشد.

بررسی پادباکس

سرزمین هوشمند پاد ویژگی‌های جانبی دیگری هم دارد که امتیازات مثبتی به کاربر ارائه می‌دهند. پادباکس وعده داده که بخش جدیدی را به لانچر خود اضافه کند تا دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی مختلف بتوانند محتوای آموزشی را از طریق آن تماشا کنند. اپلیکیشن اختصاصی «نبض» نیز روی این اندروید باکس قرار گرفته است. این اپلیکیشن سلامتی محور قابلیت ذخیره اطلاعات ثبت شده روی دستگاه‌های فشارسنج، اکسیمتر، مچ‌بندها و ساعت‌های هوشمند را دارد. بنابراین می‌توانید اطلاعات مزبور را روی اندروید باکس خود ذخیره کنید تا همیشه در دسترستان باشند. بخش خدمات مالی پادباکس، امکان استفاده از سرویس‌های بانکی برای خرید شارژ، انتقال وجه و داشتن کیف پول الکترونیکی را در اختیارتان می‌گذارد.

جمع‌بندی بررسی اندروید باکس پادباکس

پادباکس اندروید باکسی هوشمند، کاربردی و جذاب است که با ارائه سرویس‌های متنوع و البته رایگان می‌تواند رقیبی سرسخت برای نمونه‌های داخلی و حتی برخی مدل‌های خارجی باشد. سخت‌افزار قدرتمند این دستگاه امکان پخش تمام انواع محتواهای تصویری با فرمت‌ها و رزولوشن‌های مختلف را دارد. پلتفرم پاد نیز یکی از کامل‌ترین نمونه‌ها از نظر تنوع محتواست و با توجه به رایگان بودن، می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کند. البته استفاده نکردن از ریموت بلوتوثی و نسخه قدیمی اندروید دستگاه را می‌توان از نقاط ضعف آن برشمرد. شما می‌توانید این اندروید باکس ایرانی را با ۱۲ ماه گارانتی فناپ تک به قیمت ۲.۴ میلیون تومان از دیجی‌کالا خریداری کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا