نرم افزار و برنامه ها

مونتانا استفاده از تلگرام و وی‌چت توسط دستگاه‌های دولتی را ممنوع کرد

فرماندار مونتانا نه‌تنها امروز دستور ممنوعیت تیک تاک در سراسر ایالت را صادر کرد، بلکه تلگرام، وی‌چت و اپلیکیشن خرید Temu را به «ارتباط با دشمنان خارجی» متهم کرد و دستور دارد تا استفاده از این برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مشابه توسط دستگاه‌های دولتی ممنوع شوند.

با وجود این ممنوعیت، به نظر می‌رسد که «گرگ جیانفورته»، فرماندار ایالت مونتانا تا حد زیادی برنامه‌های مرتبط با چین را هدف قرار داده است زیرا مقر شرکت‌های ByteDance مالک تیک تاک، Pinduoduo مالک فروشگاه آنلاین Temu و تنسنت، مالک WeChat همگی در چین مستقر هستند.

دلیل ممنوعیت تلگرام: دسترسی روسیه به داده‌های کاربران

البته تلگرام در این زمینه یک استثنا محسوب می‌شود، زیرا در روسیه تأسیس شده اما دفتر مرکزی آن هم‌اکنون در دبی است. جیانفورته در درخواست خود ادعا می‌کند که دولت روسیه از تلگرام برای «نظارت بر کاربران و جمع‌آوری اطلاعات شخصی، حساس و محرمانه» استفاده می‌کند که شاید به گزارش ماه فوریه نشریه Wired مبنی بر دسترسی روسیه بر این سرویس پیام‌رسان اشاره داشته باشد.

طبق گزارش ورج، سیاست جدید مونتانا درباره برنامه‌های تلگرام و وی‌چت از اول ژوئن (11 خرداد) اجرایی خواهد شد. فهرست دستگاه‌هایی که با وجود این قانون نمی‌توانند از برنامه‌های اشاره شده استفاده کنند، شامل «تمام گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، رایانه‌های رومیزی و سایر دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل هستند» می‌شود. همچنین این ممنوعیت فقط برای کارمندان دولت اعمال نخواهد شد، زیرا جیانفورته می‌گوید که «هر شرکت شخص ثالثی که برای یا از طرف ایالت مونتانا کار می‌کند نباید از این برنامه‌ها استفاده کند».

وی‌چت و تلگرام از جمله برنامه‌های پیام‌رسان محبوبی هستند که توسط کاربران استفاده می‌شوند و اپلیکیشن خرید Temu در حال حاضر محبوب‌ترین برنامه رایگان ایالات متحده در اپ استور و گوگل پلی است. با این وجود، فرماندار مونتانا دستور داده که این برنامه‌های مشکل ساز فوراً از تمام دستگاه‌های نصب شده حذف شوند.




Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا