نرم افزار و برنامه ها

معرفی کارت حافظه میکرو اس‌دی اپیسر V30 A2

زمانی که می‌خواهید کارت حافظه بخرید به چه مواردی توجه می‌کنید؟ آیا با نوشته‌ها و علائم روی انواع کارت حافظه آشنا هستید و تفاوت آنها را با یک‌دیگر می‌دانید؟ در این مطلب می‌خواهیم یکی از جدیدترین محصولات شرکت اپیسر را معرفی کنیم که بین بهترین گزینه‌ها برای ذخیره محتوای دیجیتال و به‌خصوص ضبط ویدیو قرار می‌گیرد، ضمن اینکه به‌عنوان حافظه جانبی گوشی موبایل و تبلت نیز عملکرد کم‌نظیری دارد. این کارت حافظه Apacer microSDXC UHS-I U3 V30 A2 نام دارد.

شرکت تایوانی اپیسر که در سال ۱۹۹۷ تأسیس شده یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات ذخیره‌سازی محتوا در دنیاست و حضور فعالی در بازار ایران دارد. محصولات مختلف این شرکت از جمله رم، هارد اکسترنال، اس‌اس‌دی اینترنال و اکسترنال، حافظه فلش و کارت حافظه از سال‌ها پیش با گارانتی معتبر به بازار عرضه شده‌اند و در حال حاضر از گارانتی یکپارچه شرکت متین برخوردارند. محصولی که امروز برای معرفی انتخاب کرده‌ایم جدیدترین کارت حافظه میکرو اس‌دی اپیسر است که به‌طور ویژه برای ضبط ویدیوی دیجیتال با کیفیت بالا ساخته شده اما ویژگی‌های جالب دیگری نیز دارد. مشخصات این محصول را در ادامه می‌بینید:

  • ظرفیت: ۶۴، ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
  • حداکثر سرعت خواندن اطلاعات: ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه
  • حداکثر سرعت نوشتن اطلاعات: ۸۰ مگابایت بر ثانیه
  • کلاس سرعت عمومی: UHS 3
  • کلاس سرعت ویدیویی: V30
  • کلاس عملکرد اپلیکیشن: A2

کارت حافظه اپیسر از نوع microSDXC محسوب می‌شود. استاندارد SDXC در سال ۲۰۰۹ معرفی شد تا کارت‌های حافظه با ظرفیت بالا را پوشش دهد. ظرفیت کارت‌های حافظه تحت استاندارد SDXC بیش از ۳۲ گیگابایت است و می‌تواند تا ۲ ترابایت نیز افزایش پیدا کند. البته هنوز هیچ شرکتی کارت حافظه بالای یک ترابایت تولید نکرده اما استاندارد نسل آتی کارت حافظه یعنی SDUC دو سال قبل معرفی شده و محصولاتی با ظرفیت بیش از ۲ ترابایت تا حداکثر ۱۲۸ ترابایت را پوشش می‌دهد.

روی کارت حافظه اپیسر حرف I را مشاهده می‌کنیم که سازگاری آن با رابط UHS-I را نشان می‌دهد. این استاندارد، کارت‌های حافظه با سرعت انتقال اطلاعات حدود ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه را در بر می‌گیرد. بنابراین هنگام خریدن کارت حافظه با مشاهده حرف I می‌توانید از سرعت بالای آن مطمئن شوید. البته استانداردهای UHS-II و UHS-III هم معرفی شده‌اند که به‌ترتیب سرعت‌های ۳۰۰ و ۶۰۰ مگابایت بر ثانیه را پوشش می‌دهند و کاربردهای متفاوتی دارند.

علامت U3 روی کارت حافظه اپیسر نشان‌گر سرعت بالای انتقال اطلاعات در این محصول است. استاندارد U3 سریع‌ترین استاندارد انتقال سرعت در این رده محسوب می‌شود. در مجموع، دو کلاس سرعتی برای کارت‌های حافظه UHS تعریف شده است: U1 حداقل سرعت ۱۰ مگابایت بر ثانیه و U3 حداقل سرعت ۳۰ مگابایت بر ثانیه را هنگام خواندن اطلاعات تضمین می‌کند.

ویژگی اختصاصی برای ضبط ویدیو

کارت حافظه اپیسر عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه ضبط ویدیو و حافظه جانبی دستگاه‌های هوشمند مثل گوشی موبایل یا تبلت دارد. اولین ویژگی، سازگاری با استاندارد ویدیویی V30 است که برای ضبط ویدیوهای 4K با بالاترین کیفیت اهمیت حیاتی دارد. طبق این استاندارد، می‌توانید مطمئن باشید که کارت حافظه از توانایی نوشتن پیوسته اطلاعات با سرعت حداقل ۳۰ مگابایت بر ثانیه برخوردار است. البته سرعت این کارت حافظه به‌مراتب بیشتر از کلاس سرعتی V30 است اما تضمین حداقل‌ها به شما اطمینان می‌دهد تا از این محصول در بهترین دوربین‌های فیلم‌برداری، پهپادها، دوربین‌های ورزشی و دوربین‌های داخل خودرو (دش‌کم) استفاده کنید.

بیشتر بخوانید ...   قابلیت ویرایش و انتشار پست‌ صوتی به تردز اضافه شد

ویژگی اختصاصی برای اجرای بازی و اپلیکیشن

مهم‌ترین ویژگی کارت حافظه اپیسر که آن را به بهترین گزینه برای استفاده در ابزارهای هوشمند مثل موبایل و تبلت تبدیل می‌کند، سازگاری با استاندارد A2 است که به‌تازگی معرفی شده و کارآیی کارت حافظه در حوزه اجرای اپلیکیشن‌ها را مشخص می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، اجرای برنامه‌ها به خواندن تصادفی اطلاعات نیاز دارد که با خوانش ترتیبی کاملاً متفاوت است. هرچه سرعت حافظه در این بخش بیشتر باشد، اجرای اپ‌ها سریع‌تر خواهد بود.

از طرفی می‌دانید که حجم بازی‌های موبایل روز به روز در حال افزایش است. به‌عنوان مثال در حال حاضر بازی کال آو دوتی موبایل حدود ۱۳ گیگابایت حجم دارد یا برای نصب گنشین ایمپکت به حدود ۱۵ گیگابایت فضا نیاز دارید. نصب تعداد زیادی بازی روی حافظه داخلی گوشی باعث پر شدن و کاهش قابل توجه سرعت آن خواهد شد. بنابراین راهکار منطقی این است که بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را به حافظه جانبی منتقل کنیم.

کارت حافظه اپیسر با پشتیبانی از کلاس A2 که بالاترین دسته در این بخش است، سرعت ۴۰۰۰IOPS برای خواندن تصادفی اطلاعات و ۲۰۰۰IOPS برای نوشتن تصادفی اطلاعات را تضمین می‌کند. بنابراین با قرار دادن این محصول داخل گوشی یا تبلت خود می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌ها را با سرعت بالا از روی کارت حافظه اجرا کنید.

جمع‌بندی

با توضیح تمام این ویژگی‌ها احتمالاً به قابلیت‌های فراوان کارت حافظه MicroSDXC UHS-I U3 V30 A2 اپیسر پی‌برده‌اید. بیایید این قابلیت‌ها را مرور کنیم: ظرفیت بالای حافظه (تا حداکثر ۵۱۲ گیگابایت) هیچ محدودیتی را برای ضبط ویدیو برای شما ایجاد نمی‌کند. پس می‌توانید این محصول را داخل دوربین‌های امنیتی، پهپادهای فیلم‌برداری، دوربین‌های دیجیتال و دیگر تجهیزات حرفه‌ای قرار داده و ساعت‌ها ویدیو ضبط کنید. عملکرد کم‌نظیر این کارت حافظه در زمینه خواندن و نوشتن تصادفی اطلاعات، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در گوشی موبایل یا تبلت تبدیل می‌کند. ترکیب استانداردهای UHS-I و U3 و V30 نیز سرعت بالای این محصول برای انتقال داده و ضبط ویدیوهای 4K یا ویدیوهای ۳۶۰ درجه را تضمین می‌کند.

در کنار این مشخصات، کارت حافظه جدید اپیسر از تست‌های مختلف مقاومت نیز سربلند بیرون آمده و در برابر آب، ضربه، میدان مغناطیسی و پرتو ایکس مقاوم است و شرایط آب‌وهوایی بسیار سرد یا بسیار گرم نیز کارایی خودش را حفظ می‌کند. بنابراین اگر دنبال یک کارت حافظه مطمئن و حرفه‌ای برای گجت‌های خود هستید، مدل V30 A2 اپیسر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. انواع کارت حافظه اپیسر را می‌توانید با گارانتی متین خریداری کنید که خدمات خود را در ۱۵ استان به صورت یک‌پارچه ارائه می‌کند.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا