نرم افزار و برنامه ها

پس از نزدیک به یک دهه، لوگوی G گوگل دستخوش تغییر شد

بعد از نزدیک به یک دهه، گوگل تغییراتی را در لوگوی معروف خود، که به شکل حرف G انگلیسی طراحی شده، ایجاد کرده است تا با زبان طراحی جدید این شرکت هماهنگ‌تر باشد.

طبق گزارش 9to5google، در ابتدا، در تاریخ اول سپتامبر ۲۰۱۵، گوگل از این لوگوی G که نماد نخستین حرف نام این برند است رونمایی کرد. این لوگو به‌خاطر سادگی‌اش به محبوبیت زیادی دست یافته و به یکی از نشانه‌های اصلی گوگل تبدیل شده بود، اما اکنون بعد از گذشت تقریباً ۱۰ سال، تغییراتی برای آن برنامه‌ریزی شده است. با این حال، این تغییر به روزرسانی در نوع و تن رنگی لوگو محدود می‌شود و طراحی کلی آن بدون تغییر باقی خواهد ماند.

لوگوی جدید گوگل همسو با زبان طراحی تازه این شرکت است

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌شود، در نسخه جدید لوگو دیگر خبری از تفکیک رنگ‌ها به چهار بخش مستقل نیست و حاشیه‌های این بخش‌ها حذف شده است. در حقیقت، این چهار رنگ که نماد لوگوی پیشین گوگل هستند، به‌صورت هم‌پوشانی با یکدیگر ادغام شده و فضایی شبیه به یک بوم نقاشی را به وجود آورده‌اند.

این لوگوی جدید به‌طرز قابل توجهی زنده‌تر و مدرن‌تر به نظر می‌رسد و نیز هماهنگی بیشتری با گرادیان‌های هوش مصنوعی جمینای دارد. تغییر صورت گرفته در لوگوی گوگل نسبت به گذشته، تغییرات ظریفی به همراه دارد که ممکن است در اولین نگاه به آن توجه نشود.

در حال حاضر، این لوگوی جدید برای کاربران اپلیکیشن گوگل در سیستم‌عامل iOS در دسترس قرار گرفته است. علاوه بر این، روز گذشته و با آپدیت برنامه گوگل ۱۶.۱۸ (بتا)، برخی از کاربران اندروید نیز به این لوگو دسترسی پیدا کردند.

<pبه نظر نمی‌رسد که گوگل نیتی برای تغییر لوگوی اصلی ۶ حرفی خود داشته باشد. همچنین وضعیت لوگوهای سایر برنامه‌های این برند مشخص نیست که آیا قرار است به‌روزرسانی شوند یا خیر. همچنین برخی از لوگوهای سرویس‌های مختلف گوگل، مانند کروم و Maps، نیازمند تغییرات قابل توجهی هستند تا با زبان طراحی جدید این برند هم‌راستا شوند.

اخیراً، گوگل به‌طور تصادفی بخشی از جزئیات زبان طراحی نوین خود به نام Material 3 Expressive را فاش کرده است. این طراحی جدید در کنفرانس I/O 2025 به‌طور رسمی معرفی خواهد شد.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا