نرم افزار و برنامه ها

تصاویر خود را به ویدیو و انیمیشن با استفاده از هوش مصنوعی تبدیل کنید

شرکت گوگل به تازگی از ویژگی‌های نوین هوش مصنوعی در اپلیکیشن محبوب «گوگل فوتوز» پرده‌برداری کرده است. با استفاده از مدل‌های پیشرفته Veo 2 و Imagen، کاربران اکنون قادر خواهند بود تا عکس‌های ثابت خود را به ویدیوهای کوتاه و متحرک تبدیل کنند یا آن‌ها را با سبک‌های هنری متنوعی نظیر انیمه و کمیک «ریمیکس» نمایند. این قابلیت‌ها در بخشی تازه به نام «Create» قابل دسترسی خواهند بود.

گوگل فوتوز که پیشتر تنها به عنوان فضای ذخیره‌سازی عکس‌ها عمل می‌کرد، با افزوده شدن دو قابلیت جدید و کارآمد هوش مصنوعی به ابزاری خلاقانه و جالب تبدیل شده است. این اقدام شرکت گوگل به کاربران خود، که تعداد آن‌ها به بیش از ۱.۵ میلیارد نفر می‌رسد، امکان استفاده از ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی را فراهم می‌آورد.

ویژگی نوین هوش مصنوعی در گوگل فوتوز

این قابلیت جدید که بر اساس مدل قدرتمند تولید ویدیوی گوگل، Veo 2، توسعه یافته است، به کاربران امکان می‌دهد تا عکس‌های ثابت خود را به تصاویر متحرک تبدیل نمایند. برای این کار کافی است یکی از عکس‌های گالری خود را کرده و یکی از دو گزینه ساده «حرکات ظریف» (Subtle movements) یا «احساس خوش‌شانسی می‌کنم» (I’m feeling lucky) را برگزینند. هوش مصنوعی تنها در چند ثانیه، عکس شما را به یک کلیپ ویدیویی ۶ ثانیه‌ای و پویا تبدیل خواهد کرد. این ویژگی می‌تواند به شکلی تأثیرگذار خاطرات دور، مانند تصویر لبخند یک عزیز از دست رفته را زنده کند.

این قابلیت به تدریج از امروز برای کاربران در ایالات متحده و بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS قابل استفاده خواهد بود.

قابلیت دیگری که تحت عنوان Remix شناخته می‌شود، از مدل تولید تصویر Imagen گوگل بهره می‌برد و به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌های خود را به آثار هنری تبدیل نمایید. با یک عکس از گالری و تعیین سبک هنری دلخواه از بین گزینه‌هایی نظیر انیمه، کمیک، طراحی دستی (sketch) یا انیمیشن سه‌بعدی، در عرض چند ثانیه هوش مصنوعی نسخه‌ای جدید از عکس شما را با سبک ی به شما تحویل خواهد داد. این ویژگی نیز در چند هفته آینده برای کاربران در ایالات متحده عرضه می‌گردد.

علاوه بر این، به منظور آسان‌تر کردن دسترسی به این ابزارها، گوگل یک تب جدید به نام Create به اپلیکیشن فوتوز اضافه خواهد کرد. این بخش به عنوان مرکزی برای تمامی ابزارها، شامل ابزارهای هوش مصنوعی و خدمات سنتی (از جمله ایجاد کلاژ و ویدیوهای هایلایت) عمل خواهد کرد. این تب جدید در ماه آگوست برای کاربران آمریکایی راه‌اندازی خواهد شد.

گوگل تأکید دارد که تمامی عکس‌ها و ویدیوهای تولید شده با این دو قابلیت، مجهز به یک واترمارک دیجیتال نامرئی به نام SynthID خواهند بود. ویدیوهای تولید شده نیز به همراه یک واترمارک قابل رؤیت در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت تا نمایانگر این باشند که به وسیله هوش مصنوعی تولید شده‌اند.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا