نرم افزار و برنامه ها

جستجو در جیمیل با کمک هوش مصنوعی سریع‌تر و بهینه‌تر شد

گوگل در خبری اعلام کرد که اپلیکیشن موبایل جیمیل حالا با کمک هوش مصنوعی و مدل‌های یادگیری ماشینی می‌تواند در هنگام جستجو بهترین نتایج را به شما نشان دهد. این سازوکار جدید باعث می‌شود سریع‌تر ایمیلی را پیدا کنید که به‌دنبال آن هستید.

پستی که در وبلاگ ورک‌اسپیس گوگل منتشر شده است، می‌گوید: «در هنگام جستجو در جیمیل، مدل‌های یادگیری ماشینی از عبارات جستجوشده، جدیدترین ایمیل‌ها و دیگر مؤلفه‌های مرتبط استفاده می‌کند تا نتایجی را به شما نشان دهد که بیش از همه به جستجوی‌تان ارتباط دارد. این نتایج حالا در بخشی مخصوص در بالای صفحه به نمایش درمی‌آیند و پس از آن‌ها می‌توانید سایر نتایج را با ترتیب زمانی ببینید.»

گوگل می‌گوید این ویژگی که بسیاری از کاربران خواستار آن بوده‌اند، باعث می‌شود ابتدا در بخش Top results مرتبط‌ترین نتایج را ببینید تا سریع‌تر و آسان‌تر ایمیل‌های مدنظر خود را پیدا کنید. البته این شرکت متذکر شده که در دسترس قرارگرفتن این قابلیت برای همه کاربران ممکن است چند هفته طول بکشد.

جیمیل تغییرات مختلفی را تجربه می‌کند

این اتفاق یکی از جدیدترین تغییراتی است که از طریق استراتژی جدید گوگل در دنیای ایمیل اعمال می‌شود. این شرکت در ماه مه اعلام کرده بود که اگر اکانتی به مدت دو سال فعال نباشد، این شرکت ممکن است آن حساب را حذف کند.

بیشتر بخوانید ...   اپل بستر پشتیبانی از سایدلودینگ اپ‌ها را در iOS 17 فراهم می‌کند

این تغییرات راهبردی هم‌راستا با جدیدترین برنامه‌های «ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل، است که گفته بود می‌خواهد بهره‌وری شرکت را 20 درصد افزایش دهد. مدیران ارشد آلفابت نیز در جلسه اخیر گزارش مالی خود گفته بودند که می‌خواهند منابع بیشتری را به حوزه‌های هوش مصنوعی و جستجو اختصاص دهند.

با توجه به اینکه کاربران روزانه ممکن است ایمیل‌های زیادی دریافت کنند و بسیاری از آن‌ها موضوعات مشابهی داشته باشند، جستجو در میان صدها و هزاران ایمیل کار سختی است و پیداکردن نتیجه دلخواه حتی از آن سخت‌تر. در‌نتیجه این قابلیت اگر درست پیاده‌سازی شود، می‌تواند به کاربران این سرویس ایمیلی کمک زیادی کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا