نرم افزار و برنامه ها

توییتر مشکل امنیتی نمایش توییت‌های خصوصی به کاربران را برطرف کرد

ماه میلادی گذشته، چندین کاربر توییتر یک باگ را گزارش گرده بودند که توییت‌های خصوصی Twitter Circle را در برگه For You به‌طور اتفاقی به کاربران نشان می‌داد. اکنون این شبکه اجتماعی اعلام کرده که از این مشکل امنیتی اطلاع دارد و آن را برطرف کرده است.

برای کسانی که آشنا نیستند، Twitter Circle ویژگی است که شبیه به قابلیت Close Friends اینستاگرام کار می‌کند و از طریق آن می‌توانید توییت‌ها را فقط با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، هر کسی می‌تواند حساب کاربری خود را در توییتر به‌صورت عمومی باز نگه دارد و توییت‌هایش را فقط با نزدیک‌ترین دوستان خود به اشتراک بگذارد.

اما مشکلی که توییتر اکنون آن را تأیید و برطرف کرده است، باعث می‌شد تا این توییت‌ها به افرادی که بخشی از Circle کاربران نیستند نمایش داده شود.

توضیح توییتر درباره مشکل Twitter Circle

تو‌ییتر با ارسال یک ایمیل درباره این باگ گفت:

«در آوریل 2023، یک مشکل امنیتی ممکن است به کاربران خارج از Twitter Circle شما اجازه داده باشد که توییت‌های خصوصی شما را ببینند. این مشکل توسط تیم امنیتی ما شناسایی و بلافاصله برطرف شده است تا این توییت‌ها دیگر توسط افراد خارج از Circle شما قابل مشاهده نباشند.»

علاوه بر این مشکل که فقط بر Twitter Circle تأثیرگذار بوده، برخی از کاربران نیز گزارش کرده‌اند که توییت‌هایی را از حساب‌های خصوصی یا حتی محتوای مختص مشترکین حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنند را مشاهده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید ...   راه‌اندازی پروژه IDX گوگل؛ محیطی برای برنامه‌نویسی فول‌استک و مولتی‌پلتفرم

توییتر از زمان خریداری شدن توسط ایلان ماسک، روند پر پیچ‌و‌خمی را تجربه کرده است. از جمله تغییراتی که اخیراً برای این شبکه اجتماعی گزارش شده بود، می‌توان به حذف تیک‌های آبی قدیمی اشاره کرد که این موضوع در ادامه باعث شد بسیاری از اینفلوئنسرهای توییتر به پلتفرم رقیب، یعنی بلواسکای مهاجرت کنند و تعداد کاربران آن دوبرابر شود. همین مسائل نیز باعث شده بود تا جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر با انتقاد از شیوه مدیریت ماسک، اعلام کند که این شبکه اجتماعی نباید توسط او خریداری می‌شد.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا