نرم افزار و برنامه ها

تلگرام دوباره در برزیل در دسترس کاربران قرار گرفت

چند روز پیش دادگاهی در برزیل پس از اینکه تلگرام از ارائه اطلاعات کاربران خود خودداری کرد، دستور به ممنوعیت این پیام‌رسان داد. اما حالا دادگاه تجدیدنظر این ممنوعیت را لغو کرده است و دوباره کاربران در برزیل به این پیام‌رسان دسترسی دارند. البته این پلتفرم همچنان باید روزانه 200 هزار دلار جریمه بپردازد.

چهارشنبه هفته گذشته دادگاه فدرال برزیل به‌علت اینکه تلگرام اطلاعات مربوط به دو گروه نئونازی را به دادگاه ارائه نکرد، به اپل و گوگل دستور داد که به‌طور موقت اپ آن را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف کنند. علاوه‌براین، اپراتورهای موبایل در این کشور هم دسترسی کاربران به این پیام‌رسان را مسدود کردند. این دادگاه همچنین تا زمانی که تلگرام این اطلاعات را ارائه کند، آن را به پرداخت روزانه 200 هزار دلار جریمه محکوم کرد.

رفع ممنوعیت تلگرام در برزیل

تلگرام برزیل

با وجود دستور دادگاه قبلی، حالا در دادگاه تجدیدنظر قاضی «فلاویو لوکاس» با توجه به اینکه هزاران نفر در برزیل برای برقراری ارتباط وابسته به تلگرام هستند، ممنوعیت استفاده از آن را تصمیمی «نامعقول» خواند. بااین‌حال قاضی به‌علت عدم ارائه اطلاعات درخواستی به مقامات، جریمه روزانه 200 هزار دلاری تلگرام را تغییر نداد.

بیشتر بخوانید ...   پروژه TON از قابلیتی برای پیام‌رسانی رمزنگاری‌شده روی بلاکچین رونمایی کرد

برزیل گروه‌های نئونازی در تلگرام را مسئول حملات مرگبار به مدارس این کشور می‌داند. در نوامبر سال گذشته میلادی یک نوجوان با حمله به دو مدرسه، 3 نفر را به کام مرگ کشاند و 13 نفر را زخمی کرد. این نوجوان ظاهراً با دو گروه نئونازی مدنظر مقامات در تلگرام در ارتباط بوده است.

طبق ادعای مقامات برزیلی، در این گروه‌ها محتواهای خشونت‌آمیز و دستورالعمل ساخت بمب به اشتراک گذاشته شده بود. تلگرام اگرچه از رأی اولیه دادگاه پیروی نکرد، اما گفت به‌علت حذف این گروه‌ها نمی‌تواند داده‌های مدنظر مقامات را بازیابی کند.

این اولین‌باری نیست که تلگرام در برزیل مسدود می‌شود. در سال 2022 دادگاه عالی برزیل به‌خاطر عدم مسدودکردن حساب‌های متهم به انتشار اطلاعات غلط پیش از انتخابات، استفاده از تلگرام را ممنوع کرد. البته این ممنوعیت هم مانند حکم جدید، پس از چندین روز برداشته شد.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا